"הפקיד הממשלתי שידיו יחתמו על ביטול התמ"א - דמו בראשו"

התאחדות הקבלנים: ההודעה על הכוונה לבטל את תמ"א 38 הקפיאה את השוק, כיוון שיזמים לא חותמים כעת על עסקאות חדשות

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

הארגונים היציגים של ענף הנדל"ן - התאחדות הקבלנים, ארגון המהנדסים, לשכת השמאים, איגוד האדריכלים, לשכת עורכי הדין ועוד – ערכו היום מסיבת עיתונאים שבה קראו למדינה שלא לבטל את תוכנית המתאר הארצית 38 ( תמ"א 38 ). לדברי נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו, "אני לא מקנא באותו פקיד בכיר בממשלה שידיו יחתמו על ביטול תמ"א 38 – דמו בראשו".

בתחילת חודש יולי הודיע מינהל התכנון , במכתב שנשלח ללשכת עורכי הדין, כי תמ"א 38 , תוכנית המתאר הארצית שהעניקה זכויות בנייה בתמורה לחיזוק בניינים ישנים מפני רעידות אדמה, צפויה להסתיים ב-18 במאי 2020, בדיוק 15 שנה לאחר שאושרה בממשלה לחמש שנים ואורכה אוטומטית פעמיים נוספות.  

אמנון מרחב, מנכ"ל ההתאחדות, ציין כי  תכנית תמ"א 38 הצליחה לייצר עד כה 22,300 יח"ד ו-120 אלף ישראלים שגרים בדירות תמ"א 38, "ופגיעה בה היא מכת מחץ בענף הדיור". לדברי מרחב, "אנו נמצאים כעת בשעת חירום. תמ"א 38 היא לא לוקסוס, ברור לחלוטין שביטולה יחריף את משבר הדיור ויוביל לעליית מחירי הדיור". לדברי סרוגו, אנו נמצאים בפתחו של משבר עמוק. "תמ"א 38 היא תכנית מצילת חיים. זוהי שעת חירום. מטרתנו לתמוך בהצעתו של זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור, להאריך את תמ"א 38 לחמש שנים נוספות. כל נציגי הענף כולו מתייצבים בשורה אחת מאחורי ביילסקי במטרה לקרוא לו לכנס מיידית את מועצת התכנון והבנייה לחידוש תכנית תמ"א 38 כאן ועכשיו".

לפי נתוני ההתאחדות, ההודעה של מנהל התכנון על הכוונה לבטל את תמ"א 38 למעשה הקפיאה את השוק כבר עתה, כיוון שיזמים ששומעים חדשות לבקרים על ההודעה הזו לא חותמים על עסקאות.

סרוגו הזכיר כי בתרחיש של רעידת אדמה יהיו "עשרות אלפי הרוגים, פגיעה אנושה בכלכלה הישראלית וצורך בבנייה מחדש בשווי מאות מיליארדים".

לדברי חיים פייגלין, מנכ"ל חברת הבנייה צמח המרמן וסגן נשיא ההתאחדות, האחריות על חיי אדם מוטלת על הממשלה, שבתוכנית התמ"א העבירה אותה למגזר העסקי שהצליח להגיע ל"הצלחה פנומנלית" בחמש השנים האחרונות, "עם 25,000 יחידות דיור ובלי עזרה של שקל אחד מהממשלה".

מבחינת הארגונים השונים, מסיבת העיתונאים היום היתה רק היריה הראשונה במערכה. בכל מקרה, מי שקיבל את ההחלטה זו המועצה הארצית לתכנון ובנייה, גוף התכנון המרכזי במדינה, הכולל בעיקר נציגים מהשלטון המקומי והמממשלה.   

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת עורכי הדיןצמח המרמןראול סרוגולשכת השמאים בישראלאמנון מרחבחיים פייגליןתמ"א 38ארגון המהנדסיםאיגוד האדריכליםהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...