חדשות הנדל"ן: 500 יח"ד בהר חומה בי-ם; רני צים רוכשת את מידאס

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה על הפקדת תוכנית מפורטת בשכונה שבדרום הבירה • רני צים תחזיק ב-62.5% משותפתה • ומיינדספייס עם מודל עסקי חדש בפילדלפיה ובלונדון

שיתוף הכתבה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים, משה ליאון (יח"צ)ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים, משה ליאון (יח"צ)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים קיימה אתמול (ה') דיונים בקשר לתוכנית השלד לגבעת המטוס ובתוכנית שלד לשכונת הר חומה ה', ובתוכה תוכנית מפורטת במערב השכונה. מדובר בשתי תוכניות שעוררו הד רב, כידוע, בשל העובדה שהן נמצאות מעבר לקו הירוק. הוועדה החליטה להמשיך ולבחון את תוכנית השלד להר חומה ה', ולהפקיד תכנית מפורטת במערב השכונה הכוללת כ-500 יחידות דיור, הקצאת שטח ציבורי לטובת בית ספר, סלילת כביש חדש ושימור הטראסות באזור. כמו כן, החליטה הוועדה להמשיך ולבחון בלשכת התכנון המחוזית את ההצעה של תוכנית השלד המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל לגבעת המטוס.

• יותר מ-350 נציגי חברות וקרנות משוק הבנייה והטכנולוגיה, ועוד מאות משקיעים ומפתחים ישראליים, השתתפו השבוע בכנס בינלאומי ראשון בתחום טכנולוגיות הבנייה, Construction 4.0, מטעם משרד הבינוי והשיכון , משרד הכלכלה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ ומערך פיתוח הטכנולוגיות SNC שמוביל יוג'ין קנדל. הכנס נערך במרכז רבין בתל אביב, והוא התמקד ב-ConTech, שיתוף פעולה בין הממשלה למגזר הפרטי בכל הקשור לטכנולוגיות הבנייה.

• חברת חללי העבודה המשותפים מיינדספייס (Mindspace) הודיעה השבוע כי היא מתרחבת תחת מודל עסקי חדש – פותחת מתחמים חדשים בלונדון ובפילדלפיה, בשותפות עם בעלי נכסים. את הסכם השותפות הראשון חתמה בפילדלפיה, שם תקים מתחם חללי עבודה בשטח של כ-4,000 מ"ר; מתחם נוסף תחת המודל החדש ייפתח בלונדון, בשטח של כ-3,200 מ"ר. מיינדספייס מפעילה יותר מ-30 סניפים בשבע מדינות וב-16 ערים ברחבי העולם. תחת מודל הניהול החדש תפעיל מיינדספייס עבור בעל הנכס מתחם חללי עבודה משותפים וכן תציע שירותים נוספים עבור דיירי הבניין כולו, כגון הפעלת חדרי ישיבות וחללי אירועים, שירותי מזון ומשקאות, השתתפות בפעילויות מגוונות ועוד.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת Murgal Investments, חברה בת של ישראל-קנדה, הודיעה השבוע כי השלימה עסקת מכירה של חלקות קרקע ברוסיה, שבהן מתוכננות להיבנות 4,500 יחידות דיור, שטחי מסחר וחניות תת-קרקעיות. הרוכש ישלם למורגל בין היתר 16% מתקבולי המכירות של הדירות שייבנו במקום, ובסך הכול מעריכה חברה הבת שתכניס 78 מיליון דולר מהעסקה.

• חברת שיכון ובינוי מעדכנת כי השלימה את העסקה לרכישת החזקותיהן של אלון חברת הדלק לישראל ושל חברת אפריקה ישראל השקעות בחברת ישראל קנדה ניהול כבישים מהירים ובחברות המפעיל של כביש 6 ושל כבישים נוספים. לאחר השלמת העסקה כאמור מחזיקה החברה ב-46% מההחזקות, במישרין ובעקיפין, בהון המניות של חברות המפעיל, וב-51% מזכויות ההצבעה בהן. כתוצאה מכך החברה צפויה לאחד את דו"חותיהן הכספיים של חברות המפעיל, ולרשום ברבעון הראשון לשנת 2020 רווח הנאמד ב-100-90 מיליון שקל.

רני צים מרכזי קניות הודיעה השבוע על רכישת השליטה בחברת מידאס השקעות, תמורת 50 מיליון שקל. החברה תחזיק ב-62.5% ממידאס, שותפתה בפעילות במגזר הערבי המחזיקה ב-50% מהמרכזים המסחריים באום אל פאחם ובירכא, תחת המותג ""Seven. מידאס היא שותפתה של רני צים מרכזי קניות גם בפרויקטים שמקדמת החברה בדליית אל כרמל, ברהט, בטירה, בטייבה ובערים נוספות במגזר הערבי. נוסף על כך, היא מחזיקה בכ-33% מפרויקט גני שרונה בת"א וכן בכמה נכסים מניבים באנגליה.

איירפורט סיטי ומצלאוי חברה לבנין הגיעו להסכם באשר לפרויקט מתחם עלית ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן: על פי ההסכם, מצלאווי לא תפעיל את זכות הסירוב או את זכות ההשתתפות בעסקה שעליה סיכמו הבעלים הנוספים מול איירפורט, ובתמורה תעמיד איירפורט לרשות החברה מסגרת אשראי של עד 15 מיליון שקל לתקופה של ארבע שנים לכל היותר. הלוואה זו תובטח בשעבוד קבוע ראשון וללא הגבלה בסכום לטובת איירפורט סיטי, של כל זכויות מצלאווי בשלב ב' של הפרויקט, שעבוד עודפי תזרימי המזומנים שיתקבלו ממכירת יחידות בפרויקט יוספטל שלב א' בבת ים – פרויקט שבו השתיים סיכמו לא מכבר על שיתוף פעולה.

קבוצת אלמוג תבנה 22 יחידות דיור חדשות ברחוב י.ל ברוך בהרצליה הירוקה. מדובר בפרויקט הריסה ובנייה שבמסגרתו ייהרס בניין בן שלוש קומות ובו תשע דירות, ובמקומו ייבנה בניין בן שבע קומות, עם 22 יחידות הדיור החדשות. באלמוג מספרים כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה אישרה לאחרונה את הפרויקט, ונתנה לו היתר בתנאים, אשר יושלמו בתקופה הקרובה. ההיתר הסופי צפוי להתקבל בתוך כשלושה חודשים, הבנייה תחל כחודשיים לאחר קבלתו – והאכלוס יתבצע 26 חודשים לאחר תחילת הבנייה.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• מתחם הסינמה סיטי בחדרה, שהוא המתחם השביעי של המותג בישראל, נפתח לאחרונה – לאחר שהושקעו 50 מיליון שקל בהקמתו. במתחם ישנם 11 אולמות קולנוע, והוא כולל כבדרך כלל גם מרכז קניות ומקום לאירועים וכנסים, פרטיים ועסקיים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויעיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןמידאסרני צים מרכזי קניותאיירפורט סיטימצלאויקבוצת אלמוגמיינדספייססינמה סיטי חדרההוועדה המחוזית לתכנון ובניההתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...