הראל השלימה מכירת נכסי מגורים בארה"ב תמורת 2.6 מיליארד שקל

החברה הודיעה כי סיימה "הליך למימוש נכסי multi-family בדרום קליפורניה", שאותם רכשה בשנת 2015 • ה-IRR לעמיתי הראל: כ-20%; הרווח המצטבר: כחצי מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
קליפורניהקליפורניה

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים הודיעה היום (ג') כי סיימה הליך למימוש נכסי multi-family (נכסי מגורים) הממוקמים בדרום קליפורניה, ארה"ב, בתמורה כוללת של כ-2.6 מיליארד שקל. בתחילת שנת 2015 רכשה הראל, לצד כמה גופים מוסדיים אמריקאים וחברה מנהלת, פורטפוליו של 14 נכסי מגורים במערב המדינה, בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל. הראל החזיקה ב-49% מהזכויות בנכסים, וחלקה בהון העצמי בעסקה עמד על כ-330 מיליון שקל. 

הפורטפוליו כלל כ-2,650 יחידות דיור ב-14 מקבצים שונים של מגורים ברמת Class B, ותוכניתה העסקית של הראל כללה השבחה של הנכסים, העלאה של שכר הדירה והגדלת שיעור התפוסה. לאחרונה החלה החברה במימוש הנכסים, ומכרה את הפורטפוליו בשלושה שלבים. כעת הושלם השלב האחרון במהלך המימוש, שבמסגרתו נמכרו 7 נכסים מהפורטפוליו לחברת נדל"ן גדולה. 

החברה מעדכנת, כאמור, כי סך התמורה שהתקבלה ממכירת הנכסים עמד על כ-2.6 מיליארד שקל. עוד נמסר כי תשואת ה-IRR (שיעור התשואה הפנימי) לעמיתי הראל עמדה על יותר מ-20%, והרווח המצטבר - כחצי מיליארד שקל.

"מכירת הפורטפוליו הוא מימוש מוצלח והמשך למימושים אחרים של נכסי נדל"ן שבהם החזיקה הראל במהלך השנים האחרונות מחוץ לישראל, בתשואות דו-ספרתיות", נכתב בהודעת החברה. "הראל ממשיכה בפעילות השוטפת לאיתור נכסים מניבים בעלי פוטנציאל השבחה המתאימים לתמהיל פורטפוליו נכסי החברה המניבים בישראל ובחו"ל, כחלק מהרצון לפזר את ההשקעות מבחינה גאוגרפית וסקטוריאלית".

ברקע עסקה זו מעדכנת החברה כי היא ממשיכה להרחיב את נוכחותה בשוק הנדל"ן במערב ארה"ב בדגש על סן פרנסיסקו: לאחרונה רכשה הראל זכויות אקוויטי בבניין משרדים בעיר, לפי שווי של כ-1.45 מיליארד שקל. הראל תחזיק ב-49% מהזכויות בחברת הנכס המחזיקה בבניין, הממוקם במרכז העסקים הראשי של סן פרנסיסקו - South Financial District. השקעת הראל בהון העצמי בעסקה זו תעמוד על כ-380 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הראל ביטוחמולטי פמיליאקוויטי פייננס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...