עצירת הליכי בחירת הדירות במחיר למשתכן – עד פסח לפחות

המשרד הודיע על עצירה מאחר שבמצב הנוכחי הזוכים אינם יכולים לממש את זכייתם ולבחור דירה כראוי

שיתוף הכתבה

עצירת הליכים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן : משרד הבינוי והשיכון הודיע לפני זמן קצר (ד') כי הנחה לעצור את הליכי בחירת הדירות עד פסח לפחות, כחלק מפעילותו "להבטחת זכויותיהם של זוכי מחיר למשתכן". 

לאחר שכנסי המידע לזוכים בוטלו, אמש הוחלט גם על הפסקת אירועי בחירת הדירות של זוכי מסלול מחיר למשתכן , זאת לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות. על פי הודעת המשרד, מדובר ביותר מ-2,000 דירות אשר תהליך בחירתן ידחה. נוסף על כך, יופסקו עד להודעה חדשה גם הליכי חתימת חוזים במסגרת תכנית מחיר למשתכן.

הדחייה נעשית על מנת שהמשרד יוכל להבטיח המשך תקין של הליך בחירת הדירות ומימוש הזכייה באופן שאינו פוגע בזכויות הזוכים. יש לזכור כי ההליך מתקיים בהתאם לסדר הזכייה ולאור המצב, שבעטיו זוכה אינו יכול להגיע לבחור דירה, ההליך נפגע ונעצר"

"אירועי בחירת הדירות מאפשרים לזוכי מחיר למשתכן לממש את זכייתם בדירה. שם הם בוחרים את הדירות מבין מלאי הדירות הזמין של היזם, בהתאם לסדר הזכייה בהגרלות. מדובר ברגעים משמעותיים ומרגשים של הליך השיווק של הדירות", אומרים אנשי המשרד. "אולם לאור ההתפתחויות והרצון לשמור על בריאות הציבור, הוחלט על דחיית בחירת הדירות עד לשינוי הוראות משרד הבריאות שיאפשרו הליך יעיל ומסודר של בחירת הדירות.
 
הדחייה נעשית על מנת שהמשרד יוכל להבטיח המשך תקין של הליך בחירת הדירות ומימוש הזכייה באופן שאינו פוגע בזכויות הזוכים. יש לזכור כי ההליך מתקיים בהתאם לסדר הזכייה ולאור המצב, שבעטיו זוכה אינו יכול להגיע לבחור דירה, ההליך נפגע ונעצר. בשלב הזה איננו צופים כי הדחייה בבחירת הדירות תשפיע על קצב המשך בניית הדירות בשטח, ואינה אמורה לדחות את תאריך מסירת הדירות הייעודי".

במשרד מעדכנים עוד כי כל המידע הרלוונטי לכנסי הזוכים יועלה בהמשך לאתר משרד הבינוי והשיכון , במטרה שהזוכים יוכלו להכין עצמם לקראת בחירת הדירה בהמשך.

לא ניתן להתעלם מההנחיות החדשות, כמו גם ממצב המשק ומהמציאות שבה זוכים רבים מושבתים מעבודה, נמצאים עם הילדים – ורבים מהם נמצאים גם בחוסר בהירות כלכלית. איננו רוצים לפגוע באפשרות שלהם לממש את הזכייה ולקבל משכנתאות"

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "נוכח ההתפתחויות, והרצון לשמור על בריאות הציבור מחד ועל שמירת זכויות הרוכשים בבחירת הדירה מאידך, החלטנו על הפסקת הליך בחירת הדירות עד שהמשק יחזור לפעילות סדירה יותר. במצב הנוכחי, חלק מהזוכים היו עלולים לוותר על זכותם ומבחינתנו זו חובה לשמור עליה. בד בבד, הגדרנו את ענף הבנייה כענף חיוני על מנת להמשיך בבניין הארץ, ככל הניתן".
 
אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון: "לא ניתן להתעלם מההנחיות החדשות, כמו גם ממצב המשק ומהמציאות שבה זוכים רבים מושבתים מעבודה, נמצאים עם הילדים – ורבים מהם נמצאים גם בחוסר בהירות כלכלית. איננו רוצים לפגוע באפשרות שלהם לממש את הזכייה ולקבל משכנתאות. נחכה לימים רגועים יותר, על מנת להמשיך ולשווק עוד עשרות אלפי יחידות דיור של מחיר למשתכן , שבהם האווירה תתאים יותר לשיווק ורכישת דירות חדשות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןאריאל רוזנברג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...