הוותמ"ל: תוכנית להקמת 2,400 יח"ד במבנים בני 10-3 קומות ברהט

זוהי תוכנית להקמת שכונה חדשה בדרום העיר, שתכלול גם 19 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה • "נותנת מענה הן לגידול באוכלוסייה והן לתושבים שמקום מגוריהם לא הוסדר"

שיתוף הכתבה
רהט. ביקוש גבוה לשטחי מסחר ותעסוקה - ושכונה חדשה מדרוםרהט. ביקוש גבוה לשטחי מסחר ותעסוקה - ושכונה חדשה מדרום

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) אישרה לאחרונה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בדרום רהט. מדובר בשכונה הממוקמת בדרום היישוב, בסמוך לכביש 310. התוכנית קודמה על ידי הרשות לפיתוח והתיישבות בדואים בנגב, בשיתוף עיריית רהט ובעריכת עמוס ברנדייס אדריכלים. היא כוללת 2,400 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 10-3 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 290 יוקצו עבור דירות קטנות.

על פי מגבשי התוכנית, היא "נותנת מענה הן לגידול באוכלוסייה של תושבי העיר והן לתושבים הגרים במרחב רהט שמקום מגוריהם טרם הוסדר. אופי המגורים המגוון בתוכנית מותאם למאפיינים הייחודים של החברה הבדואית, ועל כן מוצעים בתוכנית מגוון סוגי מגורים שייתנו מענה למשפחות שונות בעלות יכולות כלכליות מגוונות, קשרים משפחתיים וקהילתיים".

בתוכנית נכללו גם 19,000 מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה - מתוכם 8,000 מ"ר בחזיתות מסחריות משולבות במבני מגורים - 140 דונם למבני ציבור וכן 134 דונם עבור שטחים פתוחים לטובת תושבי השכונה. במסגרת התוכנית תוקם טיילת עבור הולכי רגל לאורך הנחלים דודאים ופחר הנושקים לשכונות המגורים. המקום הנבחר למבני הציבור ולפארקים נעשה תוך התחשבות במרחקי הליכה קצרים ממבני המגורים, זאת כדי לעודד הליכה ברגל והפחתת שימוש ברכבים פרטיים. 

לצד כל אלו התוכנית כוללת הרחבה של מתקן קצה לטיפול בשפכים של העיר רהט, כדי שיוכל לעמוד בצורכי העיר ל-30 השנים הקרובות, וכן הקמת מכלאות לגידול עדרי צאן בתחומה המערבי, בסמוך לדרך 264. מדובר על מתחם ראשון מסוגו בארץ אשר ייועד לצאן בלבד. המתחם הינו בגודל 200 דונם וכולל מבני משק, במטרה להסדיר מכלאות צאן זמניות בתחום התוכניות בדרום רהט, וכן לספק פתרון לעדרים הקיימים בקרב אוכלוסייה המתגוררת באזור.

רק לפני שבוע: הצעות רבות וביקושים גבוהים לשטחי מסחר בדרום רהט

נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמנו כאן על שלושה מכרזים לשטחי מסחר ומשרדים ברהט, שאליהם הוגשו 16 הצעות. המכרזים, בשכונת רהט דרום, נסגרו במחירים גבוהים פי ארבעה ויותר ממחירי השומה שנקבעו לשטחים הללו – נתון המצביע על הביקוש הגבוה ועל פוטנציאל הפיתוח הגדול באזור.

העיר רהט היא היישוב הבדואי הגדול ביותר בישראל. היא נחשבת לעיר השנייה בגדולה בארץ, ונמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח - הן בהיבט של הקמת מרכזי תעסוקה ומסחר (כפי שניתן ללמוד מהמכרזים המוצלחים), הן בהיבט של התחדשות עירונית והן בהיבט של הקמת שכונות חדשות. שכונה זו מצטרפת לתוכנית רהט דרום שאושרה בוותמ"ל לפני שנה וחצי, ויחד הן צפויות לספק את מהוות הצרכים העירוניים של רהט.

הוותמ"ל, שהחוק המבשר על הקמתה אושר ב-2014, הכריזה בשנת 2016 על התוכנית הראשונה שהיא מקדמת במגזר הערבי – תוכנית ביישוב טורעאן שבגליל התחלון, הכוללת 940 יחידות דיור. ב-2018 הופקדה התוכנית הגדולה ביותר של הוותמ"ל במגזר: תוכנית להקמת 15 אלף יחידות דיור ביישוב ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רהטעיריית רהטמנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...