פריווילגיה של עשירים: עיריית ת"א מסדרת דירות מוזלות למוריה

תקצה בשלב ראשון 70 דירות למורים בפרויקט "שוק העלייה", עם תקרת שכר דירה של 4,000 שקל • בתחילת השנה יתפרסם קול קורא, והפרויקט יאוכלס ב-2021

שיתוף הכתבה
פריווילגיה של עשירים: עיריית ת"א מסדרת דירות מוזלות למוריהפריווילגיה של עשירים: עיריית ת"א מסדרת דירות מוזלות למוריה

עיריית תל אביב 'מפנקת' את המורים – ומציעה להם הטבות שרשויות מעטות יכולות להציע כיום, כנראה: היום (ד') הודיעה העירייה כי היא מתכוונת להקצות עשרות דירות במסגרת דיור בר-השגה לאנשי מערכת החינוך. על פי התוכנית, יוקצו בשלב ראשון 70 דירות למורים, בפרויקט "שוק העלייה" שבשכונת פלורנטין, בין הרחובות העלייה, צ'לנוב, מטלון ו-וולפסון.

על פי התוכנית, העירייה תקבע תקרת שכר דירה של 4,000 שקלים לזכאים, והיא אף מתכננת מהלך פרטני מאוד בנוגע ליוזמה זאת: על פי התכנון, רוב הדירות לזכאי משרד החינוך בתוכנית יהיו בבניין אחד בפרויקט, כך שייווצר למעשה מעין "בית המורה" – בניין שבו יגורו אך ורק אנשי חינוך והוראה, אשר ילמדו במערכת החינוך העירונית.

מהעירייה נמסר כי עבודות פרויקט "שוק עלייה" אמורות להסתיים בשנת 2021. כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה תפרסם העירייה קול קורא בנושא, ותבחן את זכאותם של המבקשים להצטרף לפרויקט. במהלך 2020 יוכרזו הזוכות והזוכים בהגרלה, ובתחילת 2021 יאוכלס הבניין מדובר במורים ובאנשי חינוך העובדים בעיר.

 

בפרויקט שוק עלייה ייבנו 147 דירות, אשר כמחציתן מיועדות לדיור בר השגה, להשכרה. במתחם יוקמו גם קאנטרי קהילתי שיכלול בריכות ומכון כושר, וכן גינה ציבורית גדולה לרווחת התושבים. כ-600 מ"ר בפרויקט יוקדשו למסחר, בקומת הקרקע של שניים משלושת הבניינים, וחניון ציבורי שיכלול כ-260 מקומות חניה ייבנה בחלקו המערבי של המתחם, בחזית לרחוב העלייה.

"מהלך זה הינו חלק מהמדיניות של עיריית תל אביב-יפו", נכתב בהודעת העירייה, "אשר ממשיכה להוביל את תחום הדיור בר-ההשגה בישראל. העירייה לקחה על עצמה כבר לפני יותר מעשור את משימת ייצור המודל לדיור בר-השגה, בפעם הראשונה במדינת ישראל, וזאת מתוך הבנה שצריך לאפשר לבני מעמד הביניים להישאר לגור במרכזי הערים, במיוחד על רקע עליית מחירי הדיור. העירייה העמידה לצורך העניין קרקעות עירוניות ומקדמת אישורים לכ-2,600 יחידות דיור בהן, ומשלבת דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הועדה המקומית".

כאמור, היוזמה החדשה מצטרפת ליוזמה נוספת של העירייה, להקצות לכל המורות והמורים חניה חינם ברחבי העיר, וזאת על מנת להקל על יוקר המחיה ולעודד הישארות אנשי הוראה איכותיים בעיר. על פי התוכנית, מורים שיגיעו מחוץ לעיר אף יזכו לתשלום על חניה בכחול-לבן דרך אפליקציות החניה או מערכות החניונים העירוניים.

רון חולדאי, ראש העיר: "על מנת לאפשר למורות ולמורים שלנו, שהם הנדבך העיקרי והלב הפועם של מערכת החינוך העירונית, להקדיש את עצמם למשימת חינוך ילדינו בלב שקט, עיריית תל אביב-יפו שואפת ליצור עבורם את התנאים הטובים ביותר. הקצאת חניות חינם ופרויקט דיור בר-השגה הם תנאים שמקילים על מציאות חייהם ומבהירים את מחויבות העירייה כלפי המורות והמורים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאידיור בר-השגהשכונת פלורנטיןעיריית תל אביבשוק עלייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...