אושר שלב ב’ בפינוי-בינוי ברחוב טהון בי-ם; 226 יח"ד בארבעה מבנים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את השלב הבא במתחם שבקריית היובל, שבו ייבנו 508 דירות חדשות בסך הכול • מדובר בפרויקט משותף לקדמת היובל וקרסו נדל"ן

שיתוף הכתבה
הדמיית שלב ב’ של פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב טהון (פרוס אדריכלים)הדמיית שלב ב’ של פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב טהון (פרוס אדריכלים)

אושר שלב ב' של פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ברחוב טהון שבשכונת קריית היובל בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה את התוכנית והעניקה היתר בנייה למתחם השני מתוך שלושה בפרויקט, שכולל בסך הכול 508 יחידות דיור חדשות במקום 114 יחידות דיור ישנות.

התוכנית למתחם השני, הממוקמת ברחוב טהון 15 וצמודה לרחוב רבינוביץ שבמערבה, כוללת ארבע מבנים מעורבי שימושים למגורים, מסחר ומבנה ציבור. התוכנית מציעה פינוי ארבעה מבנים קיימים בני 54 יח"ד, ובניית ארבעה מבנים במקומם: שני מבנים בני 11 קומות, מבנה בן 16 קומות ומבנה בן 24 קומות, מעל שלוש קומות תת-קרקעיות משותפות לכל המתחם. בסך הכול מתוכננות לקום בשלב ב' של הפרויקט 226 יח"ד.

אושר שלב ב’ בפינוי-בינוי ברחוב טהון בי-ם; 226 יחאושר שלב ב’ בפינוי-בינוי ברחוב טהון בי-ם; 226 יח

 
התוכנית קובעת שני שטחים בעלי זיקת הנאה לציבור: אחד במפלס רחוב טהון, שיפותח ככיכר ויכלול בדופנותיו שטחי מסחר ושטחים לשימוש הציבור עבור תרבות ופנאי; ואחד ברחוב רבינוביץ, אשר יפותח בחלקו כגינה ובחלקו כהרחבה למדרכה. עוד יכלול שלב זה של הפרויקט הקמת קולנוע סינמה – "לזכר" קולנוע סינמה 1 ירושלים שפעל בעבר בקריית היובל.
 
את הפרויקט מקדמות החברות קדמת היובל וקרסו נדל"ן, אשר אחראיות על שלושת המתחמים ברחוב טהון. המתחם הראשון, או שלב א' של הפרויקט, נבנה בימים אלו: הוא כולל 30 יח"ד שפונו ונהרסו, ובמקומו מוקמים כעת שני מגדלים בני 20 קומות עם 130 יח"ד חדשות, וכן שתי כיתות גן ושדרה מסחרית. 
 
שלב ג' של הפרויקט, אשר נמצא לקראת הגשת היתר בנייה, כולל פינוי של 30 יח"ד ושל מבנה בנק הפועלים שנמצא בסמוך, ובניית 152 יח"ד במקומם במגדל של 19 קומות. שלב זה של הפרויקט נמצא בפינת הרחובות הנרייטה סאלד וטהון. בפרויקט יוקמו עוד שישה מבנים בני 8 קומות, תוקם שדרה מסחרית רציפה, יורחבו המדרכות, יפותח הפארק ויוקמו מרכז פעילות עסקית לצעירים ומרכז תרבות. את הפרויקט, על כל שלושת שלביו, תכנן האדריכל קרלוס פרוס.
 
מהעירייה נמסר כי "שכונת קריית היובל הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה לזוגות צעירים, והעירייה פועלת לפתח בה פתרונות דיור, חינוך איכותי ותרבות, לטובת תושבי השכונה והצעירים הרבים שגרים בה. העירייה פועלת לקדם תוכניות במסגרת התחדשות עירונית בשכונה, ורואה בכך הזדמנות פיזית וחברתית ליצירת סביבת מגורים איכותית, נעימה, חווייתית וקהילתית, עם שירותים חברתיים ומשודרגים".

אושר שלב ב’ בפינוי-בינוי ברחוב טהון בי-ם; 226 יחאושר שלב ב’ בפינוי-בינוי ברחוב טהון בי-ם; 226 יח

ראש העיר משה ליאון אמר: "אנו ממשיכים לקדם תוכניות התחדשות עירונית במטרה לחזק את השכונות בעיר, לפתח ולהרחיב את אפשרויות הדיור למשפחות צעירות בעיר ולחזק את ירושלים.
תוכניות להתחדשות עירונית יביאו לחידוש תשתיות עירוניות ולסטנדרט מגורים התואם צרכים עכשוויים, ליצירת מרחב ציבורי איכותי יותר, לפתרון בעיות תנועה וחנייה ולשיפור משמעותי באיכות החיים בעיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןהתחדשות עירוניתמתחם טהון בקריית יובלקדמת היובלקרסו נדל"ןפרוס אדריכליםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...