פרויקט פינוי-בינוי חדש לאאורה בחולון: 266 יח"ד במתחם חנקין

חברת הבת של אאורה, אאורה ישראל, נבחרה לקדם את הפרויקט – הכולל חמישה מבני רכבת שבהם 75 יחידות דיור • עדיין נדרש הסכם מול הדיירים ואישור התב"ע למתחם

שיתוף הכתבה
אטרקצ'י. "חולון מהווה עבור החברה יעד אטרקטיבי" (דרור סיתהכל)אטרקצ'י. "חולון מהווה עבור החברה יעד אטרקטיבי" (דרור סיתהכל)

חברת אאורה הודיעה היום (ד') לבורסה לניירות ערך כי חברת הבת שלה, אאורה ישראל, נבחרה על ידי נציגות הדיירים במתחם ברחוב יהושוע חנקין בחולון, לקדם פרויקט פינוי-בינוי במקום. מדובר על מתחם שבו חמישה בנייני רכבת ישנים, ברחוב חנקין 114-106, המכילים כיום 75 דירות. 

על פי התכנון, תקים אאורה במקום 266 יחידות דיור חדשות, מהן 75 שייועדו כמובן עבור בעלי הדירות המתגוררים כיום במתחם. לדברי החברה, המבנים הקיימים כוללים גם יחידות מסחריות שונות, נוסף על יחידות הדיור, ונמצאים במצב ירוד. בכוונת החברה להקים לא רק יחידות דיור חדשות, אלא גם שטחי מסחר, שטחים ציבוריים ומבני ציבור לרווחת התושבים.

"הפרויקט יתבצע במתכונת פינוי-בינוי על סמך תוכנית בניין עיר בסמכות ועדה מחוזית שבכוונת החברה לקדם, בשיתוף עיריית חולון", נכתב בהודעת החברה מהבוקר. "נכון למועד זה הוסכם עם נציגות הדיירים הוותיקים נוסח הסכם פינוי-בינוי, והחברה החלה בהחתמות דיירים. הקמת הפרויקט במתחם כפופה, בין היתר, לכך שייחתמו חוזים פרטניים עם כלל הדיירים הוותיקים במתחם, ולאישור תוכנית בניין עיר מתאימה".

הפרויקט המדובר נמצא בשכונת נאות ששונים שבמרכז העיר. הוא נכלל תחת הגדרות תוכנית המתאר החדשה של חולון, ח/2030, שהופקדה לפני זמן לא רב, ומגדירה הוראות שונות ל"רחובות שלד" כדוגמת רחוב חנקין – כולל בנייה לגובה של 9 קומות ובמקומות מסוימים אף מגדלים, ותוספת של עד 25 מ"ר בהתחדשות עירונית (כולל ממ"ד). 

חולון מהווה עבור החברה יעד אטרקטיבי, עם ביקושים גבוהים לדירות ומחסור בקרקע זמינה למגורים. החברה מאמינה כי ניתן להתגבר על מחסור זה ולתת מענה לביקוש לדירות חדשות בסטנדרט בניה גבוה באמצעות פרויקטים מסוג פינוי-בינוי"

בצידו השני של הרחוב, ביהושוע חנקין 119-99, נמצא בשלבים מתקדמים פרויקט פינוי-בינוי נוסף, שבמסגרתו יוקמו יותר מ-700 יחידות דיור חדשות, במקום 215 דירות הקיימות במתחם כיום. על פי התכנון יוקמו במתחם זה שישה מגדלים בני כ-25 קומות.

לחברת אאורה עצמה כמה פרויקטים בחולון, שניים מהם משווקים על ידה בימים אלו: אאורה 300, אשר נמצא בשכונה חדשה בעיר, ומתחם אאורה 370 הממוקם בליבה של העיר חולון ובו בניין בוטיק בן 10 קומות הכולל כ-40 דירות.

לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה השקעות, "החברה הינה אחת מהחברות היזמיות המובילות והפעילות ביותר בעיר חולון, שבה היא מתכננת, מקימה ומשווקת כ-500 יחידות דיור בפרויקטים שונים. חולון מהווה עבור החברה יעד אטרקטיבי, עם ביקושים גבוהים לדירות ומחסור בקרקע זמינה למגורים. החברה מאמינה כי ניתן להתגבר על מחסור זה ולתת מענה לביקוש לדירות חדשות בסטנדרט בניה גבוה באמצעות פרויקטים מסוג פינוי-בינוי".

לחברה פרויקטים רבים הממתינים לביצוע, או נמצאים כבר בביצוע בימים אלו. על פי הדו"ח המסכם שלה לרבעון השלישי של השנה החולפת, ישנם כרגע תשעה פרויקטים שלה שנמצאים בשלבי הקמה וביצוע, או עומדים רגע לפני תחילת שלב זה. החברה תקים בפרויקטים אלו 2,117 יחידות דיור. על רקע זה ביצעה החברה הנפקת אג"ח בתחילת החודש שעבר, שבמסגרתה גייסה 116 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאאורהעיריית חולוןיעקב אטרקצ'ימתחם יהושוע חנקיןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...