פחות 9,000 עובדים בתוך שני רבעונים: נמשכת הצטמקות ענף הבינוי

על פי סקר כוח האדם של הלמ"ס, בין הרבעון השלישי לרביעי נרשמה ירידה של 5,600 עובדים שכירים בענף • בתחום הפעילויות בנדל"ן עלה מספר המועסקים ב-3,000 איש

שיתוף הכתבה
מספר המועסקים בענף הבינוי ממשיך לרדת (שאטרסטוק)מספר המועסקים בענף הבינוי ממשיך לרדת (שאטרסטוק)

ענף הבינוי הולך ומצטמק – כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ה') במסגרת סקר כוח האדם לחודש דצמבר האחרון. על פי הנתונים מספר המועסקים והשכירים בענף המשיכה לרדת גם ברבעון הרביעי, כהמשך ישיר לירידה שנרשמה ברבעון השלישי של השנה, ושעליה פרסמנו כאן באוקטובר האחרון.

על פי נתוני סקר כוח האדם של הלמ"ס שפורסמו היום, מספר העובדים השכירים בענף הבינוי ירד בין הרבעון השלישי לרבעון הרביעי של 2019 ב-5,600 עובדים, ל-159,200 איש, ואילו מספר המועסקים בבינוי ירד בין שני הרבעונים ב-5,200 עובדים, ל-202,800 עובדים. לשם השוואה, ברבעון השלישי של השנה היה מספר השכירים בענף הבינוי 164,800 איש. ההבדל המשמעותי יותר הוא במספר המועסקים, שבתוך 8 חודשים – מהרבעון השני של 2019 ועד לרבעון הרביעי של השנה החולפת – ירד ב-9,000 איש.

בענף הפעילויות בנדל"ן המצב שונה לגמרי: שם המגמה דווקא חיובית למדי: בין הרבעון השלישי לבין הרבעון הרביעי של 2019 נרשמה עלייה של 3,000 איש מבחינת המועסקים בתחום – זאת לאחר ירידה של 2,000 איש בין הרבעון השני לרבעון השלישי; באותה תקופה נרשמה גם עלייה של 1,800 עובדים שכירים בתחום זה. 

סקר הלמ"ס כולל גם היבט רחב יותר, על כלל העובדים המקצועיים בתעשייה ובבינוי – תחום רחב יותר שבו נרשמה בין הרבעון השלישי לרביעי ירידה של 6,300 במספר המועסקים, כלומר מרבית הירידה בתחום נובעת מהירידה הגדולה בענף הבינוי. מבחינת העובדים השכירים נרשמה באותה תקופה ירידה של 2,300 איש, לכן ניתן להסיק כי ללא ענף הבינוי, תחום זה היה נהנה דווקא מעליה במספר העובדים השכירים בו, בהשוואה בין שני הרבעונים. 

שני דברים שכדאי לציין בהקשר זה: האחד – סקר כוח האדם של הלמ"ס מספר נתונים על סמך ראיונות עם כ-19,400 איש, וככל סקר יש להביא במסגרתו בחשבון גם סטיית תקן כלשהי. כך לדוגמה, בנתונים המפורסמים היום באשר למספר המועסקים בענף הבינוי ברבעון השלישי של 2019 נרשם כי מדובר ב-208,000 איש, ואילו בפרסום הקודם, מאוקטובר האחרון, נכתב כי מספר המועסקים ברבעון השלישי היה 209,400 איש. לכן, בכל הנוגע לנתונים על התקופה האחרונה הנסקרת, יש לקחת בחשבון שייתכנו שינויים.

העניין השני שיש להזכיר כאן הוא נתון אחר שפרסמה הלמ"ס, בתחילת השבוע, המעיד על עלייה של 15% במספר העובדים בענף הבנייה – כך על פי סקר החברות שמבצעת הלשכה מעת לעת. מדובר בנתון החיובי הראשון זה 9 רבעונים, מבחינת סקר החברות, ויש לקחת גם אותו בחשבון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהענף הנדל"ןמספר המשרותסקר כוח אדםסקר החברות של בנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...