עלייה של 44% במשרות פנויות לבוני בתים, בנאים ומניחי בטון

לאחר השפל של החודשים יולי-ספטמבר, מגיע נתון מעודד לגבי חלק מהמקצועות בענף • במקצועות הרצפים, הסתתים, הטייחים, המסגרים ועובדי השלד נרשמה ירידה של 15%

שיתוף הכתבה
פועלי בניין. עלייה מעודדת במספר המשרות הפנויותפועלי בניין. עלייה מעודדת במספר המשרות הפנויות

אחרי הנתון המדאיג שפורסם בחודש שעבר, לפיו מספר המשרות הפנויות בענפי הבינוי ירד לשפל שלא נראה כמותו מאז אמצע שנת 2015, מתפרסמים היום (א') נתונים מעודדים יותר באשר לנושא זה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלה בין החודשים אוגוסט לאוקטובר השנה מספר המשרות הפנויות עבור בוני בתים, בנאים ומניחי בטון ב-44%.

כעת ממוצע המשרות הפנויות בענפים אלו הוא 2,451 משרות – לעומת 1,629 משרות בלבד בין יולי לספטמבר האחרונים, אז נרשמה ירידה של 13% במספר המשרות הפנויות במקצועות אלו. יש לציין כי העלייה במספר המשרות הפנויות בענפים אלו היא הגדולה ביותר, ובאופן משמעותי, מבין כלל ענפי המשק שנכללו בסקר הלמ"ס. על פי סקר זה, נתוני המגמה הכלליים מעידים על ירידה של 0.3% במספר המשרות הפנויות במשק, כך שהעלייה בענפי הבינוי הללו מרשימה עוד יותר.

עלייה של 44% במשרות פנויות לבוני בתים, בנאים ומניחי בטוןעלייה של 44% במשרות פנויות לבוני בתים, בנאים ומניחי בטון

לעומת זאת, נרשמה דווקא ירידה במספר המשרות הפנויות המיועדות לרצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד בתחום הבנייה. הירידה שנרשמה בין אוגוסט לאוקטובר 2019 עומדת על 15%, וזאת לאחר עלייה קלה, של 3%, בין יולי לספטמבר. ממוצע המשרות הפנויות במקצועות אלו עומד כיום על 2,611 משרות, לעומת 2,989 בתקופה המסוקרת הקודמת. 

סקר המשרות הפנויות של הלמ"ס מבוצע באופן שוטף מאז שנת 2009, אם כי האומדנים החודשיים של מספר המשרות הפנויות ואחוז המשרות הפנויות מופקים רק ממרץ 2017, ולפי מודל סטטיסטי. רוב הנתונים מדווחים באמצעות ריאיון טלפוני שיוזמים אנשי הלמ"ס, בפנייה יזומה לעסק. בהתאם, משרה פנויה מוגדרת בסקר זה כמשרה שאינה מאוישת או שעתידה להתפנות בקרוב, או משרה חדשה שנוצרה והמיועדת לאנשים מחוץ לארגון ושעבורה המעסיק מחפש עובדים באופן פעיל.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמשרות פנויותענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...