קבינט הדיור אישר 7 מתחמי דיור מועדפים לבניית כ-11 אלף דירות

שיתוף הכתבה
משה כחלוןמשה כחלון

קבינט הדיור בראשות שר האוצר, משה כחלון, אישר לאחרונה שבעה מתחמי דיור חדשים כמתחמי דיור מועדפים – מתחמים שבהם ייבנו יותר מ-11 אלף דירות חדשות. המתחמים נמצאים בצפון ובדרום, החל בגבול לבנון ועד לקריית גת, ביישובים ערביים כפריים ובערים הגדולות.

אחד המתחמים הבולטים הוא מתחם חבצלת, פרויקט להקמת שכונה חדשה בצפון נתניה. כפי שדווח כאן במאי האחרון, הוותמ"ל אישרה את המתחם – ובאותה ההזדמנות ביטלה גם את תוכנית חוף נעורים הסמוך – וכעת גם הקבינט מאשר את קידומה במסלול מועדף. במתחם חבצלת מתוכננות להיבנות 3,300 יחידות דיור חדשות.

מתחם נוסף שאושר קידומו הוא מתחם מהרגישים ביותר ביטחונית – בין שבעת המתחמים שהוכרזו כעת בפרט, ובין מתחמי הדיור בישראל בכלל: מדובר במתחם דיור בכפר רג'ר, החצוי בין לבנון לבין ישראל, ושטחו כ-1,130 דונם. במתחם צפויות לקום כ-1,000 יחידות דיור, והוא יוקם תוך מתן שיקול דעת נרחב לעניינים ביטחוניים.

מתחם נוסף שאושר לקידום ביישוב ערבי הוא מתחם שכונת רבין בכפר ירכא שליד כרמיאל. במתחם זה, אשר שטחו כ-1,500 דונם, מתוכננות לקום 3,00 יחדות דיור חדשות אשר יהוו שכונה חדשה בצפון מערב היישוב. התכנון הוא להקים שכונה המציעה עירוב שימושים ושתכלול גם שטחים למוסדות ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, מערכת דרכים חדשה ועוד. 

בקריית גת אושר מתחם ביסקי-קוממיות, אשר בו יוקמו 1,180 יחידות דיור חדשות. מדובר במתחם ששטחו 96 דונם, שיבוצע בשיטת בינוי-פינוי-בינוי. במקום היו בעבר 240 יחידות דיור ישנות ומוזנחות, ועם השנים רובן נהרסו בשל מצבן הקשה. במתחם יוקמו, על פי התכנון, 23 בניינים בני עשר קומות לכל היותר, ויוקם פארק בשטח 10 דונם, לצד מרכז מסחרי ומבני ציבור.

ביהוד-מונסון הוכרז גם כן מתחם התחדשות עירונית על ידי קבינט הדיור: מתחם שנמצא בין הרחובות קדושי מצרים, ביאקובסקי והרצל. במקום מתוכננות לקום 1,350 יחידות דיור חדשות – 950 במסגרת פינוי-בינוי, במקום 284 דירות קיימות, ו-400 נוספות בקרקע משלימה שנמצאת בסמוך.

קבינט הדיור הכריז גם את מתחם שיכון אזורים בגבעת אולגה שבחדרה כמתחם דיור מועדף. מדובר במתחם לבניית 2,000 יח"ד, שייבנו גם הן במסגרת פינוי-בינוי: כיום נמצאים במקום 20 בניינים ישנים בני 4 קומות כל אחד, עם 352 יחידות דיור בסך הכול. על פי התוכנית, ייבנו בשיכון מבנים רבים בני 5 קומות לכל היותר, וכן כמה מגדלי מגורים בני 35 קומות, כך שהתוספת בהשוואה למצב כיום תהיה של 1,609 יח"ד. המתחם משתרע על פני 65 דונם.

המתחם השביעי שהוכרז כמתחם בעדיפות על ידי הקבינט הוא מתחם אנסקי שבשכונת נווה גנים בפתח תקווה. זהו מתחם שגודלו 25 דונם. הוא נמצא מזרחית לדרך רבין, דרומית לבית החולים בלינסון, מערבית לרחוב קפלן וצפונית לשכונת נווה עוז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןהתחדשות עירוניתקבינט הדיורמתחם חבצלת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...