רמ"י אישרה עסקת הדולפינריום; היזמים ישלמו עוד 41 מיליון שקל

ועדת הפטור של רשות מקרקעי ישראל אישרה להוציא את הפרויקט לדרך, לאחר שהוחלט על הוספת סכום לדמי ההיתר, וריבית • בסך הכול 320 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
ר''מיר''מי

אחרי עיכובים רבים, עסקת הדולפינריום שעל חוף הים של תל אביב, בדרום הטיילת, יוצאת לדרך: ועדת הפטור של רשות מקרקעי ישראל התכנסה היום (ב') ואישרה את הפרויקט – לאחר שהוחלט כי היזם, חברת "השער לישראל", תשלם עוד 41 מיליון שקל - 31 מיליון שקל דמי היתר ו-10 מיליון שקל ריבית - - ובסך הכול תשלם עבור העסקה 320 מיליון שקל.

מדוברות רמ"י נמסר כי "הנהלת הרשות ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה לנהל מו"מ עם נציגי 'השער לישראל', וזאת לאור שינוי אפשרי בשומה. היזם ויתר למעשה על זכות ההשגה המגיעה לכל חוכר במסגרת הליך משפטי בבית המשפט העליון, ותוצאת המו"מ הינה תוספת של 41 מיליון שקל".

מתברר כי בתקופה האחרונה ניהל המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ, משא ומתן מול החברה היזמית, לבקשת רמ"י, ובסופן של השיחות הושג הסיכום אשר אפשר את יציאת העסקה לדרך. ועדת הפטור התכנסה בעניין כבר במאי האחרון כדי לאשר את העסקה, אך לא עשתה זאת ובמקום זה הצביעה על כמה סוגיות שמאיות שבגינן ביקשה את התייחסות הנהלת הרשות. בעקבות זאת התגלה כי השומה שניתנה במקור על השטח הייתה נמוכה – ולכן הוחלט בסופו של דבר, בהסכמת "השער לישראל", על תוספת תשלום.

העסקה, שנחתמה כבר לפני יותר מעשר שנים, כוללת חילופי שטחים בין החברה היזמית, רמ"י ועיריית תל אביב בין הרחובות הכובישם והרברט סמואל, לטובת הקמה של מתחם מלונאות, מגורים ומסחר בשטח של 48 אלף מ"ר וכן יצירת שטח פתוח במתחם שבו עומד כיום הדולפינריום המפורסם – זאת על שטח כולל של 18.5 דונם. על פי התוכניות ייבנה במסגרת התוכנית מגדל בן 28 קומות, בנייני מגורים בני 9 קומות שבהם 250 יח"ד ומלונות בני שבע קומות, שבהם 450 חדרים. 

העסקה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון, בשל הפערים בין השומה שניתנה לשטח הדולפינריום (שעליו, כאמור, אמור לקום השטח הציבורי הפתוח) לבין השומה שניתנה לשטחים שעליהם תבנה חברת "השער לישראל". באוקטובר 2018 ציין בית המשפט כי אכן ישנם כשלים ופגמים בעסקה – אך החליט שלא להתערב, כל עוד ועדת הפטור תאשר אותה.

כיום נמצאת חברת "השער לישראל" בידי קבוצת משקיעים שבראשה עומדת אשת העסקים אורית פרידמן-ויסמן, אשר רכשה את החברה מיוסף בוכמן במאי 2015 תמורת 200 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלארז קמיניץעיריית תל אביבעסקת הדולפינריוםהשער לישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...