חדשות הנדל"ן: תחנות כוח קטנות – מחוץ לעיר; 3,497 יח"ד בנתניה

משרד הגנת הסביבה פרסם נייר עמדה המתנגד להקמת תחנות בשכונות • אושרה להפקדה תוכנית לשכונה חדשה במזרח נתניה • אשטרום מוכרת נכס בחו"ל – וקונה אחד אחר

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ן: תחנות כוח קטנות – מחוץ לעיר; 3,497 יח"ד בנתניהחדשות הנדל"ן: תחנות כוח קטנות – מחוץ לעיר; 3,497 יח"ד בנתניה

• המשרד להגנת הסביבה קובע חד-משמעית: "הקמת מרכזי אנרגיה קטנים - מחוץ לשכונות מגורים ומרכזים עירוניים צפופים". בשנה שעברה תוקנה הסדרה חדשה של רשות החשמל בנוגע לתחנות כוח וחום קטנות, עד 16 מגה-וואט. בעקבות כך קמו יוזמות רבות בשלבי תכנון שונים, להקמת מתקנים כאלו "לרבות בשכונות מגורים ובמרכזים עירוניים צפופים", כהגדרת המשרד. בעקבות כך פרסם המשרד נייר עמדה בנושא, ובו מצוין כי מרכזי אנרגיה מבוססי גז טבעי פולטים מזהמי אוויר שונים, הגורמים לתחלואה ולתמותה מוקדמת. "הקמת מרכזי אנרגיה בלב שכונות מגורים ומרכזים עירוניים צפופים עם מבנים רבי-קומות עלולה להביא לפגיעה חמורה בבריאותם של אלפי אנשים אשר חשופים לזיהום הנפלט מארובות מתקנים אלו". המשרד ממליץ לאפשר הקמת מרכזי אנרגיה כאלו מחוץ למרחב האורבני הצפוף, ובסמוך לצרכנים גדולים של אנרגיה תרמית כדוגמת אזורי תעשייה.

רשות מקרקעי ישראל דיווחה השבוע כי תוכניתה להקמת 3,497 יח"ד במזרח נתניה פורסמה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז. מדובר בשכונה חדשה שתקום בסמוך לשכונת קריית השרון ולשכונות עמליה ונאות גנים, ובצמוד לפארק אילנות. מתוך כלל יחידות הדיור שייבנו בה, 400 יח"ד הן לדיור מיוחד. השכונה תכלול גם שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים.

• חברת ארקו החזקות דיווחה השבוע לרשות לניירות ערך כי חתמה על מכתב הבנות לא מחייב לרכישת 70 חנויות נוחות ותחנות דלק בסכום של 100 מיליון דולר. החברה גם תרכוש פעילות סיטונאית שעיקרה אספקת דלקים לתחנות דלק בארה"ב, בהיקף של 1.1 מיליארד גלונים (4.15 מיליארד ליטר) בשנה.

• הסתיימה הבנייה בפרויקט G כוכב הצפון בתל אביב: חברת גזית גלוב מדווחת כי קיבלה טופס 4 והיא מתחילה לאכלס את הפרויקט, שעתיד להיפתח בתוך 3 חודשים. מדובר במרכז מסחרי אשר ישרת את תושבי שכונת כוכב הצפון והאזור. הוא הוקם על שטח של 4.5 דונם ברחוב מאיר יערי, וכולל כ-2,200 מ"ר להשכרה. בפרויקט גם חניון תת-קרקעי עם כ-100 מקומות חנייה. 

• חברת אשטרום נכסים הודיעה כי השלימה, באמצעות חברת הבת שלה, את מכירת בניין המשרדים שבו החזיקה בעיר פרנקפורט בגרמניה. החברה מכרה את הנכס בתמורה ל-40 מיליון אירו, והיא צפויה להציג בעקבות כך רווח לפני מס של 5.8 מיליון אירו. ימים לאחר מכן הודיעה החברה כי השלימה רכישה של בניין משרדים, בעיר ליברפול שבאנגליה, תמורת כ-74 מיליון ליש"ט.

• חברת ריט 1 הודיעה כי תמכור נכס שהיא מחזיקה בבעלותה באזור התעשייה הצפוני של יבנה, זאת לאחר שגורם חיצוני (זהותו לא נחשפה עד כה) הודיעה כי בכוונתו לממש את אופציית הקנייה, תמורת סכום של 46 מיליון שקל. הנכס, המשתרע על פני 7,000 מ"ר, יניב לחברה, להערכתה, רווח של 8 מיליון שקל.

• קבוצת שמיר השלימה את בניית "מרלו"ג TARO" בחיפה – מרכז לוגיסטי המיועד לחברות בתחום הפרמצבטיקה, שישמש לאחסון חומרי אריזה ומוצרים מוגמרים. הוא מתנשא לגובה 20 מ', ומשתרע על שטח של 3,000 מ"ר.

היתר בנייה לפרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת נווה דוד בחיפה התקבל לאחרונה – היתר עבור פרויקט "אלמוג כרמל מערב" של חברת אלמוג. על פי התכנון, ייבנו במקום 437 יחידות דיור, בשלושה מגדלים בני 30-27 קומות, על שטח של כ-16 דונם. מחברת אלמוג נמסר כי פינוי הדיירים הוותיקים מהמבנים הקיימים - 8 מבני רכבת שבהם 74 יח"ד קטנות - יצא לדרך השבוע.

• "הפנטהאוז הגבוה ביותר בשכונת נווה שרת" בתל אביב מוצע למכירה: חברת מטרופוליס מציעה למכירה את הפנטהאוז שלה בפרויקט גרין פארק, שנמצא בקומה 27. מדובר בפנטהאוז בן 5 חדרים בשטח בנוי של 164 מ"ר, עם מרפסת של 130 מ"ר ושתי מרפסות נוספות בשטח של כ-30 מ"ר. הפנטהאוז כולל 2 חניות ומחסן, ומחירו 6.2 מיליון שקל. הוא מיועד לאכלוס מיידי.

• חברת ג.מ.נ החלה בשיווק דירותיה בפרויקט מחיר למשתכן בפרויקט my שדרות בפארק: החברה ערכה השבוע שני כנסים ל-468 הזוכים במחיר למשתכן, שקיבלו פרטים על הפרויקט, על הדירות ועל השירותים השיתופיים. פרויקט המגורים MY שדרות בפארק יכלול 606 יח"ד (468 מתוכן, כאמור, במסגרת מחיר למשתכן), והוא יהיה הראשון בשכונה החדשה המוקמת בצפון העיר. בסך הכול מתוכננות להיבנות בה 1,097 יח"ד.

• חברת ברזאני מדווחת כי בחודש האחרון נמכרו 5 דירות בשווי כולל של 17.5 מיליון שקל בפרויקט הקאנטרי פארק במבשרת ציון. 21 דירות נמכרו כבר, וכעת נותרו בפרויקט 15 דירות בלבד, מתוך הדירות שיצאו לשיווק בשלב הראשון.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובאשטרוםהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...