חדשות הנדל"ן: חשש ממחסור ביח"ד ברחובות; אושר פרויקט למד בת"א

ראש עיריית רחובות מתריע על היעדר היצע • ועדת המשנה לתכנון ובנייה בת"א אישרה התוכנית בהאוזנר 3 • והאיכרים מבקשים להקפיא תיקון לחוק התכנון והבנייה

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ן: חשש ממחסור ביח"ד ברחובות; אושר פרויקט למד בת"אחדשות הנדל"ן: חשש ממחסור ביח"ד ברחובות; אושר פרויקט למד בת"א

• ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, התריע השבוע באירוע של ארגון הקבלנים ברחובות, כי בטווח הקרוב יהיה מחסור בדירות בעיר. "יש תוכניות בנייה גדולות בעיר רחובות, ובטווח הרחוק מדובר על תוספת של עשרות אלפי דירות, אולם בטווח הקצר אין היצע", אמר. "לכן הביקוש לדירות גדול, כל דירה נחטפת והמחירים עולים. נשיא התאחדות בוני הארץ , ראול סרוגו, אמר באירוע כי "על מנת להדביק את הפערים יש לבנות היום כ-100,000 דירות בשנה, פי שניים מהקצב הנוכחי".

• בהמשך לקביעת ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי החלטה על הקפאה גורפת של הליכי האכיפה במגזר החקלאי לא תתאפשר, קורא יו"ר התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל, דובי אמיתי, ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבחון את הקפאת יישום האכיפה של תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, הנוגע לאכיפה זו, עד להקמת הממשלה הבאה. אמיתי התייחס לעובדה שכל נציגי הממשלה אשר חוקקו את התיקון לחוק, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביעו עניין לתקן את העוולה, אך בשל העובדה שהמדינה מצויה בתקופה של ממשלת מעבר, וצפויה להמשיך כך עוד חודשים רבים, לא ניתן לתקן זאת "והנזק שייגרם לציבור החקלאים ולחברי המושבים עלול להיות בלתי הפיך", כך לטענתו. "תמצית תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה (חוק פלילי ביסודו),מתבטאת בהקשחה משמעותית של מדיניות האכיפה, אשר הביאה לעולם גזרה מנהלית שציבור החקלאים אינו יכול לעמוד בה", הצהיר אמיתי.

• חברת ישראל-קנדה מודיעה כי ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב החליטה לאשר את הפקדת התוכנית להקמת "פרויקט למד" ברחוב האוזנר 3 בעיר. הפרויקט כולל הקמת בניין משרדים ומסחר בן 6 קומות בשטח של 10,100 מ"ר, מתוכם כ-5,790 מ"ר בבעלות החברה, בחלוקה זו: 4,118 מ"ר זכויות בנייה על-קרקעיות לשימושי מסחר ומשרדים, ו-5,982 מ"ר של זכויות בנייה תת-קרקעיות הכוללות מרתף עליון לשימוש מסחר ומשרדים ו-3 קומות חניון תת-קרקעי.

• חברת מהדרין הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי שטח של כ-38 דונם בבעלותה, במועצה האזורית גדרות, הכולל שטח בנוי של 10,400 מ"ר, נמכר לחברת גב ים תמורת 107 מיליון שקל. שוויו של הנכס בספרי החברה עומד על סך של כ-80.3 מיליון שקל. העסקה בוצעה במסגרת הליך הזמנה להציע הצעות למכירת מלא זכויותיה של מהדרין בקרקע, המוחזקות על ידי חברת בת שלה.

• חברת A.D.O Group הודיעה לרשות לניירות ערך כי חברת בת שלה מקיימת מגעים למכירה של כ-5,800 יחידות דיור (וכן יחידות מסחריות ושטחי חניה הנלווים להן) בברלין, בגרמניה. חברת הבת, ADOP, התקשרה במזכר הבנות לא מחייב הכולל את העקרונות שעל בסיסם מתקיימים המגעים. בהודעה לא צוין הסוכם שאמורה לקבל החברה מעסקה, אם תושלם.

• חברת מישורים הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי השלימה את העסקה לרכישת מלוא הזכויות במרכז המסחר והבילוי The Grove at Wesley Chapel בעיר טמפה שבפלורידה, ארה"ב. החברה מדווחת כי בניגוד לפרסום הקודם, חלקה של החברה בפרויקט יהיה 60%, ושוויו 37.4 מיליון דולר.

• חברת דרא הודיעה השבוע כי החלה לשווק פרויקט חדש בשכונת נרקיסים בראשון לציון – פרויקט TOO במסגרת מחיר למשתכן , הכולל גם דירות לשוק החופשי. הפרויקט נבנה על ידי חברות סלע בינוי ואיסתא נכסים, וכולל 2 מגדלים מפוארים בני 26 קומות מעל קומת מסחר. בסך הכול נבנות בו 192 דירות, מתוכן 54 למכירה בשוק החופשי. 

• פרויקט נוסף של מחיר למשתכן בראשון לציון, שאותו הקימה חברת פרשקובסקי בשכונת הרקפות, מתאכלס. לפי דיווח החברה, הפרויקט הוקם בהשקעה של 230 מיליון שקל והוא כולל 216 יח"ד בשני בניינים בני 27 קומות. החברה מסרה השבוע את המפתחות לזכאים הראשונים של התוכנית, אשר זכו בהגרלת מחיר למשתכן ביולי 2016. לדברי החברה, האכלוס מתבצע כחצי שנה לפני המועד הרשמי שנקבע.

• חברת אביסרור משה ובניו מודיעה כי בקרוב יתחילו להתאכלס הבניין השביעי והשמיני בפרויקט אביסרור 431 של החברה ברחובות. בניית הבניין התשיעי בפרויקט החלה, ובו נמכרו כ-75% מהדירות, ומכירת הדירות בבניין העשירי נמצאת בעיצומה. הפרויקט נמצא במערב רחובות, וכולל כ-960 דירות ב-12 מגדלים, בפרויקט שמשתרע על פני כ-77 דונם.

• חברת יוסי אברהמי  מודיעה כי היא נמצאת בשלבי סיום של שיווק הדירות בפרויקט 'טורקיז' בשכונת נאות פרס במערב חיפה. בפרויקט נותרו 6 דירות דופלקס-פנטהאוז אחרונות למכירה. פרויקט 'טורקיז' כולל 365 יח"ד בשלושה מתחמים - "טורקיז קלאסיק", "טורקיז בוטיק" ו"טורקיז פרייבט VIP". הוא ממוקם במורדות הכרמל, מרחק קצר מהים.

• חברת משהב החלה בשיווק הדירות החדשות בשלב ב' של פרויקט הפינוי-בינוי שלה ברחוב ישעיהו 7 בקריית אונו. מדובר בפרויקט שבמסגרתו ייבנו שלושה בניינים – מגדל בן 18 קומות ושני בנייני בוטיק בני 5 קומות, שיכללו 92 יחידות דיור. זאת במקום 22 יחידות דיור בבנייני רכבות, שייהרסו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהרשות לניירות ערךיוסי אברהמיארז קמיניץדראפרשקובסקימישוריםאביסרור משה ובניומשהברחמים מלולמהדריןישראל-קנדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...