חיזור גורלי? דמרי לא מוותרת על אפריקה השקעות; הגישה עוד הצעה

אפריקה השקעות הודיעה כי י.ח דמרי שיפרה את הצעתה, שעומדת כעת על 1.27 מיליארד שקל • כזכור, מחזיקי האג"ח של אפריקה בחרו לפני כשבועיים בהצעת לפידות קפיטל

שיתוף הכתבה
יגאל דמרייגאל דמרי

לא מוותרת, גם כשבועיים לאחר שהדד ליין הרשמי חלף, לכאורה: חברת י.ח דמרי הגישה הצעה מעודכנת, שלישית במספר בסבב הנוכחי, לרכישת חברת אפריקה השקעות. כך הודיעה היום (ד') אפריקה לרשות לניירות ערך. כזכור, הצעת החברה והצעתה של חברת לפידות קפיטל זכו לפני כשלושה שבועות למירב קולותיהם של מחזיקי האג"ח של אפריקה. הצעתה של י.ח דמרי עמדה על 1.22 מיליארד שקל, ואילו הצעתה של לפידות קפיטל – על 1.244 מיליארד שקל. 

ימים לאחר מכן נערכה הצבעה חוזרת שבה זכתה הצעת לפידות קפיטל, של איש העסקים יעקב לוקסנבורג, במירב הקולות – 55% מבעלי האג"ח של אפריקה בחרו בהצעה זו, דבר אשר סלל את דרכה של לפידות קפיטל לניהול משא ומתן מול נאמנות אפריקה ישראל . אך זה לא היה סופה של הפרשה: י.ח דמרי החליטה, למרות שההצבעה כבר התקיימה, להגיש הצעה מעודכנת לבעלי האג"ח של אפריקה השקעות, שעמדה על 1.24 מיליארד שקל. בסופו של דבר הודיעה י.ח דמרי באופן רשמי כי הצעת לפידות קפיטל היא שנבחרה.

אך אם חשבתם שבכך תמה הסאגה, נכונה לכם הפתעה: מתברר כי בימים האחרונים הגישה חברת י.ח דמרי הצעה משופרת נוספת, שלישית במספר מאז יצא לדרך "הסבב השני" של הצבעת בעלי האג"ח. כעת עומדת הצעתה של החברה על 1.27 מיליארד שקל, והיא מדגישה כי כלל רכיביה, והן התמורות המופיעות בה, הן על בסיס כסף מזומן.

"לתוכנית ההסדר המוצעת על ידי החברה יתרונות ניכרים על פני הצעת לפידות", נכתב בהצעה שהגישה י.ח דמרי לאפריקה השקעות, "וזאת בפרט לאור פשטות וישימות תוכנית ההסדר המוצעת, העובדה שכלל התמורות הינן במזומן, מתוכן סך כולל של 783 מיליון שקל מהרוכשת, וכן לאור יכולת השלמת העסקה של דמרי בשים לב למסגרות האשראי וליתרות הנזילות העומדות לרשותה".

יש לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו לא ברור היכן עומד המשא ומתן בין אפריקה השקעות לבין לפידות קפיטל, שנפתח לאחר ההכרזה על החלטת בעלי האג"ח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יגאל דמריאפריקה ישראלי.ח דמרילפידות קפיטל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...