ביהמ"ש: בעלי קרקעות בגוש הגדול רשאים להגיש בעצמם התנגדויות

המנהלים המיוחדים טענו כי הם היחידים הרשאים לייצג את בעלי הקרקעות הפרטיים בהתנגדויות לתוכנית המתאר לשדה דב • בית משפט השלום בהרצליה דחה את הטענות

שיתוף הכתבה
ביהמ"ש: בעלי קרקעות בגוש הגדול רשאים להגיש בעצמם התנגדויותביהמ"ש: בעלי קרקעות בגוש הגדול רשאים להגיש בעצמם התנגדויות

מחלוקת בין בעלי הקרקעות הפרטיים בגוש הגדול בתל אביב לבין המנהלים המיוחדים שמונו לייצג אותם: בדיוק שנערך הבוקר (ה') בעקבות זימון דחוף, החליט בית משפט השלום בהרצליה – בניגוד לטענת המנהלים המיוחדים – כי בעלי הקרקעות יוכלו להגיש בעצמם התנגדויות לתוכנית המתאר החדשה לשדה התעופה המפונה שדה דב, תוכנית תא/4444. 

הזכויות בגוש הגדול, ששדה דב מהווה חלק ממנו, נחלקות בין מדינת ישראל (באמצעות רשות מקרקעי ישראל ),עיריית תל אביב ועוד אלפי בעלי קרקעות פרטיים. לתוכנית המתאר של שדה דב הוגשו לאחרונה עשרות התנגדויות, בין היתר מטעמם של בעלי הקרקעות הפרטיים, המיוצגים על ידי כמה עורכי דין שמונו על ידם באופן עצמאי ופרטי.

בדיון בבית משפט השלום בהרצליה טענו המנהלים המיוחדים של הגוש הגדול - שמונו בהחלטת בית משפט כמי שיפעלו למימוש זכויותיהם של בעלי הקרקעות הפרטיים בגוש – כי אסור לעורכי הדין המייצגים בעלי קרקעות פרטיים להגיש התנגדות לתוכנית המתאר של שדה דב, ומשום שהם היחידים הרשאים לייצג את בעלי הקרקע.

[quote]

מנגד טענו עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, המייצגים מאות בעלי קרקע פרטיים בגוש, כי ללקוחותיהם זכות טיעון, וכי לא ניתן למנוע מהם להתנגד לתוכנית המדוברת או לכל תוכנית אחרת. לטענת מוסרי וחביב, חובתם לשמור על האינטרסים של לקוחותיהם, וכי ההתנגדויות שהגישו בנוגע לתא/4444 משלימות את החוסרים שבהתנגדות המנהלים.

עוה"ד מוסרי וחביב הדגישו כי אין זהות אינטרסים בין המדינה ועיריית תל אביב ובין בעלי הקרקעות, "ולראיה ההתנגדויות שהגישו, שעוסקות בין היתר בקיפוח זכויותיהם של בעלי הקרקעות הפרטיים למול המדינה והעירייה".

בין היתר הזכירו עוה"ד מוסרי וחביב, במטרה להדגיש את חיוניות הצגת האינטרסים של בעלי הקרקעות, את ההתנגדות שהוגשה בעניין החלוקה למתחמים – שבמסגרתה נדרש לקבוע בתקנון התוכנית הוראה כי עד תום שלב ההקצאות בתוכנית המפורטת לכל מתחם, לא תבוצע העברת בעלות על שם הבעלים כדי למנוע פגיעה בזכויות הבעלים. "כן התבקשה הוועדה המחוזית לדון בהגדלה ובמקסום הזכויות שינתנו לבעלי הקרקעות הפרטיים, שלטענתם קופחו ביחס למדינה ולעיריית תל אביב. התנגדות אחרת עסקה בהשתת עלויות טיהור הקרקע על המדינה ולא על בעלי הקרקעות כתנאי לקבלת חלקה בזכויות".

כאמור, בדיון הדחוף שזומן להיום החליט בית המשפט לאפשר לעורכי הדין לטעון במסגרת הדיונים בהתנגדויות. הדיון הראשון בהתנגדויות יתקיים ביום שני, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כן נקבע בהסכמת הצדדים שרק במקרה של סתירה בין טענות עורכי הדין של בעלי הקרקעות הפרטיים לבין אלו של המנהלים המיוחדים, תגבור טענת המנהלים המיוחדים.

תוכנית תא/4444 כוללת כ-7,000 יחידות דיור, כ-515 אלף מ"ר למבני ציבור, כ-333 אלף מ"ר לתעסוקה, כ-125 אלף מ"ר למסחר, שטח דומה לצורכי מלונאות ועוד 385 דונם עבור פארקים וגנים ציבוריים. התוכנית משתרעת על פני 1,500 דונם בסך הכול.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעו"ד יוסי מוסריעו"ד מורן חביבבעלי קרקעות בגוש הגדולבית משפט השלום בהרצליהעיריית תל אביבתא/4444
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...