התחדשות רחוב יפו בי-ם: אושר מתחם עירוב שימושים בשטח 3.5 דונם

התוכנית מוסיפה כ-25 אלף מ"ר של מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים למתחם היסטורי שנמצא בצמוד לתחנת הרכבת הקלה יפו מרכז

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם עירוב שימושים רחוב יפו י-םהדמיית מתחם עירוב שימושים רחוב יפו י-ם

רחוב יפו בירושלים ממשיך להתחדש: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה לאחרונה מתחם התחדשות עירונית נוסף ברחוב יפו, במתחם היסטורי שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת הקלה "יפו מרכז". המתחם, ברחוב יפו 47-45, הוקם בסוף המאה ה-19, ובהתאם לכך כוללת התוכנית גם עבודות שימור של מבנים עתיקים.

התוכנית, המשתרעת על פני כ-3.5 דונם, מאפשרת תוספות בינוי משמעותיות למתחם, המסתכמות בכ-25 אלף מ"ר לשימושים מעורבים, בגובה 8 ו-10 קומות, עבור מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים. מהעירייה נמסר כי התוכנית כוללת שטחי מסחר משמעותיים ותספק הזדמנות להקמת חנויות גדולות, באזור המאופיין ברובו בחנויות קטנות. "מדובר בפרויקט שיהווה מנוף צמיחה עירוני, כלכלי, אדריכלי ותיירותי למרכז העיר ירושלים, תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים והתרבותיים שלה".

שטח התעסוקה במסגרת התוכנית יעמוד על כ-10,000 מ"ר, שטח המסחר - על כ-5,000 מ"ר, שטח המלונאות על כ-5,000 מ"ר גם כן, ושטח המגורים - על כ-3,000 מ"ר. לצד זה התוכנית מוסיפה שטחים עבור צורכי ציבור, כמו שלוחת מתנ"ס, שירותים ציבוריים ועוד. כעת ממליצה הוועדה המקומית לוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית לצורך קידומה.

המתחם עצמו הוקם בסוף המאה ה-19 על ידי משפחת מוסיוף הבוכרית, והתפתח עם השנים לצד התפתחותו של מרכז העיר. בשל הרגישות ההיסטורית, ובהתאם להחלטות ועדת השימור העירונית, נקבע כי במסגרת התוכנית ישומרו חלקים משמעותיים מהמתחם, הכוללים מבנה מסחר עם קמרונות, מבנה בית כנסת הפעיל כבר יותר מ-100 שנה, מבנה בית משפחת מוסיוף, חזיתות מבנה מנדטורי ושתי חצרות ירושלמיות אוטנטיות, עם ריצוף, בור מים, עצים ומבנים מקוריים מהתקופה העות'מאנית.

כזכור, לפני כחודשיים אושרה תוכנית התחדשות נוספת ברחוב יפו, במתחם כיכר הדוידקה, שבמסגרתה יוקמו שני מבנים בני 172 יחידות דיור, במקום מבנה קיים שבו 72 יחידות דיור (כולל חדרי אכסניית אברהם הוסטל).

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מרכז העיר ירושלים משנה את פניו ומתחדש, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב ביניהם. ירושלים מתפתחת וגדלה ומושכת אליה פרויקטים ייחודיים. נמשך לקדם ולפתח את ירושלים לטובת תושביה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןמתחם התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...