חטיבת המחקר של בנק ישראל החלה לגבש המלצות לטיפול בשוק הדיור

נגיד בנק ישראל, פרופ' ירון, עדכן כי במקביל מפותח מודל מאקרו-כלכלי חדש בשיתוף קרן המטבע הבינלאומית • "איננו עיוורים להשפעת סוגיית הדיור על הדור הצעיר"

שיתוף הכתבה
נגיד בנק ישראל- פרופ' ירוןנגיד בנק ישראל- פרופ' ירון

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מצהיר כי הבנק החל באחרונה בגיבוש המלצות אופרטיביות בתחום הדיור – כהכנה ליום שאחרי הבחירות שבפתח. "אנחנו לא עיוורים לסוגיית הדיור ולהשפעות שלה על הדור הציר", אמר הנגיד אתמול (א'). "לכן ביקשתי מחטיבת המחקר להתחיל לגבש המלצות אופרטיביות בתחום הדיור, כדי לסייע לממשלה החדשה לזהות את סדרי העדיפויות ולפעול להסרת חסמים שמקשים על הגדלת היצע הדירות.

נוסף על כך, וביוזמה משותפת עם קרן המטבע הבינלאומית, אנו מפתחים מודל מאקרו-כלכלי חדש שלוקח בחשבון שני מגזרים שלא היו כלולים עד כה במודלים המקובלים: שוק הדיור והמערכת הפיננסית. כזכור, שני אלו היו מהגורמים העיקריים למשבר של 2008. המודל ישמש אותנו להערכות המאקרו, אך גם יתרום לעבודת הוועדה ליציבות פיננסית". 

[quote]

הנגיד נאם אתמול בוועידת הנגידים של גלובס, שבה נכחו גם נגידי הבנק בעבר – פרופ' יעקב פרנקל, פרופ' סטנלי פישר ופרופ' קרנית פלוג, שאותה החליף פרופ' ירון בתפקיד. הוא אמר עוד כי "עולם הכלכלה כפי שהכרנו עובר תמורות מפליגות ומרעישות. כדי להמשיך לתפקד בסביבה משתנה, וכדי לדעת לקדם באופן מיטבי את פני המשברים הפוטנציאליים, אנחנו חייבים לדבר, לחשוב ולנשום חדשנות טכנולוגית, פיננסית, ומחקרית.

ביקשתי מחברי הנהלת הבנק לחשוב מחוץ לקופסה ולנסות לזהות את האתגרים החשובים שאיתם כלכלת ישראל ובנק ישראל יתמודדו בשנים הקרובות. הקמנו לצורך כך כמה צוותים, בהשתתפות עשרות עובדים ומנהלים, בכל התחומים הרלוונטיים. התהליך הזה הוא מורכב ומעמיק. מטרתו היא להציב סימני שאלה על כל מוסכמה אפשרית, ולא להשאיר אבן על אבן. וכמובן, המבחן שלו יהיה ביישום. לאור האופן שבו הבנק כולו נרתם לתהליך,  אני בטוח שבסופו הבנק יהיה מוכן יותר למילוי תפקידיו באופן מיטבי, לאור האתגרים הבאים עלינו בשנים הבאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרופ' אמיר ירוןנגיד בנק ישראלהמשבר ב-2008
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...