הסיבה לעלייה החדה במניות יזמיות הנדל"ן: צפי להשקת מדד יזמות

הבורסה פיצלה השבוע את ענף הנדל"ן לשני תתי ענפים - מדד מניב ומדד בנייה/יזמות; השקת מדדים לכל תת-ענף צפויה למשוך לא מעט משקיעים

שיתוף הכתבה
הסיבה לעלייה החדה במניות יזמיות הנדל"ן: צפי להשקת מדד יזמותהסיבה לעלייה החדה במניות יזמיות הנדל"ן: צפי להשקת מדד יזמות

בימים האחרונים מזנקות המניות של יזמיות הנדל"ן בבורסה של תל אביב במסחר ער, מה שכבר הוביל ללא מעט ספקולציות בנוגעי למותה של תוכנית מחיר למשתכן ששחקה את רווחיות היזמים, לירידה מאסיבית של קונים מהגדר ועוד. בפועל, תשומת הלב הגדולה סביב החברות היזמיות – שמות כמו אזורים, י.ח דמרי, צמח המרמן , דוניץ ועוד, שעלו בימים האחרונים בשיעור דו ספרתי - נובעת בעיקר בשל ההמתנה הדרוכה לקראת השקת מדד נדל"ן יזמי, בעקבות פיצול ענף הנדל"ן לתתי ענפים בבורסה – נדל"ן מניב ונדל"ן לבנייה (יזמות). לראשונה, תפנה הבורסה זרקור לקבוצת יזמיות הנדל"ן, והצפי הוא כי המדדים החדשים שיעקבו אחרי התחום ימשכו לא מעט משקיעים.

מאז אמצע אפריל נהנות יזמיות הנדל"ן מתכונה רבה בעקבות ההודעה על פיצול ענף הנדל"ן לתתי ענפים, צעד ראשון לקראת השקת מדדים חדשים. הנהלת הבורסה הודיעה כי הענף הגדול ביותר בבורסה – "נדל"ן ובינוי", הנותן משקל גדול במיוחד לחברות הנדל"ן המניב כמו עזריאלי, אמות וכד', יפוצל לשני תתי ענפים -"נדל"ן מניב" ו"בנייה". בבורסה הדגישו כי הפיצול מתבצע "לאור העובדה שאופי פעילותן של החברות העוסקות בנדל"ן מניב והסיכון הנובע מפעילותן שונה מאופי הפעילות של החברות העוסקות בבנייה ומהסיכונים הנובעים מפעילות זו".

[quote]

ענף נדל"ן ובינוי כלל עד היום 91 חברות, עם שווי שוק כולל של קרוב ל-140 מיליארד שקל. פיצול ענף נדל"ן ובינוי החל מהשבוע (1.7) לשני תתי ענפים, יאפשר כאמור להשיק בקרוב גם מדדים העוקבים אחר כל תת-ענף בנפרד, וזאת במקביל להמשך פרסום מדד ת"א-נדל"ן הנוכחי. 

תת ענף – בנייה (יזמות) - יכלול את כל החברות הכלולות בענף נדל"ן ובנייה אשר עוסקות בייזום בנייה, קבלנות בניין, התחדשות עירונית ועבודות תשתית ויכלול גם את כל החברות הכלולות בענף נדל"ן ובנייה, אשר אינן כלולות בתת-ענף נדל"ן מניב. הרשימה כוללת 39 חברות שמחזיקות מניות ועוד 11 חברות אג"ח.

תת ענף "נדל"ן מניב" יכלול את החברות שעיקר פעילותן הוא בתחום הנדל"ן המניב בישראל ו/ או בחו"ל. הרשימה שפירסמה הבורסה כוללת 52 חברות שהנפיקו מניות ועוד 41 חברות שהנפיקו אגרות חוב. בברוסה הדגישו כי נדל"ן מניב הינו השקעה בנדל"ן המניב הכנסה שוטפת. בהגדרת נדל"ן מניב תכללנה חברות הפועלות, בין בעצמן ובין באמצעות חברות בנות וכלולות, בתחומי נדל"ן מניב למסחר, לתעשייה, למשרדים, ללוגיסטיקה, למגורים, למלונאות, לדיור מוגן וכן קרנות השקעה במקרקעין (ריט) . רף הכניסה לתת ענף נדל"ן מניב יהיה לחברות אשר תעמודנה בשני הקריטריונים הבאים במצטבר: 60% ומעלה מהכנסות החברה על פי דו"חות כספיים מאוחדים שנתיים יהיו מעסקי נדל"ן מניב וגם  60%  ומעלה מנכסי החברה על פי מאזן מאוחד שנתי של החברה יהיו נכסי נדל"ן מניב.

בדיקת עמידת החברות בקריטריונים תתבצע על סמך דוחות כספיים שנתיים בלבד, וזאת בשל הביאורים המקיפים המופיעים בדוחות השנתיים ולפיכך עדכון הסיווג הענפי של ענף הנדל"ן יבוצע רק אחת לשנה - בסוף חודש יוני.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עסקת מניותמחיר למשתכןאזוריםי.ח דמריצמח המרמןאחים דוניץנדל"ן מניב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...