למרות המגבלות על המשק: 20 הגרלות ל-418 דירות מחיר למשתכן נפתחות להרשמה

מדובר בהגרלות המשך, שיתקיימו ב-11 יישובים שונים, בהתאם להחלטת משרד הבינוי והשיכון • רשות מקרקעי ישראל פרסמה הקלות נוספות לימי המשבר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, עו"ד אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, עו"ד אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)

משרד הבינוי והשיכון מודיע היום (ג') כי 20 הגרלות המשך של תוכנית מחיר למשתכן יוצאות לדרך, עם 418 דירות. ההגרלות שייפתחו היום יתבצעו עבור דירות ב-11 ערים: ראשון לציון, מודיעין, אשקלון, בית שמש, חצור הגלילית, יקנעם עילית, נהריה, נתיבות, קריית גת, קריית טבעון ורמלה. הרישום להגרלות ייסגר ב-26.4.2020, ותוצאות ההגרלות צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מאי.
 
על מנת לעודד מגורים בפריפריה וביישובי עדיפות לאומית ולסייע בפיתוח יישובים אלו, יינתנו לרוכשים מענקים שיוכרו כחלק מההון העצמי ביישובים אשקלון, חצור, נהריה ונתיבות. המענק - על סך של 40,000 שקל או 60,000 שקל.
 
ד"ר יפעת שאשא-ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "גם בימים אלה אנו עושים הכול על מנת להמשיך בפעילות סדירה בתוכנית מחיר למשתכן . אין לי ספק כי פעילותה של התוכנית ביום שאחרי משבר הקורונה, תהייה חיונית להתאוששות שוק הדיור והמשק כולו".

בתוך כך מפרסם היום משרד הבינוי והשיכון כי בהנחיית השרה ד"ר שאשא-ביטון הוא יציב שמירה פרטית ב-118 בתי גיל הזהב של המשרד, כבר מערב הפסח. 5.5 מיליון שקלים יוקצו לצורך שמירה וסיוע במקומות אלו, שבהם מתגוררים כ-13,000 קשישים בכל רחבי הארץ. האבטחה - לצורך בקרה על המבקרים והנכנסים לבתים ולצורך שמירה על בריאות הדיירים.
 
אלעזר במברגר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "הצבנו לנו כמטרה עליונה להגן על בריאותם ועל שלומם של אלפי הקשישים המתגוררים בבתי גיל הזהב של המשרד. לשם כך הצבנו כוח אדם מוגבר, הן לצורך שמירה על ביטחונם האישי והן כנוכחות פיזית שתקל על הבידוד ותוכל לסייע במתן מענה מיידי לצורכיהם. נוסף על כך, רכשנו ציוד מיגון אשר ישמש להגנה על הצוותים המקצועיים הפועלים בבתים, ולמניעת הדבקה".

הקלות נוספות מצד רשות מקרקעי ישראל; הנחה של 25% בארנונה 

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום שורה של הקלות נוספות נוכח מגפת הקורונה. כזכור, הרשות הוציאה כמה הקלות שנגעו לענף הנדל"ן בימיו הראשונים של המשבר – שזכו לביקורת רבה – וכעת היא מפרסמת הקלות כלליות יותר.
 
כך, בין היתר, החליטה הנהלת הרשות להקדים תשלומים ללקוחות ולזכאים, להקפיא מועדים לשורה של פעילויות ולאשר הצבת מבנים יבילים כפתרון מגורים נוסף במגזר החקלאי, "מתוך רצון לצמצם את השפעת מצב החירום על הציבור והצורך להבטיח המשך פעילות ניהול הקרקע במצבת כוח אדם מצומצמת וחזרה לפעילות סדירה עם סיום המשבר", כך נכתב בהודעת הרשות.

בין יתר ההחלטות, תשלומים לספקים וללקוחות רמ"י ישולמו באופן מיידי, ללא דחיית אשראי; חייבים החתומים על הסדרי חוב מול הרשות, אשר אין ביכולתם לעמוד בתשלום החודשי עבור החודשים אפריל ומאי, יוכלו לדחות את התשלום עד לחודש יוני 2020 או לפרוס את התשלומים מחדש, וזאת מבלי שהדבר ייחשב כהפרה יסודית; חקלאי יוכל להוסיף מבנה יביל נוסף בשטחו ללא ביצוע עסקה מול הרשות, ובכפוף להתחייבות להסדרת המבנה בהתאם לנהלים או פינויו מהשטח, עם סיום המשבר; שומות ו/או החלטות בהשגות שהמועד להשיג עליהן חל מיום 1.3.2020 ועד ליום 22.5.2020 – מועד זה יוארך בעוד 90 ימים; תוקפן של שומות בפטור ממכרז אשר הגיע לסיומו בין 1.3.2020 ובין 22.5.2020 יוארך בחצי שנה נוספת.

עוד אושרה היום החלטה למתן הנחה בשיעור של 25% בארנונה לעסקים – החלטה שניתנה במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה, ועל פי סיכום שרי האוצר והפנים ומרכז השלטון המקומי, בסיוע המשרד להגנת הסביבה. ההנחה - עד לסוף שנת 2020, המשקפת שלושה חודשי פטור מתשלום.

הנחת הארנונה תינתן למגזר העסקי - למשרדים, לשירותים ומסחר, לתעשייה, לבתי מלאכה, לבתי מלון, לחניונים ועוד. לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב  בסך כ-2.8 מיליארד שקל, לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב, 1.7 מיליארד שקל, יועבר לרשויות המקומיות כבר במהלך חודש אפריל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןארנונהיפעת שאשא-ביטוןעו"ד אלעזר במברגרמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...