אובדן הכנסות המדינה מקרקעות במכרזי דירה להשכיר: 800 מיליון שקל

החשב הכלכלי: בשנת 2018 לבדה הסתכם שווי אובדן ההכנסות מהקרקעות ששווקו במכרזי החברה הממשלתית ב-195 מיליון שקל • מספר יחידות הדיור ששווקו אשתקד: 1,043

שיתוף הכתבה
מנכ"ל חברת דירה להשכיר - יאיר טל מנכ"ל חברת דירה להשכיר - יאיר טל

מכרזי החברה הממשלתית " דירה להשכיר ", המקדמת פרויקטים לשכירות ארוכת טווח ברחבי הארץ, "גרמו למדינה לאובדן הכנסות" מהקרקעות ששיווקה בסכום כולל של כ-800 מיליון שקל - כך על פי הדו"ח הכספי של המדינה שפרסם היום (ג') החשב הכלכלי במשרד האוצר, רוני חזקיהו.

על פי הדו"ח שפורסם היום, בשנת 2018 לבדה הפסידה המדינה על הקרקעות ששיווקה חברת " דירה להשכיר " 195 מיליון שקל. החישוב של אובדן ההכנסות נקבע על פי ההפרש בין שווי הקרקע על פי השומה שנקבעה לה, לבין סכום הזכייה במכרז.

כידוע, חברת " דירה להשכיר " הוקמה בשנת 2013 במטרה לקדם ולהרחיב את כמות הפרויקטים בישראל המיועדים לשכירות ארוכת טווח – שכירות בסכומים ידועים מראש למשך עשר שנים, שאינה משתנה בחמש השנים הראשונות. החברה מקדמת את הפרויקטים מול יזמים פרטיים בדרכים שונות, ביניהן פרסום מכרזים לבנייה המיועדת לשכירות ארוכת טווח ופרויקטים שנכללים בתוכנית "השכר ומהר" שבה מציעה החברה לרכוש מהיזם פרויקטים שלמים שנמצאים בשלביהם הראשונים. 

על פי הדו"ח של החשב הכללי הסתכמו סכומי הזכייה במכרזי " דירה להשכיר " ב-166.5 מיליון שקל – מכרזים שבמסגרתם ייבנו 1,043 יחידות דיור, מהן 893 להשכרה ארוכת טווח. מדובר בהתייעלות משמעותית בהשוואה לשנת 2017, אז סכומי הזכייה הסתכמו ב-436.6 מיליון שקל (פי שניים וחצי ויותר),ומספר יחידות הדיור עמד על 912 בלבד, מהן 800 להשכרה. משנת 2013, תחילת פעילות החברה, ועד היום, פורסמו ונבחרו זוכים ב-16 מכרזים.

האזינו לפודקאסט עם מנכ"ל " דירה להשכיר ", יאיר טל, שדיבר על התפיסה התרבותית בנוגע למגורים בשכירות - וגם על האתגרים הכלכליים של פרויקטים מסוג זה:

מחברת דירה להשכיר נמסר בתגובה: "הממשלה החליטה להקים במדינת ישראל שוק שכירות ארוכת טווח כפי שקיים בכל מדינות המערב, במטרה לייצר פתרון דיור איכותי המהווה אלטרנטיבה לדירה בבעלות, וכדי לאפשר זאת, לוותר על חלק מההכנסות מהקרקע. דירה להשכיר פועלת כזרוע הביצוע של המדינה בתחום זה בהתאם להחלטות הממשלה וקבינט הדיור. כבר היום מאות משפחות נהנות מפתרון הדיור האיכותי של דיור להשכרה, ובשנים הקרובות יצטרפו עוד אלפי משפחות לפרויקטים שמקדמת החברה ברחבי המדינה".

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן  
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכיריאיר טלרוני חזקיהומכרזיםהשכר ומהר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...