ניסיון שלישי: 28,000 מ"ר מסחר ישווקו (שוב) בשכונת כורדני בקריית מוצקין

שיווק שני המתחמים בשכונת כורדני נכשל ביולי האחרון, ולפני כן גם ב-2018 • רוב התנאים נותרו כפי שהם, אך הוצאות הפיתוח תפחו ב-12% מאז שווקו השטחים לראשונה

שיתוף הכתבה
משכנות האומנים. המכרזים לשטחי המסחר לא מושכים יזמים (יח"צ)משכנות האומנים. המכרזים לשטחי המסחר לא מושכים יזמים (יח"צ)

רשות מקרקעי ישראל משווקת שוב, בפעם השלישית בתוך שנתיים, שני מתחמי מסחר ומשרדים בשכונת כורדני המתהווה בקריית מוצקין: לאחר שבחודש יולי האחרון נכשל השיווק של שני המגרשים, בשטח כולל של קצת יותר מ-28,000 מ"ר, מפרסמת בימים האחרונים רמ"י שוב את שני השטחים – בתקווה להצליח בשיווקם הפעם. יש לציין כי הניסיון ביולי הוא הניסיון השני, לאחר ששני המתחמים שווקו ללא הצלחה גם בדצמבר 2018.

כפי שפורסם כאן, בפעם שעברה שווקו יחד שלושה מתחמים בשכונה, אך רק אחד מהם נסגר בהצלחה – מתחם בשטח של 7,652 מ"ר שבו זכו החברות משכנות בראל ו-ד.א קירה. השתיים שילמו על השטח המדובר 17.3 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. שטח זה, אגב, שווק גם הוא בדצמבר 2018 ונסגר ללא זוכים – כך שבמקרה הזה מדובר בהצלחה בניסיון השני.

שני המתחמים האחרים חולשים, כאמור, על כ-28,000 מ"ר, וישווקו עתה בפעם השלישית. הוצאות הפיתוח עבורם עמדו ב"סבב" הקודם, ביולי 2019, על סכום של כ-50 מיליון שקל (בסך הכול, לשני המתחים יחד), ואילו הפעם הן גבוהות יותר במעט, ועומדות על כ-50.5 מיליון שקל. מחיר המינימום למגרש אחד נקבע על 6.1 מיליון שקל, ואילו למגרש השני - על 7.07 מיליון שקל. היזם אשר יבקש לחכור את השטחים הללו יצטרך להפקיד גם פיקדון בסך של כ-2.5 מיליון שקל לכל מתחם.

המתחמים המיועדים למסחר ומשרדים אמורים לגבש למעשה את המרכז המסחרי המתוכנן לפעול בתחומי השכונה – מרכז שיוקם על אף שלא רחוק מהשכונה נמצא "הקריון" הוותיק, אחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר באזור הקריות. ייתכן כי זו אחת הסיבות לכך שהמכרזים הללו נסגרים שוב ושוב ללא מציעים

אגב, בסבב הראשון שבו שווקו מכרזים אלו על ידי רמ"י, בדצמבר 2018, הוצאות הפיתוח היו נמוכות בפער משמעותי למדי לעומת אלו הנדרשות כיום: הן עמדו אז על סכום של 44.75 מיליון שקל בלבד – עלייה של כ-12% בהוצאות הפיתוח בתוך שנה וקצת.

שכונת כורדני בקריית מוצקין, או בשמה העדכני – שכונת משכנות אומנים, מוקמת על שטחי הבסיס הצבאי כורדני, המוכר היטב לתושבי האזור, שפונה באופן סופי לפני כמה שנים מצפון העיר (הפעילות שהתקיימה בבסיס הועברה לבסיס נטפים שבגליל). השכונה עצמה משתרעת על פני כ-900 דונם, וצפויה לכלול בסופו של תהליך 3,500 יחידות דיור. רוב השכונה כוללת בניינים בני 7-3 קומות, אך מתוכננים בה גם מגדלי מגורים בני 25 קומות.

ניסיון שלישי: 28,000 מניסיון שלישי: 28,000 מ

המתחמים המיועדים למסחר ומשרדים אמורים לגבש למעשה את המרכז המסחרי המתוכנן לפעול בתחומי השכונה – מרכז שיוקם על אף שלא רחוק מהשכונה נמצא "הקריון" הוותיק, אחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר באזור הקריות. ייתכן כי זו אחת הסיבות לכך שהמכרזים הללו נסגרים שוב ושוב ללא מציעים. יש לציין כי מלבד שלושת המתחמים הללו (שני המתחמים ה"יתומים" והמתחם השלישי שנסגר בהצלחה ביולי) שיווקה רמ"י שטחי מסחר ומשרדים בקריית מוצקין רק עוד פעם אחת, במתחם ברחוב החשמונאים – מכרז שנסגר בהצלחה ב-2010.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמסחר ומשרדיםמשכנות האומנים קריית מוצקיןבסיס כורדנישכונת כורדנימכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...