אולי הפעם? עודכן בפעם החמישית המכרז להקמת מתחם הגולף בצפון אילת

הפרויקט המסקרן פורסם לראשונה ביולי 2018, אך מאז עודכן שוב ושוב – ועדיין לא יצא לשיווק • אחת האפשרויות לעיכוב: סכום של כ-62 מיליון שקל שיידרש לשלם היזם

שיתוף הכתבה

האם המכרז להקמת מתחם הגולף בצפון אילת ישווק סוף-סוף בהצלחה? אתמול (ד') עודכן המכרז בפעם החמישית מאז פורסם לראשונה, בתחילת יולי 2018, עדכון אשר דוחה את המועד האחרון להגשת הצעות למכרז לתחילת דצמבר. במקור נקבע המועד האחרון להגשה לתחילת מאי 2019 – כלומר מדובר בדחייה של יותר משבעה חודשים במועד ההגשה. כעת נותר לראות אם הדחייה החמישית תביא בסופו של דבר למציאת זוכה במכרז ולשיווקו המוצלח.

התוכנית להקמת מתחם הגולף משתרעת על פני 855 דונמים בצפון העיר, מערבית לקיבוץ אילות הסמוך. 600 דונם משטח התוכנית מיועד להקמת מגרש הגולף – מגרש בעל 18 מסלולים בתקן בינלאומי מלא, שאמור להיות מגרש הגולף המקצועי השלישי בישראל, לצד המגרשים בקיסריה ובגעש. 

התוכנית כוללת, לצד מגרש הגולף, גם מועדון גולף ואקדמיה לגולף, וכן בית מלון חדש ובו 560 יחידות דיור, מרכז כנסים, בתי קפה ומסעדות. שטח מגרש הגולף עצמו כולל גם בריכות שחייה, בריכות נוי ואמפיתיאטרון.

ייתכן שאחת הסיבות לכך שהמכרז טרם נסגר בהצלחה קשורה בסכומים הגדולים שיידרש לשלם היזם הזוכה: ראשית, הוא יידרש לשלם 8.739 מיליון שקל דמי שימוש ל-10 שנים במגרש הגולף - מתחם המוגדר בתוכניות כמתחם D ולא נכלל בהצעת המכרז עצמו, אלא מגיע כתוספת לשטחי המכרז עצמם (הכוללים את בית המלון ואת המתקנים הנוספים). לצד זה, יהיה עליו לשלם 12.52 מיליון דמי פיתוח לרשות מקרקעי ישראל. נוסף על כל אלו, מחיר המינימום במכרז נקבע על סכום של 40.7 מיליון שקל. במילים אחרות, היזם הזוכה יצטרך לשלם כמעט 62 מיליון שקל, לכל הפחות, עבור הזכייה במכרז.

עד כמה בכלל משתלם הרעיון, בדגש על הקמת מלון במתחם? שמאי ירון מלול ממשרד האושנר מלול ניתח כבר לפני שנה את מידת הכדאיות של המהלך - ומדבר על ההזדמנות ועל הסיכון הכרוכים במהלך:

מתחם הגולף – חלק מתוכניות פיתוח העיר צפונה

המתחם המוצע במכרז הוא חלק מתוכנית גדולה להרחבת העיר ולפיתוחה לכיוון צפון. הוא נכלל בפיתוח הרובעים 2 ו-11 בעיר, הנכללים בהסכם הגג שחתמה העירייה מול המדינה, וכבר זכה לאישור הוועדה המחוזית דרום.

המתחם החדש מתוכנן כך שישתלב עם שכונת שיפולי ההר – שכונה חדשה שאושרה גם היא באופן רשמי בוועדה המחוזית, באפריל האחרון. השכונה החדשה, שתקום ממערב למתחם הגולף, מתוכננת לכלול 2,700 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילתהאושנר מלול - הנדסה ושמאות בע"מירון מלול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...