יוני 2019: שיא בהיקף המשכנתאות לנכסים בשווי 2 מיליון שקל ויותר

משכנתאות בשווי כולל של 2.45 מיליארד שקל ניטלו עבור תג המחיר שבעבר היה שייך אך ורק לנכסי יוקרה • מדובר בשיעור של 41.3% מכלל המשכנתאות שנלקחו ביוני

שיתוף הכתבה
יוני 2019: שיא בהיקף המשכנתאות לנכסים בשווי 2 מיליון שקל ויותריוני 2019: שיא בהיקף המשכנתאות לנכסים בשווי 2 מיליון שקל ויותר

2 מיליון שקל ויותר – כבר מזמן לא תג מחיר של דירות יוקרה: על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ה'), בחודש יוני 2019 נשבר שיא בהיקף המשכנתאות שניטלו עבור נכסים בשווי 2 מיליון שקל ויותר, והסתכם ב-2.45 מיליארד שקל. מדובר ב-41.3% מסך כל המשכנתאות החדשות שניטלו בחודש שעבר (5.955 מיליארד שקל). דירות יוקרה? היום גם בפריפריה תוכלו למצוא נכסים במחירים כאלו, שלא לדבר על אזורי הביקוש.

לשם השוואה, במאי האחרון הסתכם היקף המשכנתאות על נכסים אלו ב-2.28 מיליארד שקל, וביוני אשתקד – על 2.04 מיליארד. גם יתרת ההלוואות לנכסים בשווי 2 מיליון שקלים ויותר קבעה שיא חדש ביוני 2019, ועומדת עד יותר מ-26 מיליארד שקל. עם זאת מכל ההלוואות שניטלו עבור נכסים אלו, רק 22% הן הלוואות בשיעור מימון של 60% ויותר.

היקף המשכנתאות על נכסים בשווי 2 עד 3 מיליון שקל עמד ביוני 2019 על כמעט 1.5 מיליארד שקל, סכום המהווה בפני עצמו 25% מסך כל המשכנתאות שניטלו לאורך החודש, ושיא בפני עצמו. היקף המשכנתאות שניטלו עבור נכסים בשווי 3 עד 5 מיליון שקל הסתכם ב-728 מיליון שקל ביוני.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היקף המשכנתאותתג המחירדירות יוקרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...