גם אילת על מפת המסחר והמשרדים: 6 מכרזים נסגרו ב-9.5 מ' שקל

מדובר במכרזים לחלקות בשטח כולל של כ-13,600 מ"ר באזור התעשייה נחל שחורת שבצפון העיר, בקרבת שדה"ת רמון • המחירים למ"ר באזוה"ת 'קפצו' ביותר מ-300% מ-2016

שיתוף הכתבה

האם פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי רמון צפונית לאילת מעניקה זריקת עידוד גם לתחום התעשייה והמסחר באזור? החודש נסגרו בהצלחה שישה מכרזים של רשות מקרקעי ישראל לשש חלקות באזור התעשייה נחל שחורת שבצפון העיר, אשר נמצא שלושה קילומטרים צפונית לעיר, בסמוך לקיבוץ אילות ובמרחק קצר משדה התעופה הבינלאומי החדש רמון.

השטחים שהוחכרו כוללם שטח של 13,681 מ"ר בסך הכול, והחברות הזוכות בהם ישלמו עליהם סכום כולל של כ-9.4 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. החברות הזוכות הן, בין היתר, ג.ש.מ אילת השקעות, סמי נופי ובניו ו-א.י מול המפרץ. 

התוכניות שאליהן מתייחסים ששת המכרזים נהגו עוד בעשור האחרון של המאה הקודמת, וכמה מהן עודכנו לאחרונה לפני יותר מעשור, בשנת 2006. אזור התעשייה, שהוקם כבר בשנת 1998, עמד שומם במשך שנים ארוכות וסבל מהיעדר ביקוש, אך נדמה כי הביקוש הגובר לשטחי משרדים ומסחר בכל רחבי הארץ, בתוספת הקרבה לשדה התעופה רמון, מחיים את המקום. על פי נתוני החברה הכלכלית אילת, המתפעלת את המקום, נכון להיום נותרו לשיווק 34 מגרשים בשטח של 79 דונם, מתוך 620 דונם ברוטו ו-426 דונם נטו.

יש לציין כי הפעם האחרונה שרמ"י שיווקה קבוצה של קרקעות בשטח אזור התעשייה נחל שחורת הייתה בשנת 2016, אז יצאו לפרסום ארבעה מכרזים, שאחד מהם נסגר ללא הצעות. המחירים שהוצעו אז מבטאים עלות שנעה בין 86 ל-152 שקל למ"ר (לא כולל הוצאות פיתוח),בעוד המחירים שהוצעו במכרזים שנסגרו החודש מבטאים עלות של 553-283 שקל למ"ר. בחישוב ממוצע של המחירים, נגלה עלייה של כמעט 350% בתוך שלוש שנים – סימן אשר עשוי גם הוא להעיד על עלייה בביקוש לשטחי מסחר ומשרדים באזור התעשייה, ובאזור בכלל. 

אזור התעשייה נחל שחורת נמצא לדרומו של נחל שחורת, ומוגדר כפארק תעשייתי-לוגיסטי. היזמים בפארק נהנים מפטור ממע"מ ומסל הטבות הן בשל העובדה שמדובר באזור עדיפות לאומית א' והן משום שהאזור מוגדר אזור סחר חופשי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמסחר ומשרדיםהחוף הצפוני באילתנחל שחורת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...