כפר סבא: תבוטל הפקעת קרקעות בשכונת ותיקים

העירייה מקדמת תוכנית חדשה לשכונת ותיקים, שתמנע הרחבת רחובות שאינה הכרחית ותאפשר את שימור הבינוי הקיים

שיתוף הכתבה
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (עיריית כפר סבא)ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (עיריית כפר סבא)

עיריית כפר סבא מקדמת תוכנית חדשה לשימור שכונת ותיקים בעיר: היום (ב') תובא לאישור ועדת המשנה לתכנון ובנייה תוכנית בניין עיר חדשה בהובלת ראש העיר, רפי סער, שתבחן את האפשרויות לביטול הפקעות להרחבות הדרך בשכונה, תוך שמירה על צביונה של השכונה, המאופיינת בבתים צמודי קרקע. 

שכונת ותיקים הוגדרה, אשר על פי הצעת העדכון לתוכנית המתאר הכוללנית, כאחד מאזורי העיר שבהם מתוכננת שמירה על תבנית צמודי הקרקע. הבינוי המוצע בה הינו קומת קרקע, קומה ראשונה וקומת גג. השכונה ממוקמת בדרום-מערב העיר, ועל כן שלוש מדופנותיה הן למעשה צירים עירוניים ובין-עירוניים כאחד: דרך טשרניחובסקי, דרך השרון ודרך 4. לעומת זאת, פנים השכונה מאופיין ברחובות צרים, דבר אשר מחזק את אופייה האינטימי והשכונתי.

התוכנית החדשה תבטיח לתושבי השכונה המשך מגורים באזור שקט של בתים צמודי קרקע, תוך הבטחת איכות החיים, וזאת בהתאמה גם לתוכנית המתאר הכוללנית המחודשת של העיר, שעליה המלצנו לוועדה המחוזית לאחרונה"

בעבר, במסגרת תוכנית כס/1/1/ג, נקבעו הפקעות לצורך הרחבת הדרכים בפנים השכונה, אלא שמרבית ההפקעות לא בוצעו בפועל עד היום וחלק מהמבנים הקיימים יושבים על תחום ההפקעה, כלומר על שטח המיועד להרחבת הדרך הצמודה למגרש. מטרת התוכנית החדשה היא ביטול הפקעות דרכים קיימות במקומות שבהם לא נדרשת הרחבת הדרך, והסדרת המצב הקיים. 

נציין כי תוכנית המתאר הכוללנית לעיר כפר סבא החלה להתגבש כבר בשנת 2013. מהלך התכנון נעשה בשלבים, וכלל גם מהלך של שיתוף הציבור ובחינת ההתנגדויות שהוגשו לה. בשל השינויים והעדכונים בתוכנית המוגשת, היא עברה הליך שיתוף ציבור נוסף בטרם הומלצה על ידי הוועדה המקומית לוועדה המחוזית. על פי ההערות התוכנית צפויה לזכות לאישור – כולל התוכנית החדשה הנוגעת לשכונת ותיקים - בסוף השנה הנוכחית.

כפר סבא: תבוטל הפקעת קרקעות בשכונת ותיקיםכפר סבא: תבוטל הפקעת קרקעות בשכונת ותיקים

תוכנית המתאר הכוללנית חולשת על פני 14,000 דונם, ומטרתה להכין את התשתית להתרחבות העיר עד ל-56,804 יחידות דיור – לטובת גדילת העיר ל-180,000 תושבים (לעומת 110,000 תושבים כיום). עוד שואפת התוכנית להגדיל את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר ל-5 מיליון מ"ר. 

ראש העיר, רפי סער: "גם בימים טרופים אלה אנו ממשיכים לקדם תוכניות הרואות את טובת כלל התושבים והעיר כולה, באופן מושכל ורואה פני העתיד. התוכנית החדשה תבטיח לתושבי השכונה המשך מגורים באזור שקט של בתים צמודי קרקע, תוך הבטחת איכות החיים, וזאת בהתאמה גם לתוכנית המתאר הכוללנית המחודשת של העיר, שעליה המלצנו לוועדה המחוזית לאחרונה".

מיכל שרייבר גלבנלדורף, אדריכלית העיר: "התוכנית שמובאת לוועדה המקומית היא הצעה לבחון את זכויות הדרך הקיימות בשיכון ותיקים, אל מול הדרכים הקיימות בפועל, ולבחון היכן אנחנו מבטלים הפקעות על מנת להסדיר את המצב הקיים. הבחינה הזו תיעשה באופן מדוקדק, והמטרה היא לשמר את אופייה של השכונה צמודת הקרקע".

מיכל שרייבר גלבנלדורףמיכל שרייבר גלבנלדורף

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר סבאתוכנית מתאררפי סעראדריכלית העיר כפר סבאשכונת ותיקיםמיכל שרייבר גלבנלדורף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...