סרוגו: "לחוקק חוק דיור ציבורי כולל"; עסקת 380 מיליון בהרצליה

נשיא התאחדות הקבלנים בביקורת על ועדות התכנון • פרשקובסקי, תשובה ועוד זכו ב-7.3 דונם בהרצליה • אפי נכסים בדרך לרכוש משרדים ברומניה ב-310 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
נשיא התאחדות הקבלנים- ראול סרוגונשיא התאחדות הקבלנים- ראול סרוגו

• ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, קורא להחלטה שתעביר את האחריות על קידום דיור חברתי ובר השגה לידי הרשות להתחדשות עירונית . ביום עיון של מרכז הגר שנערך השבוע אמר סרוגו כי "יש לחוקק חוק דיור ציבורי כולל, ולקבוע מי הזכאים לו. במקביל, הרשות צריכה לקדם פרויקטים מתאימים ברשויות המקומיות השונות, ולייצר תמריצים שיעזרו ליזמים ולקבלנים להיכנס לבניה בתחום זה. ועדות התכנון והבנייה, בכל הרמות, לא עוסקות כלל בדיור בהישג יד. בינתיים, פרויקטי פינוי בינוי , תמ"א 38 ומחיר למשתכן, הם סוג של דיור חברתי בר השגה, אולם בהיעדר הגדרת הזכאות לדיור בהישג יד, נהנים מהם גם אזרחים שלא זכאים להטבות כלל"

• קבוצת השקעות שכוללת את החברות פרשקובסקי , איציק תשובה, מולטילנד וטריגו נדל"ן זכתה השבוע בהתמחרות על מתחם בהרצליה, בשטח של 7.3 דונם, תמורת 380 מיליון שקל. השטח ממוקם בצמוד לכביש החוף, וזכויות הבנייה שחלות על הקרקע כוללות 46 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, במבנה של עד 11 קומות, וחניון תת קרקעי. קנדה ישראל, שהחזיקה בחלק מהקרקע, מכרה את חלקה עם שלושה שותפים תמורת כ-129 מיליון שקל. חלק החברה מסתכם בכ-34 מיליון שקל והיא מעריכה כי המכירה תניב לה רווח כולל של כ-14 מיליון שקל לפני מס.

• חברת אפי נכסים הודיעה לפני כמה ימים כי חתמה על הסכם לרכישת ארבעה מבני משרדים מניבים ברומניה – הסכם לא מחייב לרכישה עם שותפים של מבני משרדים בבוקרשט, תמורת כ-310 מיליון אירו. בהתאם למכתב הכוונות, לאפי אירופה תקופה של שמונה שבועות לצורך עריכת בדיקת נאותות לנכסים, ואחריה תהיה רשאית להגיש הצעה עדכנית ביחס לתנאי העסקה. בכפוף להסכמות, הצדדים יחתמו על הסכם סופי ומחייב עד ליום 31.10.2019. 

• עיריית ירושלים מודיעה שהחלה בעבודות להקמת מרכז חיים חדש בשכונת חומת שמואל, בהשקעה של 58 מיליון שקל. מרכז החיים יהווה ריכוז מבני ציבור ומוסדות חינוך, שייבנו בצורה מעגלית סביב שטח ירוק פתוח. המרכז כולל בריכת שחייה, מתנ"ס, מועדוני נוער, בית ספר וספרייה שכונתית. מקורות המימון לפרויקט הקמת מרכז החיים הם משרד השיכון, מפעל הפיס ועיריית ירושלים עצמה.

• חברת שובל נכסים מניבים רכשה, בשותפות עם פז מבני תעשייה ולוגיסטיקה, מגרש בשטח של כ-8.5 דונם בפארק התעשייה מבוא כרמל, תמורת כ-12.6 מיליון שקל. השתיים מתכננות להקים על השטח התכנון מבנה תעשייה, לוגיסטיקה ומשרדים בשטח של כ-10,000 מ"ר, לצורכי השכרה.

• רשת בתי הדיור המוגן ''עד 120'' החלה בבנייתו של הבית הרביעי שלה, במרכז העיר מודיעין. עלות הבנייה – 350 מיליון שקל. לאחרונה זכתה הרשת במכרז של רשות מקרקעי ישראל במגרש בשכונת "אומנים" שבקרית מוצקין, שם יוקם הבית החמישי. סך כל ההשקעה בשני הפרויקטים צפוי לעמוד על יותר מ-700 מיליון שקל.

• חברת נווה-בגדדי הודיעה כי תבצע פרויקט תמ"א 38 (הריסה ובנייה) להקמת בניין בן תשע קומות ו-24 יח"ד ברחוב אבנר ברמת גן. החברה חתמה על חוזה לביצוע תמ"א 2/38 עם החברה היזמית של הפרויקט, "אוחנה גרופ" (מקבוצת איסתא נכסים), שמנהלת את הפרויקט מול הדיירים. הפרויקט צפוי להמשך כשנתיים מרגע פינוי הדיירים.

• חברת אביסרור מדווחת כי הבניין העשירי בפרויקט "אביסרור 431" ברחובות נפתח לשיווק. הבניין כולל 16 קומות ו-58 יח"ד, בפרויקט הכולל בסך הכול כ-960 יחידות דיור ב-12 מגדלים, על שטח של כ-77 דונם.


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגוהתאחדות בוני הארץדיור בר-השגההתחדשות עירוניתתמ"א 38קבוצת השקעותאפי נכסיםעיריית ירושליםשובל נכסיםנווה בגדדי חברה לבנייהחברת אביסרור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...