מעלות תרשיחא: 5 מכרזי מחיר למשתכן ל-509 יח"ד -ללא הצעות

מאז החלה התוכנית פורסמו 10 מכרזי רמ"י בעיר, ורק 3 מהם נסגרו עם זוכים • באריאל שווקו בהצלחה שני מתחמים חדשים לתוכנית, הכוללים יחד 195 יחידות דיור

שיתוף הכתבה

עוד כישלון למכרזי מחיר למשתכן במעלות תרשיחא, אשר ממחיש את בעייתיות התוכנית בפריפריה: בימים האחרונים נסגרו חמישה מכרזי התוכנית בעיר הצפונית, הסמוכה לנהריה, וכולם נותרו ללא הצעות. המכרזים מיועדים לבניית 509 יחידות דיור בשכונת צוריאל המוגדרת על ידי מתכנניה כ"עתודת הפיתוח האחרונה של העיר".

מאז שנת 2016 פורסמו במעלות תרשיחא עשרה מכרזי מחיר למשתכן , אך רק שלושה מהם נסגרו עם זוכים, והמחיר הגובה ביותר בהם עמד על 6,143 שקל למ"ר. בסך הכול פורסמו עד כה בעיר מכרזים ל-1,509 יחידות דיור במסגרת התוכנית, אך רק 334 יחידות דיור מהן יתממשו נכון לעכשיו – 22% מכלל הדירות שאמורות היו לקום במסגרת מכרזי מחיר למשתכן בעיר.

המכרזים, אשר חולשים יחד על שטח של 55,854 מ"ר, פורסמו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן עבור תמל/1057 – תוכנית שמקדמת הוותמ"ל לעיר. מדובר בשכונה של 2,316 יחידות דיור, המתפרסת על פני שטח של כ-783 דונם. כאמור, חמישה מכרזים, לחמש חלקות בשכונה, פורסמו במסגרת התוכנית – אך נסגרו לאחרונה ללא כל זוכים. מחיר המקסימום שנקבע למ"ר הוא 6,200 שקל, והוצאות הפיתוח נעו בין שמונה מיליון שקל לכמעט 16 מיליון שקל, לכל מתחם בפני עצמו.

באריאל התוכנית דווקא זוכה להצלחה

במקביל לסגירת המתחמים הכושלים במעלות תרשיחא, נסגרו שני מכרזי מחיר למשתכן באריאל בהצלחה: מדובר על מכרזים בני 195 בסך הכול, שבהם זכו החברות "תורן הבית שלך" ו"א.ברקן ושות'". הראשונה זכתה במתחם שבו ייבנו 85 יחידות דיור, לאחר שהציעה סכום של 6,355 שקל למ"ר; השנייה זכתה במתחם שבו תבנה 110 יחידות דיור, לאחר שהציעה 6,555 שקל למ"ר. בשני המכרזים מחיר המקסימום נקבע על 7,400 שקל למ"ר. 

יש לציין כי בשני המכרזים הללו הוצאות הפיתוח גבוהות בהרבה מאלו שנקבעו במכרזים במעלות תרשיחא: 16.1 מיליון שקל במכרז של חברת תורן הבית שלך, ו-17.7 מיליון שקל במכרז שבו זכתה חברת א.ברקן ושות'.

אריאל, כך מתברר, דווקא מקבל בברכה את מכרזי רמ"י למחיר למשתכן. עד היום פורסמו 9 מכרזים של התוכנית בעיר שבשומרון, כולם במהלך 2019, ו-שבעה מהם נסגרו עם זוכים, בסכומים שנעו בין 6,355 ל-7,390 שקל למטר. עניין זה אולי ממחיש יותר מכול את ההבדלים בין אחוזי ההצלחה של התוכנית בפריפריה, לבין אחוזי הצלחתה במרכז – גם בערים שלא נמצאות בתוך גוש דן, אלא במרחק של כמה עשרות דקות נסיעה משם.

במהלך אירוע פסגת הנדל"ן של מרכז הנדל"ן שנערך בתחילת החודש שעבר הודה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, כי התוכנית לא עמדה ביעדים בפריפריה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןשכונת צוריאלתורן הבית שלךא.ברקן ושות'מכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...