ענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקה

כך על פי מסמך שהפיק צוות מיוחד אשר ממליץ על אסטרטגיית יציאה מהסגר שמוטל על ישראל • עוד במסמך: "ישנה חשיבות לחזרה מהירה לעבודה של ועדות התכנון ויחידות הרישוי"

שיתוף הכתבה
אחד הראשונים לצאת מההסגר באופן מלא? ענף הבנייה (שאטרסטוק)אחד הראשונים לצאת מההסגר באופן מלא? ענף הבנייה (שאטרסטוק)

האם ענף הבינוי – שכבר כעת, כידוע, מוחרג מההוראות שהטילה המדינה כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה – יהיה מהראשונים שישובו לפעילות סדירה ו"יופשרו" מהקיפאון שהביא עימו הסגר? על פי מסמך שהפיק צוות מיוחד לגיבוש אסטרטגיית יציאה מהסגר, ענף הבינוי נחשב בעל תרומה גבוהה לתוצר ותרומה גבוהה לתעסוקה, כמו גם לבעל סיכון נמוך להתפשטות המחלה.

ענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקהענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקה

במסמך שגיבש הצוות נכתב כי "על מנת לאפשר מרחב נשימה למדינה להמשיך ולהתמודד עם המגפה, יש לאפשר לחלקים נרחבים של המשק לשוב לפעול תחת קיום של הוראות הבטיחות של משרד הבריאות. בשלב הראשון יש לתת קדימות לענפים שלהם חשיבות גדולה לתוצר והסיכון הבריאותי מפעילותם הוא נמוך יחסית.

ענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקהענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקה

בפרט בתחום הבינוי והתשתיות, ישנה חשיבות לחזרה מהירה לעבודה בהיקפים משמעותיים של ועדות התכנון המחוזיות והארציות, וכן של יחידות הרישוי והוועדות המקומיות ברשויות המקומיות". יש לציין בהקשר זה כי הוועדות הארציות והמחוזיות פועלות גם היום, אם כי במתכונת מיוחדת – בהתאם להנחיות שגיבש מנהל התכנון .

ענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקהענף הבינוי מהראשונים שיצאו מהסגר? מוגדר בעל תרומה גבוהה לתוצר ולתעסוקה

המסמך גובש על ידי צוות בהשתתפות משרד האוצר, בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד הכלכלה, מכון גרטנר, צוות תרחישים ומודלים וצוות צט"מ במשרד הבריאות. כחלק מעבודתו בחן הצוות את המשמעויות הכלכליות והחברתיות של המשך הסגר, בדגש על המשמעויות הכלכליות של הפעילות המצומצמת במקומות העבודה השונים, המשמעויות הבריאותיות של חזרה מדורגת לפי אופי העבודה וכן את חשיבותן של מערכת החינוך והתחבורה הציבורית לפעילות מקומות העבודה. 

מקומות עבודה תורמים בצורה פחותה יחסית להידבקויות הנצפות בישראל. טענה זו מתחזקת כאשר לוקחים בחשבון צעדי מניעה נוספים שבתי העסק יידרשו לאמץ, כגון לבישת מסכות, צמצום ישיבות, הגברת ההיגיינה והחיטוי ועוד"

במסמך נכתב עוד, בין היתר, כי "מקומות עבודה תורמים בצורה פחותה יחסית להידבקויות הנצפות בישראל. טענה זו מתחזקת כאשר לוקחים בחשבון צעדי מניעה נוספים שבתי העסק יידרשו לאמץ, כגון לבישת מסכות, צמצום ישיבות, הגברת ההיגיינה והחיטוי ועוד. נתונים אלו גם מעידים כי הציבור אימץ אמצעים של ריחוק חברתי, שהמשך יישומם יצמצם את נזקי הבריאות עם פתיחת מקומות העבודה".

לעיון במסמך ההמלצות של הצוות המיוחד, לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף הנדל"ןמשבר הקורונההנחיות לשעת חירוםתרומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...