פרויקט הכניסה לעיר בי-ם: העירייה פועלת להגדלת זכויות במתחם K

בסוף יולי התבשרנו על פרסום מכרז ראשון בפרויקט, וכעת מקודמת תוכנית להגדלת הזכויות במגרש • התוכנית: בינוי לגובה 40 קומות ו-102 אלף מ"ר שטח בנוי

שיתוף הכתבה
פרויקט הכניסה לעיר בי-םפרויקט הכניסה לעיר בי-ם

עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, החברה לפיתוח כלכלי בעיר, פועלת להגדלת הזכויות במתחם K שבפרויקט שער העיר או פרויקט הכניסה לעיר בשמו השני. כזכור, בסוף יולי הודיעו העירייה ורשות מקרקעי ישראל על שיווק המתחם הראשון בפרויקט, מתחם K, שלו תב"ע בתוקף המאפשרת בינוי של 2 מגדלים בני 36 קומות כל אחד לשימושי מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים, ובסך הכול שטח בנוי של 78 אלף מ"ר.

כעת מקדמות העירייה וחברת עדן תוכנית מעודכנת למתחם, אשר תגדיל את הזכויות והשימושים ותאפשר בכל אחד משני המגדלים בנייה לגובה של 40 קומות כל אחד, לשימושי מסחר, תעסוקה, שימושים ציבוריים ומגורים תומכי תעסוקה. בהתאם לכך, השטח הבנוי הכולל במתחם יצמח ב-24 אלף מ"ר, ל-102 אלף מ"ר בסך הכול. 

מתחם K ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת יצחק נבון, ובין מתחם בנייני האומה לתחנה המרכזית. צמוד אליו יפעל המרכז התחבורתי הגדול של פרויקט שער העיר, אשר יכלול את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, ארבעה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר וחניון תת-קרקעי ובו כ-1,300 מקומות חניה. ברשות מקרקעי ישראל מעדכנים כי הצפי להפקדת התוכנית להתנגדויות הוא ברבעון האחרון לשנת 2020.

רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים מתוכנן לכלול כ-20 מגדלים בני 40-24 קומות, על פני 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים תומכי תעסוקה, מבני ציבור ותרבות. ברמ"י אומרים כי מימוש פרויקט שער העיר יהווה מנוף עבורה ויספק כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל.

ראש העיר, משה ליאון: "הסנונית הראשונה של מרכז העסקים החדש שלנו כבר פה. שיווק מתחם K הוא תחילתו של הגשמת חזון. בשנים הקרובות נהיה עדים להיסטוריה בעירנו ירושלים, שבעתיו ילך וייבנה המרכז העסקי המרכזי בעיר, אשר רובו ככולו יהיה לתעסוקה ולמסחר. נמשיך להוביל את הכניסה לעיר בנחישות ובעקביות למען תושבי ירושלים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: "הרשות רואה באדמות המדינה משאב מרכזי לפתוח פרויקטים מחוללי שינוי ברחבי הארץ. בפרויקט שער העיר הושקעו על ידי רמ"י מאות מיליוני ש"ח בפיתוח תשתיות, על מנת להביא את הפרויקט לכדי מימוש וכדאיות כלכליות. אנו גאים להיות שותפים לפיתוח הבירה ולהתנעתו המעשית של הפרויקט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמתחם Kעדיאל שמרוןמשה ליאוןעיריית ירושליםחברת עדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...