הנדל"ן בהרצליה משותק רשמית: לא יתקבלו החלטות חדשות על היתרי בנייה

עיריית הרצליה מצהירה כי היא נמצאת ב"מצב חירום תשתיתי", והחליטה לא לאשר היתרים שמגדילים את קיבולת הביוב • "החלטה גורפת ולא מידתית, ובלתי חוקית בעליל"

שיתוף הכתבה
depositphotosdepositphotos

עיריית הרצליה עוברת משלב האיומים לשלב המעשים – ולא תקבל מעתה החלטות הנוגעות להוצאת היתרי בנייה חדשים. כך נודע היום (ה') למערכת מרכז הנדל"ן , בעקבות החלטה שהתקבלה בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה.

לטענת העירייה היא נמצאת "במצב חירום תשתיתי", זאת על רקע תפקודו של מכון טיהור השפכים שבתחומה, אשר משרת את תושבי העיר. בישיבת הוועדה שעסקה בעניין נטען כי הקיבולת של המט"ש היא 25,000 מ"ק שפכים ביום – וכי על פי חישובים שנעשו, ההיתרים שכבר הוצאו וכן החלטות הוועדה המקומית לאשר היתרים נוספים, למעשה יביאו את המט"ש לשיא קיבולת זו.

"לאחר ששמעה באריכות את עמדת תאגיד המים והביוב של הרצליה וכן את מהנדסת העיר והוועדה המקומית, התברר שקיימות נכון לעכשיו בעיות תשתיתיות קשות במיוחד של מערכת הביוב והן של המים", נכתב על רקע הדיון שעסק בנושא בוועדה. "לכן, ועל מנת להיות ועדה אחראית ולמנוע מצב שבו יאושרו היתרי בנייה שלא ניתן יהיה לחברם למערכת הביוב ולהעניק להם פתרונות לביוב ולמים, מחליטה הוועדה שבשלב זה היא לא מקבלת יותר החלטות להוצאת היתרי בנייה נוספים שמגדילים את קיבולת הביוב. למען הסר ספק, יודגש שאין בהחלטה זו כדי לפגוע בהיתרים שהוצאו ובהחלטות שמאשרות היתרים שכבר התקבלו בוועדה".

על מנת למנוע מצב שבו יאושרו היתרי בנייה שלא ניתן יהיה לחברם למערכת הביוב ולהעניק להם פתרונות לביוב ולמים, מחליטה הוועדה שבשלב זה היא לא מקבלת יותר החלטות להוצאת היתרי בנייה נוספים שמגדילים את קיבולת הביוב. אין בהחלטה זו כדי לפגוע בהיתרים שהוצאו ובהחלטות שמאשרות היתרים שכבר התקבלו בוועדה"

בהודעה מיוחדת שהוציאה הוועדה בעניין נזכר כי בשנת 2017 חתמה העירייה, עם רשויות המדינה השונות, על הסכם לפינוי המט"ש המדובר - עד לחודש יוני 2021. במסגרת ההסכם הוגדר אותו סף קיבולת מרבי של המט"ש הקיים. "רשויות המדינה השונות לא עמדו בהסכם ובלוחות הזמנים לפינוי, וכיום אין פתרון ביוב מעשי להמשך פיתוח העיר הרצליה", נכתב בהודעה. "אם בעתיד יובטח ביצוע פתרונות, שבאופן מעשי יגדילו את הקיבולת של הטיפול בשפכים ליותר מ-25,000 מ"ק, תחזור הוועדה המקומית לדון ולבחון את הדברים ותמשיך לדון בהיתרי בנייה, בהתאם לכך". 

עוד מציינת הוועדה כי אחת לחודשיים תתקיים ישיבת סטטוס בנושא זה, וכי תישקל האפשרות לנקיטת הליכים משפטיים סביב הסוגיה, "מבלי לגרוע מן האמור".

לקריאת הודעת הוועדה המלאה, לחצו כאן

עו"ד מיכה גדרון, מומחה לתכנון ובנייה ומי ששימש בעבר כיו"ר ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב, אמר בעקבות הודעת הוועדה המקומית: "מדובר בהחלטה גורפת ולא מידתית, שהיא בלתי חוקית בעליל. ברור מההחלטה כי הוועדה המקומית לוקחת את כל בעלי הקרקע, היזמים והקבלנים, כבני ערובה במאבק תקציבי של העירייה מול הממשלה. יש לצפות כי הוועדה המחוזית תתערב לאלתר ותורה לוועדה המקומית למלא את תפקידה על פי דין – להנפיק היתרי בנייה. אם ההחלטה לא תבוטל לאלתר, יש לפנות לערכאות".

הוועדה המקומית לוקחת את כל בעלי הקרקע, היזמים והקבלנים, כבני ערובה במאבק תקציבי של העירייה מול הממשלה. יש לצפות כי הוועדה המחוזית תתערב לאלתר ותורה לוועדה המקומית למלא את תפקידה על פי דין – להנפיק היתרי בנייה. אם ההחלטה לא תבוטל לאלתר, יש לפנות לערכאות"

נזכיר כי ביולי 2019 הפקידה הוותמ"ל את תוכנית "בין ערים" שבתחומי העיר, אשר אמורה בין היתר לבטל את מתקן טיהור השפכים המדובר, ולחבר את הרצליה אל השפד"ן – מכון טיהור שפכי גוש דן. עיריית הרצליה בירכה אז על ההחלטה, והגדירה את המט"ש בתחומה "מפגע סביבתי של מתקן מיושן, שלא פעם דלפו ממנו שפכים לים".

עוד נציין כי בדצמבר איימה העירייה שלא לאפשר בנייה חדשה בעיר, על רקע "מצב חירום תפעולי" שבו נמצאת העיר, כהגדרתו של ראש העיר משה פדלון, ששלח מכתב בנושא לשר האוצר, משה כחלון. לטענתו, המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה כלפי העירייה כפי שסוכם בהסכם הגג לעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליההוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליהמט"ש הרצליההיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...