"בשבוע הבא נביא לאישור החלטה להאריך את תוכנית מחיר למשתכן"

מנכ"ל רמ"י הכריז בפסגת הנדל"ן כי מועצת הרשות תמליץ על הארכת תוקפה של התוכנית - שאמורה להסתיים בסוף השנה • דרייפוס: "התוכנית מציגה מספרים מרשימים"

שיתוף הכתבה
עדיאל שמרון - מנהל רשות מקרקעי ישראלעדיאל שמרון - מנהל רשות מקרקעי ישראל

מה יהיה גורלה של תוכנית מחיר למשתכן , שאמורה להסתיים בסוף השנה? מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון, הכריז היום (ה') באירוע פסגת הנדל"ן כי מועצת רמ"י תביא בשבוע הבא לאישור את ההצעה להארכת מחיר למשתכן בתקופה נוספת. "אם הייתה קמה עכשיו ממשלה חדשה, היינו ממליצים לה להמשיך עם תוכנית מחיר למשתכן, ללא כל ספק",  אמר שמרון בפאנל מיוחד בהנחיית דרור מרמור. "נכון להיום, החלטה לא להאריך את התוכנית משמעה שינוי מדיניות, ואי אפשר לעשות זאת בזמן ממשלת מעבר. יש לעשות בה התאמות קלות בנוגע לתמהילי המכרזים ולאופי הפרויקטים.

אם מסתכלים על ארבע השנים האחרונות ועל מה שקרה למחירי הנדל"ן, אפשר למשל לראות שההיצע גדול, וזאת הייתה המטרה. הייתה לתוכנית הזו השפעה. העובדה היא שיש בלימה במחירים ואפילו ירידה בחלק מהמקומות. בשורה התחתונה, ההמלצה שלי לממשלה הבאה היא להמשיך עם מחיר למשתכן . זו פעולה אקטיבית של הממשלה, אחרי שנים שבהן ביקרו אותה שלא עשתה כלום".

בפאנל דיבר גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, ואמר לגבי מחיר למשתכן : "הממשלה כיוונה להנחה של כ-200 אלף שקל לדירה, וכשאתה בוחן את הסוגיה לפי הנתון הזה, אתה רואה שניתנו הנחות גם של 800 ו-900 אלף שקל, ומבחינה משפטית קשה להצדיק הנחה כל כך גדולה. זו שאלה של סבירות, האם סביר לתת הנחות בשיעור כזה? חשבנו שזה לא נכון.

בסופו של דבר תצטרך להיות הארכה של תוכנית מחיר למשתכן . תהיה הארכה קצרה, עד לכינונה של הממשלה הבאה, ואנחנו נמשיך לשמור על זה שתהינה הנחות סבירות. ההנחות שציינתי כאן מעשירות את העשירים בצורה קיצונית".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, הגיב לדבריו של קמיניץ ואמר: "חשוב להבין שנדרשו 4 שנים עד שהכללים של התוכנית התגבשו. לא ידענו ביום הראשון איך התוכנית תתנהל עד הפרט האחרון. המספרים שמציגים המכרזים, מספר יחידות הדיור  - מדובר במספרים מרשימים מאוד. אנחנו נמצאים כרגע בהאטה, ונראה את זה כנראה ב-2020 וב-2021, אבל הפעילות של הממשלה בעניין הייתה מעוררת השתאות.

כולם נתפסים להנחות של 800 אלף או 900 אלף שקל, בעוד הממוצע הוא 330 עד 370 אלף שקל לכל הטבה. אני לא רוצה שמקרי הקיצון יכתיבו לנו את המדיניות. צריך גם לזכור שלא עמדנו ביעדים שלנו בפריפריה, שם הייתה ההנחה 90-80 אלף שקל. שם לא הבאנו את הסחורה עד הסוף".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןבני דרייפוסארז קמיניץעדיאל שמרוןמנכ"ל משרד הבינוי והשיכוןדן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...