שכונת האירוס בראשל"צ מבוקשת גם למסחר

בשכונה המבוקשת שבדרום-מזרח העיר נסגר מכרז של רמ"י לשטח מסחר ומשרדים בסכום הגבוה ביותר מפי שניים ממחיר השומה • לא פחות מ-15 הצעות הוגשו למכרז

שיתוף הכתבה
ראשון לציון (שאטרסטוק)ראשון לציון (שאטרסטוק)

שכונת האירוס בראשון לציון, אשר נחשבת מבוקשת מאוד כיום למגורים, הופכת ליעד מזמין גם למסחר ומשרדים, כך נראה: לאחרונה נסגר בהצלחה מכרז לשטח של 2,780 מ"ר בייעוד מסחר ומשרדים בשכונה – בסכום הגבוה יותר מפי שניים ממחיר השומה שנקבע למגרש.

במכרז זכה היזם שלי ברוך דן, בעלי חברת שלי ספיר, לאחר הציע הצעה בגובה של 26.38 מיליון שקל. זאת לעומת מחיר השומה, שעמד על 12,887,232 מיליון שקל. יש לציין כי למכרז הוגשו לא פחות מ-15 הצעות, וממוצע הסכומים שהוצעו עמד על כ-10.679 מיליון שקל – אף נמוך ממחיר השומה. הזוכה יידרש להוסיף לסכום הזכייה סכום קטן יחסית של 34,081 שקל עבור הוצאות פיתוח.

המחיר משקף עלות של כ-9,489 שקל למ"ר. לשם השוואה, בגדרה – כפי שפרסמנו כאן - נסגרו בתחילת ספטמבר מכרזים לשטחי תעשייה אשר שיקפו עלייה של עד 62% במחיר למ"ר, בהשוואה למכרזים שנסגרו באותו מקום שניים קודם לכן. המחיר למ"ר במכרזים אלו – עד כ-3,100 שקל למ"ר, פחות משליש מהמחיר למ"ר המשתקף מהמכרז בשכונת האירוס בראשון לציון.

שכונת האירוס היא שכונה חדשה ומאוכלסת ברובה בזרום-מזרח ראשון לציון, אשר ההחלטה על הקמתה קיבלה אישור בשנת 2016, וכבר בסוף שנת 2017 החלה להתאכלס. בסך הכול מתוכננות להיבנות בשכונה 1,300 יחידות דיור. הבינוי בשכונה נע בין 21 ל-24 קומות.

הביקוש הגבוה למגורים – וגם למסחר ומשרדים, כך מתברר – נובע ככל הנראה בעיקר מנגישותה הרבה של השכונה: היא נמצאת מרחק קצר מהכבישים המהירים 431, 4, 6 ו-20 (נתיבי איילון), ואף במרחק הליכה מתחנת הרכבת הראשונים בראשון לציון. על פי התכנון, תחובר תחנת רכבת זו לתחנת הרכבת השנייה בראשל"צ, תחנת משה דיין, וכך השכונה תהפוך נגישה עוד יותר. בשכונה אף פועל מרכז עזריאלי ראשונים, המשתרע על פני 52 אלף מ"ר.

השכונה היא חלק מתוכנית המתאר החדשה של ראשון לציון, שאושרה ב-2017 ומטרתה להפוך את העיר לשלישית בגודלה בישראל, בזכות הקמת שכונות חדשות בעיקר במזרחה. חלק עיקרי מהתוכנית מתבסס על פינוי הבסיס הצבאי צריפין, והקמת שכונות חדשות על קרקע זו – פרויקט שכבר מתרחש בשטח, כפי שדיווחנו לא פעם.

צפו בסרטון דוברות משרד הביטחון של עבודות הפינוי במתחם צריפין, נכון לחודש יולי האחרון:


בשטח צריפין מתוכננות לקום כ-7,500 יחידות דיור, והן יצטרפו לכ-4,2000 בנחלת יהודה, 1,650 יחידות דיור בשכונת רקפות ועוד. בסך הכול, צפויה לגדול העיר בזכות תוכניות אלו למספר שיא של 340 אלף תושבים. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםשכונת האירוסעיריית ראשון לציוןמתחם צריפיןדוברות משרד הביטחון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...