מאמינה ב-Data Centers: עזריאלי קונה את Compass ב-135 מ' דולר

החברה האמריקאית מחזיקה עשרה אתרים בארה"ב ובקנדה – ומציגה רווח תפעולי שנתי של 38 מיליון דולר • "תהפוך לאחת מ-20 השחקניות המובילות בעולם בתחום"

שיתוף הכתבה
אייל חנקין אייל חנקין

קבוצת עזריאלי נכנסת לעולם ה- Data Centersומודיעה על רכישת אחזקות בחברת Compass הפועלת בצפון אמריקה, בשיעור של 20%, תמורת 135 מיליון דולר. החברה מעדכנת כי בבעלות  Compass עשרה אתרי Data Centers (מרכזי נתונים) פעילים, ושלושה נוספים נמצאים בבנייה ובפיתוח. מתקניה מייצרים כיום קרוב ל-30 מגה-ואט, ועשויים להגיע לכ-560 מגה ואט לאחר השלמת פרויקטי היזמות – דבר אשר ימקם את החברה, להערכת קבוצת עזריאלי, בין 20 השחקניות המובילות בעולם בתחום. 

עוד נמסר מקבוצת עזריאלי כי Compass מייצרת כיום רווח תפעולי (NOI) שנתי של כ-38 מיליון דולר, אשר צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות עם התממשות הפיתוח בפרויקטים הקיימים. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן הפנסיה של המורים ב- Ontarioקנדה (OTPP), וקרן ההשקעות RedBird Capital Partners. 

[quote]

מהודעת הרכישה ניתן ללמוד עד כמה מאמינה קבוצת עזריאלי בשוק המתפתח: "תחום ה-Data Centers נהנה משיעורי צמיחה מהגבוהים בעולם הנדל"ן. הצמיחה מובלת על ידי חברות הענן הגלובאליות, ומוּנעת בעיקר מפריחה בתחום הדאטה, הן על ידי גופים עסקיים והן על ידי פרטיים. 

שירותי Outsourcing בשוק ה-Data Centers הגלובלי מוערכים בהכנסות שנתיות של כ-91 מיליארד דולר, ועד שנת 2022 צפוי השוק לצמוח בקצב שנתי ממוצע של 35% ולהסתכם בהכנסות של כ-307 מיליארד דולר בשנה. כ-60% מפעילות ה- Data Centersבעולם (במונחי מגה וואט הינם בצפון אמריקה, כ-20% באסיה וכ-13% באירופה". 

עוד כותבת החברה כי הדירקטוריון והנהלת הקבוצה סבורים כי התחום מתאים לאסטרטגיית ההשקעות של הקבוצה, שבחנה והעמיקה בלמידת השוק במשך כשנתיים.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי : "בחנו מקרוב את שוק ה-Data Centers בצפון אמריקה, אחרי שזיהינו שמדובר בסוג של נדל"ן מניב חדש בעל פוטנציאל צמיחה אדיר בעולם. בעידן של חדשנות טכנולוגית שנוגעת לכל אספקט של חיינו, אני משוכנעת שהתחום צפוי להמשיך ולהציג צמיחה משמעותית בשנים הבאות. אני מאמינה בשותפים שלנו לעסקה ובצוות הניהולי של חברת Compass, וביחד נצעיד את החברה להישגים".

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי : "מדובר בהשקעה בתחום פעילות המצוי בצמיחה מואצת ואשר משיק לתחומי הליבה של החברה בנדל"ן המניב. קבוצת עזריאלי בוחנת כל העת הזדמנויות עסקיות חדשות אשר משתלבות באסטרטגיה העסקית שלה. תחום ה-Data Centers אשר בליבת פעילות הנדל"ן המניב' ובעל תשואות אטרקטיביות, תואם את האסטרטגיה של הקבוצה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת עזריאליאייל חנקיןדנה עזריאליCompass
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...