חדשות הנדל"ן: עוד ועוד חברות מפרסמות אומדן נזקים צפוי בעקבות משבר הקורונה

זאת בעקבות הנחיית סגל הרשות לניירות ערך לחברות הציבוריות • ביג מרכזי קניות: "עולה החשש לירידה משמעותית בתנועת הקונים" • סקייליין "אינה צופה השפעה מהותית"

שיתוף הכתבה
משבר הקורונה. עוד ועוד חברות נדל"ן מעדכנות (שאטרסטוק)משבר הקורונה. עוד ועוד חברות נדל"ן מעדכנות (שאטרסטוק)

בתחילת השבוע הודיע סגל הרשות לניירות ערך לחברות הנסחרות בבורסה על הצורך ב"גילוי בדבר השלכות התפשטות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית של תאגידים מדווחים". בעקבות כך כמה חברות פרסמו אתמול (ה') דיווח מיידי בעניין:

• חברת ביג מרכזי קניות מעדכנת כי "בימים אלה עולה החשש לירידה משמעותית בתנועת הקונים בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים, עקב הבהלה הנגרמת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. המשך התפשטות הנגיף והבהלה הציבורית, לצד התקנות התברואתיות אשר הוציא משרד הבריאות בדבר איסור התקהלות, עלולים להחריף את הירידה האמורה בתנועת הקונים, ולגרום בהתאם לירידה בפדיונות השוכרים של החברה, באופן אשר עלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות לחברה בעתיד. 

נוכח מצב דברים זה, הודיעה החברה לשוכריה כי בכוונתה לסייע להם במקרים בהם הפדיונות שלהם ייפגעו באופן שיצריך תמיכה זמנית. עם זאת, לא ניתן בשלב זה לאמוד באופן כמותי את הירידה בפדיונות השוכרים, אשר ממנה ניתן יהיה לגזור את ההשלכות הכספיות על החברה".

• חברת רבד מדווחת כי היא "חשופה לכמה שוכרים ממגזרי פעילות עסקית שונים, שהעיקריים שבהם הם קמעונאות, הסעדה, מסחר, הייטק ונותני שירותים. להתפשטות נגיף הקורונה עלולה להיות השפעה שלילית על מגזרים אלו, אשר תלויים בין היתר בתנועת לקוחות. יצוין כי לחברה תחום פעילות נוסף, באמצעות השקעה בחברה כלולה המחזיקה בחברות בנות המפעילות בתי אבות באנגליה, ובהתאם החברה עוקבת אחר התפתחויות התפשטות הנגיף במדינה זו, וכן אחר הנחיות מטעם גורמים ממשלתיים באנגליה בכל הקשור לתחום פעילות זה. 

נכון למועד זה תוצאות פעילות עסקי החברה אינן מושפעות מהשפעת הנגיף, והחברה בוחנת באופן שוטף את השלכות התפשטותו על תוצאותיה העסקיות של החברה. יובהר כי בשלב זה אין בידי החברה יכולת להעריך את מידת ההשפעה, ככל שתהיה, להתפשטות הנגיף על פעילות החברה ותוצאותיה".

• חברת ספיר קורפ, שכבר בשבוע שעבר העריכה כי תיתכן פגיעה בהכנסותיה מניהול המלון שלה במנהטן, ניו יורק, דיווחה אתמול כי "חברת הניהול של המלון נוקטת צעדים לצמצום ההוצאות השוטפות במלון, ובכלל זה צמצומים בכוח האדם בתחום התחזוקה, שירות החדרים וההסעדה. חברת הניהול של המלון בוחנת צמצומים נוספים בכוח האדם וצעדים אחרים לצמצום ההוצאות השוטפות במלון.

בחודשים הקרובים צפויה ירידה משמעותית בהכנסות החברה מפעילות המלון, בשל הנחיות הממשל בארה"ב על הגבלת טיסות מכמה יעדים באירופה. החברה ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ותעדכן ככל שיידרש בדיווח מיידי על פי דין".

