ישראל-קנדה רוכשת כ-70% מאלעד מגורים החדשה תמורת 205 מיליון שקל

החברה חתמה על זיכרון דברים מחייב ומותנה לרכישת חברת הבת של קבוצת תשובה • אלעד מגורים הודיעה לאחרונה על הנפקה ראשונה לציבור

שיתוף הכתבה
בעלי השליטה בישראל-קנדה, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (ישראל קנדה)בעלי השליטה בישראל-קנדה, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (ישראל קנדה)

חברת ישראל-קנדה עומדת לפני רכישת 70.7% מהון המניות של חברת אלעד מגורים החדשה, חברה בת של קבוצת תשובה, בתמורה ל-205 מיליון שקל. כך הודיעה הבוקר (ד') החברה לרשות לניירות ערך. הרוכשת חתמה על זיכרון דברים מחייב ומותנה להשלמת העסקה, שתעניק לה גם 73.88% מזכויות ההצבעה באלעד מגורים החדשה. העסקה משקפת שווי של 290 מיליון שקל.

זיכרון הדברים כולל גם שתי אופציות, אופציית Put ואופציית Call, אשר יאפשרו את הגדלת החזקתה של הרוכשת בחברת אלעד מגורים, עד כדי 95.7% מהון המניות המונפק והנפרע שלה, ו-100% מזכויות ההצבעה בה. "השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים", כך מדווחת ישראל-קנדה בהודעתה, "שעליהם להתקיים לא יאוחר מחלוף 45 ימים ממועד החתימה על זיכרון הדברים". בין התנאים המוזכרים בהודעה - קבלת אישור רשות המיסים וקבלת אישור הממונה על התחרות.

קבוצת תשובה תמשיך להחזיק ב-25% מחברת אלעד מגורים החדשה, וכ-5% מהחברה יוחזקו על ידי רונן יפו, מנכ"ל חברת אלעד מגורים החדשה. פרויקט פארק בבלי אינו קשור לחברה הנמכרת"

קבוצת תשובה מציינת בהקשר זה כי תמשיך להחזיק ב-25% מחברת אלעד מגורים החדשה, וכי כ-5% מהחברה יוחזקו על ידי רונן יפו, מנכ"ל חברת אלעד מגורים החדשה. עוד מדגישים בקבוצת תשובה כי פרויקט פארק בבלי אינו קשור לחברה הנמכרת. 

נזכיר בהקשר זה כי רק לפני שבועיים פרסמה חברת אלעד מגורים החדשה תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור של אגרות חוב, מתוך כוונה לגייס כ-100 מיליון שקל. החברה הוקמה בדצמבר האחרון, וקיבלה לידיה פעילות שהועברה מחברת אחות שלה, אלעד ישראל מגורים, שפועלת בענף הנדל"ן משנת 1968. 

חברת אלעד מגורים החדשה פועלת בתחום הייזום, הפיתוח, התכנון, הבנייה והשיווק של מתחמי מגורים ושימושים מעורבים, עם מיקוד באזורי ביקוש, ומוציאה לפועל פרויקטים בעיקר בגוש דן. החברה פועלת בהיקף של כ-2000 יח"ד למגורים (מתוכם כ-525 יח"ד בהקמה), כ-47 אלף מ"ר לשימוש למשרדים ומסחר (מתוכם כ-31 אלף מ"ר בהקמה) וכ-39 אלף מ"ר קרקע בייעוד חקלאי.

 

בין הפרויקטים הבולטים של החברה: פארק תל אביב הסמוך לפארק מנחם בגין (פארק דרום) בדרום העיר, וכולל 567 יחידות דיור; אורבן פארק ראשונים בשכונת האירוס בראשון לציון, הכולל 332 יחידות דיור; אלעד בית וגן בשכונת בית וגן בירושלים, הכולל מבנה מסחרי ו-135 יח"ד; מגדל המשרדים Via Tower בכפר סבא, הכולל כ-24,950 מ"ר (מתוכם 51% חלק החברה). עוד תחזיק החברה בקרקעות בסמוך לפרויקט פארק תל אביב, בשדרות רוטשילד, במגרש מכבי יפו ביפו, באור יהודה, בדרום-מערב הוד השרון וברמת השרון.

מנכ"ל אלעד מגורים החדשה, רונן יפו, אמר בעת פרסום הודעת התשקיף: "נמשיך להצעיד את החברה ליעדים חדשים יחד עם קבוצת ישראל קנדה ויצחק תשובה. אני מודה ליצחק תשובה על האמון ועל הפיכתה של החברה לחברה מובילה ובעלת חזון מרשים. לצד ישראל-קנדה, שהיא אחת החברות הגדולות והמובילות בישראל, נמשיך לשרת את ציבור הלקוחות המסור שלנו ונמשיך להוביל את החברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלעד מגורים החדשהקבוצת תשובהרונן יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...