"לא יכולה להיות הקפאה גורפת של הליכי אכיפה במגזר החקלאי"

לאחר שראש הממשלה הורה על השהיית האכיפה נגד עבירות בנייה בחקלאות, מבהיר המשנה ליועמ"ש: "אין לגורם כלשהו, בכיר ככל שיהיה, סמכות להקפיא הליכים אלה"

שיתוף הכתבה
ארז קמיניץארז קמיניץ

"היועץ המשפטי לממשלה, כראש התביעה הכללית, הוא הגורם הבלעדי המוסמך להכריע בעניין ניהול הליכים לאכיפת החוק, ואין לגורם כלשהו, בכיר ככל שיהיה, סמכות להורות ליועץ המשפטי לממשלה להקפיא הליכים אלה". כך מבהיר ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, במכתב שנשלח אל מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לאחרונה להשהות את פעולות האכיפה נגד עבירת בנייה במגזר החקלאי.

[quote]

"במסגרת הדיונים בכנסת בתיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, הוקדשו שעות רבות לסוגיית הבנייה הבלתי חוקית בישראל", כותב קמיניץ במכתבו. "הפתרון שהציע תיקון 116 הוא פתרון כלל ארצי, הנוגע לכל אזרחי המדינה, ומאפשר לרשויות האכיפה לפעול כלפי כל הפרת דין, בכל המגזרים, בדרך אפקטיבית ומהירה. למותר לציין כי אף החלטות הממשלה שאישרו וקידמו את תיקון 116 לחוק, יצאו מתוך נקודת מוצא שבִּקשה לייעל את הטיפול בבנייה הבלתי חוקית בראייה כלל ארצית.

ללא מניעת עבריינות בנייה יעילה וממוקדת, לא רק שלטון החוק יוצא נפגע, אלא אף העבודה הרבה המושקעת בתכנון, כמקדם פיתוח ורווחה בחברה מודרנית, עלולה לרדת לטמיון. בהיעדר אכיפה נימצא חוזרים למציאות של היעדר תכנון מושכל, ובכלל זה היעדר פתרונות לצורכי ציבור ולשטחים פתוחים, החשובים כל כך לקיומה של חברה מודרנית". 

[quote]

באשר להנחיה הספציפית לגבי שטחי החקלאות כתב קמיניץ: "המגזר החקלאי בישראל אינו שונה בהקשר זה. לצד הזכויות הרבות שמגזר זה נושא עימו, לצערנו הרב קיימות גם בתחומיו עבירות בנייה חמורות, המסכלות תכנון מודרני ופוגעות באופן קשה בשלטון החוק.

מדיניות האכיפה שבה נוקטים גופי האכיפה, בכלל המגזרים ובמגזר החקלאי בפרט, מושתתת על קביעת סדרי עדיפויות לאכיפה, תוך פעולה אינטנסיבית נגד עבירות חמורות, הפוגמות בתכנון ובאינטרסים תכנוניים חשובים". 

המשנה ליועמ"ש חותם את המכתב במילים נחרצות: "אין ולא יכולה להיות הקפאה גורפת של הליכי אכיפה – לא בהיבט השמירה על שלטון החוק ולא בהיבט הנזק שייגרם לתכנון בשל הקפאה כאמור. צר לי כי הציבור עלול למצוא עצמו מוטעה לחשוב אחרת, בעקבות אמירות כאלו ואחרות בדבר הקפאת אכיפה, אשר אינן על דעת היועץ המשפטי לממשלה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארז קמיניץראש הממשלה בנימין נתניהוהיועץ המשפטי לממשלהחוק התכנון והבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...