מגבירים את הסנקציות? רשם הקבלנים שלל רישיונות לשתי חברות

רישיונותיהן של א.ר. יוסף הנדסה ואחים אוזן חברה לבניה נשללו לשלוש שנים, בגין עבירות בטיחות  •4 חברות קבלניות אחרות נקנסו ורישיונן נשלל על תנאי

שיתוף הכתבה

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון מגביר את הסנקציות על חברות קבלניות, כך מסתמן, בעקבות עבירות בטיחות באתרי העבודה שלהן: היום (ד') הודיע המשרד על שלילת רישיונות ל-2 חברות קבלניות, ועל השתת קנס על 4 חברות נוספות – שרישיונן נשלל על תנאי. 

הרשם זימן בחודשיים האחרונים 6 חברות בנייה בסיווג גבוה, אשר לגביהן התקבל מידע ממנהל הבטיחות כי הפרו דרך קבע את נהלי הבטיחות באתרי הבניה שלהן. שתיים מהן, א.ר. יוסף הנדסה ואחים אוזן חברה לבניה, נענשו בהתליית רישיון לשלוש שנים, ועל הראשונה אף הושת קנס של 39 אלף שקל. ארבע החברות האחרות - אחים בוסקילה, שמואל שרון ושות' חברה לבניין, יעד להנדסה ובניין ג.פ. ודהאמשה מנצור – נקנסו ב-39 אלף שקל ונגזרה עליהן התליה על תנאי לשנה, למשך שלוש שנים.

מוקדם יותר היום פרסמנו כאן באתר מרכז הנדל"ן כי חברת א.ר. יוסף הנדסה, אחת מהחברות שרישיונן נשלל לשלוש שנים, הגישה ערעור על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, וביקשה לבטל אותה. בית המשפט דחה את הבקשה על הסף.

בין ליקויי הבטיחות שעליהם דיווחו אנשי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ניתן למנות פיגומים לא תקינים, חוסר בגידור נדרש באתרי הבנייה, אי-מינוי מנהל עבודה באתר, עובדים ללא ציוד מגן אישי ועובדים שאינם מקבלים הדרכות בטיחות כנדרש בהתאם להוראות העבודה. "חשוב לציין כי ליקויים אלה חוזרים ונשנים באתרים שבהם החברות מבצעות את העבודות או אחראיות עליהן", נכתב בהודעת המשרד, "ולכן זימן רשם הקבלנים את החברות והפעיל אמצעי ענישה".

עוד נמסר בהודעת המשרד כי משנת 2018 ועד היום זימן הרשם 17 חברות בגין ליקויי בטיחות, וכנגד 11 ננקטו אמצעי משמעת חמורים, כול ארבע שלילת רישיונות בפועל. 
מני אברהם, רכז אכיפה בכיר ברשם הקבלנים מסר כי " משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים רואים בשמירה על כללי הבטיחות באתרי הבניה ושמירה על בריאות וחיי העובדים ערך עליון. נמשיך לפעול בנושא".

כזכור, בתחילת החודש פרסם ארגון "קו לעובד" דו"ח המסכם את תאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל מתחילת השנה, והעביר ביקורת על תפקודו של רשם הקבלנים, אשר לדברי הארגון "נמנע במשך שנים מהפעלת סמכויותיו על פי חוק, ולא נקט בהליכי משמעת נגד קבלנים ".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןעבירות בטיחותא.ר. יוסף הנדסהמני אברהםרשם הקבלניםקו לעובד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...