"חבילת הצעדים" של משרד האוצר: בין יתר הפעולות - קידום מואץ של תשתיות

השר כחלון פרסם שורה של פרויקטי תשתית שיואצו על ידי הממשלה, ביניהם הרכבות הקלות בגוש דן ובירושלים ו-10 מרכזי תחבורה משולבים בגוש דן

שיתוף הכתבה

משבר הקורונה, שהפך להיות הנושא המרכזי בישראל, משפיע באופן קשה על המשק. נדמה כי השוק כולו בקיפאון, ומאחר שאיש לא יודע מתי יחול שיפור במצב, הדאגה רק מתגברת. על רקע זה פרסם אתמול (ב') בערב שר האוצר משה כחלון חבילת צעדים לשמירה על יציבות המשק, הכוללת תשעה סעיפים שונים ומפורטים. לצד ההקלות שעליהן כבר דיווחנו כאן, כמו הקלת מגבלת האשראי על ענף הנדל"ן ודחיית תשלומי המשכנתאות, הציג השר כחלון יוזמה נוספת, שצפויה להשפיע גם היא על הענף כולו: קידום מואץ של תשתיות צמיחה למשק.

על פי התוכנית, הממשלה תאיץ פרויקטי תשתית מרכזיים ברחבי הארץ, וכן תקדם את הקמתם של מיזמים חדשים ומרכזיים נוספים, זאת במטרה לסייע ליציבות המשק ולנסות לשמור על פעילות כלשהי, עד כמה שאפשר, של אחד התחומים החשובים בכלכלה הישראלית.

התוכנית שהציג כחלון כוללת שורה ארוכה של פרויקטים גדולים ובעלי חשיבות למדינת ישראל של העשורים הקרובים, וביניהם:

•    חשמול מסילות רכבת ישראל
•    הוספת מסילה רביעית לציר איילון של הרכבת
•    הרכבת הקלה בגוש דן
•    הרכבת הקלה בירושלים – כולל הקמת הקו הכחול, מגילה לרמות
•    סלילת נתינים מהירים ונת"צים
•    הכפלת מסילות החוף ת"א-חוף כרמל
•    חיבור הגליל העליון ובקעת הירדן לרשת הולכת המים הארצית
•    הקמת קו הולכת גז לצורך הגדלת ייצוא הגז הטבעי למצרים
•    השקעה בתשתיות ניקוז עבור הסרת חסמים ומניעת שיטפונות
•    תוכנית רב-שנתית להגדלת מספר המהנדסים האזרחיים לתשתיות ובינוי.

בהודעת המשרד נכתב כי המהלכים הללו נעשים "כחלק מפעולות הסיוע שבהן נוקטת ממשלת ישראל להתמודדות עם וירוס הקורונה, בשיתוף כלל משרדי הממשלה. צעדים אלו נועדו לצמצם את הפגיעה בכלכלה הישראלית מהשלכות התפרצות נגיף הקורונה, בכפוף לשיקול המרכזי של שמירה על בריאות הציבור, והיא כוללת צעדים שיובילו לייצוב המשק והכלכלה בשגרת החיים החדשה בצל הקורונה, ולצד אלו יצירת תשתית להצמחת המשק בתום המשבר. נוסף על כך, יוקצו חמישה מיליארד שקלים לטובת מנועי צמיחה למשק".

שר האוצר משה כחלון אמר: "מנכ"ל משרד האוצר וראשי אגפי האוצר עבדו לילות כימים על מנת לגבש חבילת צעדים עבור העסקים, השכירים והעצמאים במשק הישראלי, במטרה לסייע למשק בתקופה מורכבת זו. משבר הקורונה שפקד אותנו הינו משבר שמדינת ישראל לא ידעה כמותו. אנו עוברים ועוד נעבור ימים קשים, אך עם זאת משרד האוצר ימשיך לנקוט במירב הצעדים האפשריים כדי לייצב את המשק ולהפחית את הפגיעה, ולוודא כי נצא מהמשבר מחוזקים".

נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון: "חבילת הצעדים, שנועדה לאפשר למשק לצלוח את תקופת הביניים תוך פגיעה כלכלית מינימלית ככל שניתן בציבור השכירים והעצמאים, היא בהחלט בכיוון הרצוי. יצירת תנאים לתפקוד המשק, גם אם באופן חלקי, חשובה מאין כמוה מבחינה כלכלית. 

הרציפות הכלכלית שנשמרת במתווה שהושג תאפשר למשק לחזור מהר יותר לשגרה בשוך המשבר. חשוב ליצור רשת בטחון משמעותית ומוגדרת בתקציב, שתאפשר מרחב פעולה לסיוע משמעותי לביצוע הפעולות הנדרשות לטיפול במשבר. בנק ישראל נקט ויוסיף לנקוט בכלי המדיניות שברשותו כדי להוסיף ולתמוך בכלכלה הישראלית בעת הזו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןמשרד האוצרמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...