עלייה של 5.2% בשכר בענף הפעילויות בנדל"ן; ירידה במשרות השכיר

נתוני הלמ"ס ליוני-אוגוסט מצביעים על עלייה בשכר גם בענף הבינוי – אך על ירידה במשרות השכיר באוגוסט בשני התחומים • ירידה גם בשכר הממוצע בענף הבינוי

שיתוף הכתבה
עלייה של 5.2% בשכר בענף הפעילויות בנדל"ן; ירידה במשרות השכירעלייה של 5.2% בשכר בענף הפעילויות בנדל"ן; ירידה במשרות השכיר

מגמת עלייה בשכר בענף הנדל"ן, מצד אחד, לצד ירידה במספר משרות השכיר וירידה בשכר הממוצע בענף הבינוי – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמפורסמים היום (ב'). על פי נתונים אלו, השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים בענף הפעילויות בנדל"ן רשם מגמת עלייה של 5.2% בחישוב שנתי, בחודשים יוני עד אוגוסט 2019, וזאת בהמשך לעלייה של 5.3% בין מאי ליולי ועלייה של 5.4% בין מרץ למאי. יש לציין שהעלייה שנרשמה בתחום זה בין יוני לאוגוסט היא הגבוהה ביותר מבין ענפי המשק.

נתוני המגמה החיוביים נרשמים גם בענפי הבינוי: על פי הלמ"ס, בין יוני לאוגוסט השכר הממוצע רשם מגמת עלייה של 2.2%, וזאת בהמשך לעלייה גדולה הרבה יותר, של 5.5%, בין החודשים מאי ליולי 2019.

לצד הנתונים החיוביים הללו, מפרסמת הלמ"ס גם כמה נתונים שליליים יותר, שהמדאיגים ביותר נוגעים למספר משרות השכיר בענף הנדל"ן - בהמשך לפרסומים קודמים שהובאו כאן, ולנתונים רבים שפרסמה גם הלמ"ס עצמה. כך, על פי הנתונים המפורסמים היום ירד מספר משרות השכיר הן בענפי הבינוי והן בפעילויות בנדל"ן ב-900: בענף הבינוי עומד מספר משרות השכיר על 195,200 משרות, לעומת 196,100 ביולי. בענף פעילויות הנדל"ן עומד המספר על 30,100 משרות, לעומת 30,600 ביולי (המספר הנמוך מבין ענפי המשק הנסקרים).

נוסף על כך, ירד השכר הממוצע בענף הבינוי בהשוואה ליולי: באוגוסט האחרון היה השכר הממוצע 10,060 שקל, ואילו ביולי מעט יותר – 10,312 שקל. השכר הממוצע בענף הבינוי נמוך מהשכר הממוצע במשק, שעומד נכון לאוגוסט על 10,808 שקל לחודש. בענף הפעילויות בנדל"ן נרשמה דווקא עלייה בשכר הממוצע, מ-11,658 שקל בחודש יולי, ל-11,882 שקל לחודש אוגוסט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...