נשיא המחוזי לעיריית ר"ג: בטלו מדיניות התמ"א והימנעו מפסק דין

הנשיא אורנשטיין שמע את ראש העיר כרמל שאמה הכהן ואת יו"ר התאחדות בוני הארץ ראול סרוגו, שאמר: "הדיון הבליט את העובדה שהמדיניות נוגדת את הוראות תמ"א 38"

שיתוף הכתבה
נשיא המחוזי לעיריית ר"גנשיא המחוזי לעיריית ר"ג

כיצד יכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב בסוגיית מדיניות התמ"א החדשה של עיריית רמת גן? בימים הקרובים ייתן נשיא בית המשפט, השופט איתן אורנשטיין, את החלטתו בעניין – לאחר ששמע היום (ב') את שני הצדדים – הן את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אשר מוביל את המדיניות החדשה של העירייה בנוגע לתמ"א 38, והן את יו"ר התאחדות בוני הארץ , ראול סרוגו.

הנשיא הציע במהלך הדיון לאנשי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ר"ג ולעירייה לבטל מיוזמתה את התמ"א ולהימנע מפסק דין שייתן הוא בעצמו. נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מסר בעקבות זאת כי "הדיון בבית המשפט הבליט את העובדה שמדיניות עיריית רמת גן נוגדת את הוראות תמ"א 38 ומאיינת אותה, בחוסר סבירות ובחוסר סמכות. על כן נדרשת הוועדה המקומית רמת גן להשיב לשאלת בית המשפט-: האם היא מבטלת את המדיניות כפי שדרשה התאחדות הקבלנים בוני הארץ?

אני מציע לוועדה המקומית לקבל את המלצת השופט אורנשטיין ולבטל לאלתר את המדיניות השגויה שלה, ולהכין במשותף איתנו מדיניות חדשה, שמצד אחד תאפשר הוצאה לפועל של פרויקטים על פי תמ"א 38 המגינים על הדיירים מרעידות אדמה ומטילים ומצילים חיים, ומצד שני מתחשבת בהיעדר התשתיות. כך תוכל הוועדה המקומית רמת גן להתמודד עם המחסור בתחום הזה. אני סבור כי ניתן למצוא פשרות תכנוניות כך שפרויקטים בתמ"א 38 ימשיכו לצאת לפועל בעיר רמת גן, לצד פרויקטים של פינוי-בינוי, וכך להבטיח שההתחדשות העירונית בעיר רמת גן לא תיפסק".

עו"ד איל מאמו ממשרד אגמון ושות', שהגיש את העתירה בשם ההתאחדות לצד עו"ד דנה פריד, אמר לאחר הדיון: "להבנתנו, בית המשפט רואה עין בעין, לצד עמדת היועץ המשפטי לממשלה, את הנטען בעתירה באשר לכך שהמדיניות שפורסמה אינה חוקית, סותרת את תמ"א 38 ואושרה בהליך לא תקין".

גורמים שנכחו בדיון מסרו כי סרוגו ושאמה הכהן שוחחו לאחר תום הדיון, מתוך ניסיון להגיע להסכמות בנוגע לחשיבה משותפת בנושא.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד איל מאמומשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' עורכי דיןדנה פרידראול סרוגוהתאחדות בוני הארץבית המשפט המחוזי בתל אביבהוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...