• חברת סקייליין מדווחת כי "נכון למועד זה, צפון אמריקה (מוקד פעילות מרכזי של החברה) אינו חווה את אותה השפעה משמעותית כמו במלונות ברחבי אירופה. הגבלות תנועה ונסיעה מכוונות בעיקר לנסיעות בינלאומיות, ולא לנסיעות פנים בתוך קנדה וארה"ב. נכון למועד זה, החברה אינה רואה השפעה מהותית על הרווח התפעולי ברבעון הראשון. 

החברה מאמינה שנכסיה מתאימים יותר לעמוד בפני ההשפעות של השיבושים האמורים מאשר חברות מלונאות אחרות, שכן נכסי החברה ממוקמים בשווקים משניים ולא בערים מרכזיות כמו ניו יורק או מיאמי. בהתאם לכך, ברבעון הראשון לשנה זו החברה אינה צופה השפעה מהותית כתוצאה מנגיף הקורונה על הרווח התפעולי שלה. ההשפעה המשוערת על הרווח התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2020 עשויה להיות ירידה של 1-0.5 מיליון דולר קנדי מרמותיו הרגילות".

• במקביל לכך, עדכן השבוע משרד הבינוי והשיכון את הנחיותיו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. "לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות, הוחלט במשרד הבינוי והשיכון לעדכן את ההוראות ביחס לכנסי הזוכים ואירועי בחירת הדירות של זוכי מסלול למשתכן. הוראות אלה מתייחסות לזוכה או לזוכים הנמצאים בבידוד: כיום, זוכה אשר נקרא לבחירת דירה ואינו מגיע בעצמו, נדרש לתת ייפוי כוח מאומת על ידי עו"ד לבן/בת הזוג שלו, ואם הבוחר אינו אחד מהזוכים, הוא נדרש לייפוי כוח נוטריוני מטעם הזוכים. בעקבות המצב, משרד הבינוי והשיכון מאשר הסדרים זמניים לפיהם גם אנשים בבידוד יוכלו לייפות כוחו של נציג, גם ללא פגישה עם עו"ד או נוטריון".

לבד מ"עסקי הקורונה" התרחשו במהלך השבוע, כמובן, עוד כמה אירועים מעניינים בענף הנדל"ן:

• חברת נמדר בתים מעדכנת כי קיבלה היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בית שמש לפרויקט "אחוזת נמדר" בעיר. מדובר בפרויקט בשכונת נווה שמיר שברמה ה' החדשה, והוא כולל 250 יח"ד בתשעה בניינים. לדברי משווק הפרויקט, יעקב ערבליך מקבוצת שיווק הנדל"ן סן-חן, יותר מ-50 אחוז מהדירות בפרויקט כבר נמכרו. הבנייה של הפרויקט צפויה להימשך כשנתיים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

קבוצת אלמוג מדווחת כי אכלוס הבניין הראשון בפרויקט שלה, אלמוג כרמל מערב בחיפה, יוקדם בשמונה חודשים ויתרחש במהלך שנת 2023. עוד היא מעדכנת כי שלב הפריסייל בפרויקט הסתיים, וכי 40% מהדירות נמכרו מאז היציאה לשיווק. הפרויקט יכלול 437 יחידות דיור בשלושה מגדלי מגורים, בצמוד לשכונת רמת הנשיא בעיר.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת מטרופוליס מעדכנת כי סיימה את עבודות הדיפון בפרויקט "מטרופוליס הרצליה", וכי כעת העבודות נמצאות בשלב החפירות, שיימשך כחודשיים. מטרופוליס מעריכה כי השלמת יציקת היסודות תסתיים במהלך חודש מאי. פרויקט מטרופוליס הרצליה הוא פרויקט פינוי בינוי שבמסגרתו נהרסו חמישה בניינים ישנים עם 84 יח"ד, ובמקומם ייבנו ארבעה בניינים חדשים בני 14-11 קומות, שבהם יהיו 278 יח"ד חדשות.

חדשות הנדלחדשות הנדל

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךמטרופוליסביג מרכזי קניותקבוצת אלמוגנגיף הקורונהספיר קורפרבדסקיילייןנמדר בתיםאחוזת נמדרהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בית שמשאלמוג ב.ז בניה והשקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...