רשמית: ענף הבנייה הוחרג מההגבלות וימשיך לעבוד במתכונת מלאה

זאת לבקשת שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון • אושרה המשך העבודה, בתפוקה מלאה, של עובדי בנייה פלסטינים

שיתוף הכתבה
ד"ר יפעת שאשא-ביטון ומשה כחלון. שורת צעדים לטובת שמירה על פעילות הענף (דוברות כולנו)ד"ר יפעת שאשא-ביטון ומשה כחלון. שורת צעדים לטובת שמירה על פעילות הענף (דוברות כולנו)

ענף הבנייה הוחרג רשמית מההגבלות על המשק, שהוטלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה: הממשלה אישרה אמש (ב') את בקשת שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, להגדיר את ענף הבנייה כענף חיוני למשק, ובכך להחריג אותו ממגבלות כוח האדם שהוטלו על יתר ענפי המשק. על פי ההחלטה, ענף הבנייה ימשיך לפעול במתכונת מלאה ורגילה.

בתוך כך, ועל מנת לאפשר את העבודה הרציפה באתרי הבנייה - ובכלל זה את הבינוי הנדרש בבתי החולים והתשתיות הנלוות - אושרה כניסתם משטחי הרשות הפלסטינית של פועלים פלסטיניים המועסקים בענף הבנייה, לחודשיים כולל לינה.
 
עוד הוחלט במסגרת ישיבת הממשלה מאתמול כי חברות מאכלסות המטפלות בתחום הדיור הציבורי מטעם משרד הבינוי והשיכון יוחרגו אף הן מההגבלות, לשם המשך שירות רציף לאוכלוסיות המוחלשות שלהן מיועד דיור זה.

ענף הבנייה מהווה 11.5% מהתוצר הכללי וכ-17.5% מהאשראי שהבנקים מעמידים לטובת פרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות, על כן ישנה חשיבות גדולה להמשך תפקודו גם בתקופות חירום, על מנת למנוע משבר כלכלי נרחב עקב חשיפה גדולה של הבנקים"

 
"ענף הבנייה מהווה 11.5% מהתוצר הכללי וכ-17.5% מהאשראי שהבנקים מעמידים לטובת פרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות", נכתב בהודעת המשרד בנושא. "על כן ישנה חשיבות גדולה להמשך תפקודו של הענף גם בתקופות חירום, על מנת למנוע משבר כלכלי נרחב עקב חשיפה גדולה של הבנקים.
 
בימים האחרונים פעל משרד הבינוי והשיכון בישיבות המל"ל והממשלה למנוע פגיעה בהיקף כוח העבודה בענף, ולקדם הסדר שלפיו תאושר לינת עובדים פלסטינים בשטח ישראל, על מנת לאפשר המשך בנייה רציפה במקרה שבו יוטל סגר שימנע כניסה ויציאה של פועלים. ענף הבנייה בישראל מושתת ברובו על כוח עבודה זר ופלסטיני לייצור שלדי הבניינים, ועבודתם מהווה תשתית לעבודה נוספת של כ-208 אלף ישראלים שעובדים בעבודות בענף, כגון חשמל, מיזוג אוויר, אינסטלציה, מעליות ועוד".
 
לטובת ההחלטה אפיין המשרד את מרכיבי הייצור הענפיים שיש לשמר, כדוגמת מפעלי כרייה ואתרי כרייה, חציבה, ייצור מלט, ייצור בלוקים, חצץ, פלדה וכו', על מנת שיוחרגו גם הם מהמגבלות שהוטלו על כלל המשק. נציין כי מפעלי התעשייה בישראל מייצרים את כלל החומרים, המוצרים ומערכות הבניין, נוסף על המוצרים המיובאים.

נזכיר כי אתמול בשעות הערב הודיע שר האוצר, משה כחלון, על "חבילת צעדים" שתסייע לשמירה על יציבות המשק. בין הצעדים האמורים הוחלט גם על האצה וקידום של פרויקטי תשתית רבים, וביניהם הרכבת הקלה בתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים והוספת מסילה רביעית בתוואי איילון של רכבת ישראל.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "ההחלטה להגדיר את ענף הבנייה כענף חיוני ושמירה על תפקודו הרציף והמלא היא פרי עבודת מטה מקיפה ויסודית שנעשתה במשרד הבינוי והשיכון, תוך שיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה השונים. אנחנו עומדים בקשר הדוק ויומיומי עם התאחדות הקבלנים והתאחדות התעשיינים על מנת לוודא שפעילות הענף לא תיפגע. ננקוט כל פעולה שתידרש על מנת להבטיח שכך יישאר ונמשיך לפעול באחריות לטובת ענף הבנייה ורוכשי הדירות".

קבלני ויזמי הבנייה בישראל ימשיכו לעבוד כפי שעשיו בעיתות הקשות ביותר שעברו על ישראל. ביממה הקרובה נפעל מול כלל קבלני ישראל כדי למצוא פתרונות הלנה, בדגש על פתרונות לקבוצות גדולות של עובדים שיקלו על הטיפול הלוגיסטי בהלנתם בישראל"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "המשך הפעילות של ענף הבנייה והתשתיות הוא קריטי להקלה של יציאת המשק ממשבר הקורונה. אנחנו מודים לשרת הבינוי והשיכון, לשר האוצר ולשרי הכלכלה והביטחון, שעשו נכון כשקיבלו את ההחלטה לכלול את ענף הבנייה והתשתיות ברשימת ענפי התעשייה החיוניים למשק שימשיכו לפעול באופן מלא לאורך המשבר הזה. 

לפנינו עוד דרך ארוכה במשבר הנוכחי, ועלינו להמשיך לשמור על יציבות ענף הבנייה והתשתיות שכן איתנותו היא מפתח לאיתנות המגזר פיננסי והמשק כולו. אנחנו, קבלני ויזמי הבנייה בישראל, נמשיך לעבוד כפי שעשינו בעיתות הקשות ביותר שעברו על ישראל. ביממה הקרובה נפעל מול כלל קבלני ישראל כדי למצוא פתרונות הלנה, בדגש על פתרונות לקבוצות גדולות של עובדים שיקלו על הטיפול הלוגיסטי בהלנתם בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןמשה כחלוןענף הנדל"ןענף הנדל"ןיפעת שאשא-ביטוןמשבר הקורונהמשר האוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...