"פרויקט שער העיר יספק מאות אלפי מ"ר שישנו את פני ירושלים"

על רקע שיווק המכרז הראשון למתחם K בפרויקט הגרנדיוזי, נערך בעיר כנס להשקת שיווק המתחמים לפרויקט • ראש העיר משה ליאון: "ירושלים תהפוך למעצמה כלכלית"

שיתוף הכתבה
ראש העיר משה ליאון על רקע הדמיית פרויקט שער העיר בירושלים (יח"צ)ראש העיר משה ליאון על רקע הדמיית פרויקט שער העיר בירושלים (יח"צ)

לפני כארבעה חודשים נרשם ציון דרך חשוב בדרך להקמת הפרויקט העצום בכניסה לירושלים, "פרויקט שער העיר": עיריית ירושלים, חברת עדן – החברה לפיתוח ירושלים ורשות מקרקעי ישראל הכריזו על שיווק המתחם הראשון בפרויקט, מתחם K, בתקווה שזו תהיה האות להאצת הפרויקט – מהמאתגרים והגדולים שידעה ישראל, בטח ובטח ירושלים עצמה.

אתמול (ד') נערך, על רקע שיווק המתחם הראשון, כנס להשקת שיווק המתחמים בפרויקט שער העיר, במלון קראון פלאזה בעיר. בכנס נשאו דברים ראש העיר, משה ליאון, מנהל רמ"י, עדיאל שמרון, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי ומנכ"ל חברת עדן, אלון שפייזר. בכנס נכחו גם נציגי חברות ויזמים, וביניהם אנשי קבוצת עזריאלי , חברת מנרב, jTLV, אזורים ואשטרום.

הכנס נערך על רקע רצונם של הגורמים המובילים את פיתוח המתחם לקדם את מאמצי השיווק ולהבטיח את הצלחתו של המכרז הראשון – שאמור לפתוח את השער לשאר המכרזים. בסופו של תהליך יכלול פרויקט שער העיר – שמטרתו להקים הלכה למעשה רובע עסקים חדש בשערי עיר הבירה - כ-20 מגדלים בני 24-40 קומות, בשטח בנוי כולל של 1.5 מיליון מ"ר, המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים תומכי תעסוקה, מבני ציבור ותרבות. בעירייה מעריכים כי מימוש פרויקט שער העיר יספק כ-60,000 מקומות עבודה חדשים בבירה.

זוהי מפת הפרויקט המעודכנת:

כאמור, לפני ארבעה חודשים הוכרז שיווקו של המתחם הראשון, מתחם K, שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת יצחק נבון, ובין מתחם בנייני האומה לתחנה המרכזית. המתחם משתרע על פני 300 דונם, ולצידו המתחם יפעל מרכז תחבורתי חדש אשר יכלול את תחנת הרכבת המהירה, ארבעה קווי רכבת קלה, תחנה מרכזית לאוטובוסים וחניון תת-קרקעי לכ-1,300 מקומות חניה.

למתחם K תב"ע בתוקף המאפשרת בינוי של 2 מגדלים, 36 קומות כל אחד, לשימושי מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים, בסה"כ 78,000 מ"ר. כפי שפורסם כאן לפני כחודש וחצי, עיריית ירושלים וחברת עדן פועלות כעת להגדלת הזכויות והשימושים במתחם, לטובת הגדלת השטח הבנוי במתחם ל-102 אלף מ"ר.

ראש העיר, משה ליאון, אמר בכנס: "ירושלים נמצאת בתהליך שינוי בכל הנוגע לכלכלה ולעסקים. כידוע, אני נולדתי במגזר העסקי, ומכיר את ירושלים מעולה. היום, אחרי שנה בתפקיד, אני אומר לכם בוודאות - ירושלים היא מדינה בתוך מדינה בדגש על הפן הכלכלי. הפוטנציאל הטמון בעיר הוא עצום, וזו פשוט הזדמנות עסקית מצוינת.

כל מי שרוצה לבנות בעיר - זה הזמן. אני מבטיח לכם דבר אחד: לא תישאר כאן דירה אחת פנויה. העיר משוועת להיצע דיור ותעסוקה. אני מסתכל לכם בעיניים ואומר: עוד בקדנציה הנוכחית ירושלים תהפוך למעצמה כלכלית. יזמים עוד יתגעגעו למחירי השיווק הקיימים עכשיו".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: "פרויקט שער העיר יספק מאות אלפי מ"ר של מסחר, משרדים ותיירות, אשר ישנו את פני ירושלים. רמ"י גאה להיות שותפה בפרויקט כה חשוב בבירת ישראל. זהו פרויקט נוסף שבו משקיעה רמ"י, ובאמצעות כך מתניעה פרויקטים רחבי היקף, המחוללים תנופת צמיחה ופיתוח. פרויקט זה מצטרף לנוספים ואחרים בעלות כוללת של עשרות מיליארדי שקלים, כגון פינוי מחנות צה"ל לנגב, פרויקט חזית הים בחיפה, טיהור קרקעות באזורי הביקוש ועוד".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמשה ליאוןעדיאל שמרוןפרויקט הכניסה לעירמתחם K
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...