אלקטרה נדל"ן מכרה מקבץ דיור בפלורידה, ארה"ב, תמורת כ-37 מיליון דולר

המקבץ כולל 280 דירות, ונרכש בספטמבר 2015 תמורת 20.5 מיליון דולר • חלק החברה ברווח – 2.4 מיליון דולר • "בכוונתנו להמשיך לפעול להרחבת ולהשבחת פעילותינו בתחום"

שיתוף הכתבה
גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)

חברת אלקטרה נדל"ן מודיעה כי השלימה את מכירתו של מקבץ דיור שבו החזיקה, בפלורידה שבדרום-מזרח ארה"ב, תמורת כ-37 מיליון דולר. החברה מעדכנת כי הנכס נרכש בחודש ספטמבר 2015 במחיר של 20.5 מיליון דולר, וההון העצמי שהושקע בנכס עמד על כ-8.6 מיליון דולר.

עוד מציינת החברה כי תזרים המזומנים החופשי (100%) שנבע מעסקת המכירה עומד על כ-20.9 מיליון דולר ומשקף שיעור תשואה פנימי (IRR) של כ-27.5% ברמת הנכס. תזרים המזומנים החופשי אשר נבע לחברה מעסקת המכירה עומד על כמיליון דולר. "החברה אינה צפויה לרשום רווח או הפסד מהותיים ברבעון הראשון של שנת 2020 כתוצאה מהשלמת העסקה", מצוין בהודעת אלקטרה נדל"ן .

החברה תמשיך גם בשנת 2020 לממש את כלל נכסי הנדל"ן המניב והיזמי שלה העונים על הגדרת 'נכסי אסטרטגיית המימוש', וזאת לאחר מיצוי הפוטנציאל בנכסים אלה, ובמחיר המקסימלי שיתקבל בשוק"

נציין כי בתחילת חודש פברואר הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה מקבץ דיור בצ'ארלסטון, דרום קרוליינה, בהיקף של 232 יחידות דיור, בתמורה לכ-34 מיליון דולר. ההון העצמי שהושקע בנכס הסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, ושיעור ההחזקה של הקרן בנכס עומד על כ-60%. בימים אלו החברה מגייסת הון בהיקף של עד 500 מיליון דולר לקרן השלישית.

בשנה החולפת הסתכמו רכישות החברה בתחום מקבצי הדיור ב-1.7 מיליארד דולר. נכון להיום מחזיקה ומנהלת החברה כ-29,482 יחידות דיור ב-89 מקבצי דיור בארה"ב. שווי תיק הנכסים שלה בארה"ב מוערך בכ-15.5 מיליארד שקל. 

בדו"ח השנתי של החברה ל-2019 נכתב כי "החברה עשויה לפעול למימוש מקבצי דיור אשר מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, והכול בהתאם לתנאי השוק שישררו בעת הרלוונטית; במקביל, תמשיך החברה גם בשנת 2020 לממש את כלל נכסי הנדל"ן המניב והיזמי שלה העונים על הגדרת 'נכסי אסטרטגיית המימוש', וזאת לאחר מיצוי הפוטנציאל בנכסים אלה, ובמחיר המקסימלי שיתקבל בשוק".

על פי הדו"ח, היא השקיעה עד כה ב-44 מקבצי דיור בטקסס, ב-23 מקבצי דיור בפלורידה, ב-15 מקבצים בקרוליינה הצפונית ובקרוליינה הדרומית, בשבעה בג'ורג'יה ובשלושה בטנסי. בשנת 2020 היא מתכוונת להשקיע בסך הכול כ-700 מיליון דולר בתחום, בהתאם להתפתחויות הנוגעות למשבר הקורונה, כמובן.

אלקטרה נדל"ן הינה מהחברות המובילות בארה"ב בתחום מקבצי הדיור, ובכוונתנו להמשיך לפעול להרחבת והשבחת פעילותינו תוך ניצול המקצועיות והיכולות התפעוליות שלנו כדי להשיא ערך למשקיעים"

בהקשר זה אמר גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן : "כולנו עדים לתוכנית הסיוע חסרת התקדים שהשיק לאחרונה הממשל האמריקאי, הכוללת הזרמת מזומן ישירות לכיסיהם של האזרחים וכן הבטחת דמי אבטלה ל-26 חודשים במדינות שבהן שיעור האבטלה יחצה את רף 10%, ובכך מספקת תמיכה משמעותית לשוכרי הדירות בתקופה זו". 

באשר לעסקה עצמה אמר רושניק: "אנו שמחים על השלמת העסקה. שיעור התשואה (IRR) הגבוה שלה מבטא את יכולותיה העסקיות והתפעוליות של החברה ביישום אסטרטגיית ה-value add. אלקטרה נדל"ן הינה מהחברות המובילות בארה"ב בתחום מקבצי הדיור, ובכוונתנו להמשיך לפעול להרחבת והשבחת פעילותינו תוך ניצול המקצועיות והיכולות התפעוליות שלנו כדי להשיא ערך למשקיעים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלקטרהמקבץ דיורגיל רושינק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...