הצעה רביעית עבור רכישת אפריקה ישראל: גם נתנאל גרופ בתמונה

החברה הגישה אמש הצעה לרכישת החברה לצד איש העסקים מייקל שטיינברג וחברת קולרידג' • אספת מחזיקי האג"ח של אפריקה תתקיים בשבוע הבא

שיתוף הכתבה
נתונים נתונים

הצעה רביעית לרכישת אפריקה ישראל השקעות: קבוצה משותפת לנתנאל גרופ, לאיש העסקים מייקל שטיינברג ולחברת קולרידג' (Coleridge Gas & oil Exploration) הודיעה אתמול (ד') לרשות לניירות ערך כי הגישה גם היא הצעה לרכישת החברה. 

לפי ההצעה, יבוטלו ויאוינו כל ניירות הערך הקיימים של אפריקה ישראל השקעות, ויבוטלו כל אגרות החוב הקיימות וכל התחייבות הקיימת בקשר עימם, ובמקומם יוקצו מניות חדשות של אפריקה השקעות ואגרות חוב חדשות על סך כולל של 210 מיליון שקל. 

מניות חדשות, שיהוו 32.5% מהון המניות החדש, יוקצו למשקיעים כנגד תשלום בסך של 150 מיליון שקל שישולם לזכאי ההסדר; מניות חדשות נוספות, שיהוו עוד 32.5% מהון המניות החדש יוקצו ויופקדו בנאמנות אצל נאמן, ולמשקיעים תעמוד האופציה לתקופה של 12 חודשים ממועד ההשלמה לקבל את מניות האופציה כנגד תשלום בסך של 175 מיליון ששקל שישולם לזכאי ההסדר.

חלקה של חברת נתנאל גרופ בקבוצה הוא 50%. יש לציין כי שטיינברג וחברת קולרידג' הגישו באפריל הצעה לרכישת אפריקה ישראל , שעיקרה 300 מיליון שקל תמורת 65% מהחברה. 

כאמור, הצעה זו היא ההצעה הרביעית הרשמית שמוגשת עבור רכישת אפריקה ישראל השקעות. קדמו לה הצעותיהם של חברת מבטח שמיר, בבעלות איש העסקים מאיר שמיר, ההצעה של הקבוצה בראשות גד זאבי וההצעה של חברת לפידות קפיטל, בבעלות איש העסקים יעקב לוקסנבורג. בשבועות האחרונים נפוצו ידיעות לפיהן גם חברת י.ח דמרי מתכוונת להצטרף למרוץ, אך החברה הוציאה הודעה אשר מבהירה כי בשלב זה היא רק בוחנת את האפשרות.

בהתאם להתפתחויות האחרונות, נדחתה כמה פעמים אספת בעלי אגרות החוב של אפריקה ישראל , שבמהלכה אמורה להתקבל ההחלטה בדבר ההצעה הנבחרת. אמש, לאחר הגשת ההצעה של קבוצת נתנאל גרופ, שטיינברג וקולרידג', נקבעה אספת בעלי האג"ח ליום רביעי הבא, 21.8. האספה לא תתכנס בפועל, ובעלי האג"ח יידרשו להצביע באמצעות כתב הצבעה או דרך מערכת ההצבעות האלקטרונית של החברה.

מטרת האספה, כפי שנכתבה בהודעת אפריקה ישראל לרשות לניירות ערך: "להורות לנאמן לנהל משא ומתן, בסיוע הנציגות, ב"כ והיועצים, עם המציע אשר הצעת ההסדר מטעמו קיבלה את מירב הקולות מבין הצעות ההסדר ולהורות לנאמן ליתן הסכמתו לכך שההסדר עם המציע הנבחר הוא זה אשר יעלה להצבעה במסגרת אספות הנושים של החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךלפידות קפיטליעקב לוקסנבורגנתנאל גרופאפריקה ישראלאגרות חובמאיר שמירגד זאבימייקל שטיינברגקולרידג'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...