בצל הטלטלות ב-IDB: גב ים מבקשת תגמול של 4.8 מיליון שקל למנכ"ל

עוד מבקשת החברה לאשר 1.25 מיליון שקל והארכת כהונה ליו"ר הדירקטוריון, אלחנדרו אלשטיין, אחיו של בעלי אי.די.בי • אספת בעלי המניות המיוחדת תתקיים ב-7.7

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

צל גדול מרחף מעל חברת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין בימים האחרונים – אך נדמה שחברות הקבוצה, או לכל הפחות חברה אחת, גב ים, ממשיכות להתנהל כרגיל: על אף חוסר הוודאות לגבי החברה שבראש הקבוצה, מבקשת חברת גב ים – חברה נכדה של אי.די.בי שנמצאת בבעלות חברת נכסים ובנין – להגדיל את היקף התגמול השנתי של המנכ"ל, אבי יעקובוביץ', בכמיליון וחצי שקלים, ולאשר דמי שירותים שנתיים בסך 1.25 מיליון שקל ליו"ר הדירקטוריון, אלחנדרו אלשטיין – אחיו של בעל השליטה, אדוארדו.

בהודעה שהוציאה החברה היום (ה') היא מפרטת על שלושה נושאים מרכזיים שתרצה להביא לאישור באספת בעלי המניות המיוחדת, שתתכנס ב-7.7. הנושא הראשון – אישור מדיניות תגמול מעודכנת, שבמרכזה עדכון תקרות שכר הבסיס לבכירי החברה, עדכון המדדים והיעדים שלפיהם יימדדו ביצועי נושאי המשרה לצורך קביעת גובה מענק וקביעת אפשרות מתן גמול הוני בניירות ערך של החברה.

[quote]

הנושא השני – אישור תנאי כהונתו של המנכ"ל הקיים, אבי יעקובוביץ', המכהן בתפקידו מתחילת 2013. החברה מבקשת להביא לאישור את הגדלת שכרו החודשי של יעקובוביץ' ל-125 אלף שקל בחודש (במקום כ-116 אלף שקל כיום) ממאי 2019, וכן מתן אופציות ל-8,671 ממניות החברה, ששווין ההוגן כ-3.6 מיליון שקל (1.2 שקל ברמה שנתית). מענקו השנתי של יעקובוביץ' לא ישתנה, ובסך הכול תהיה עלות העסקתו השנתית 4.825 מיליון שקל. 

"לאור ההיכרות העמוקה של יעקובוביץ' עם החברה, ותרומתו הרבה לחברה במסגרת כהונתו כמנכ"ל החברה, ועדת התגמול והדירקטוריון סבורים כי הוא מתאים להמשיך לכהן כמנכ"ל באופן שישרת את טובת החברה", נכתב בהודעת גב ים. "מאז החל לכהן כמנכ"ל חלה צמיחה משמעותית בהיקפי פעילותה של החברה, והיא מציגה גידול מגמתי בכל הפרמטרים התפעוליים, בתוצאותיה ובשווי השוק שלה.

תנאי הכהונה וההעסקה נקבעו, בין היתר, בשים לב להשכלתו, כישוריו, מומחיותו וניסיונו המקצועי, העסקי והניהולי העשיר. כמו כן, ועדת התגמול והדירקטוריון לקחו בחשבון את מידת האחריות המוטלת על המנכ"ל ואת הצורך והרצון בשימורו לטווח ארוך, בפרט נוכח האתגרים הרובצים לפתחה של החברה".

הנושא השלישי שמבקשת חברת גב ים לאשר הוא תנאי כהונתו של יו"ר החברה, אלחנדרו אלשטיין, שמכהן בתפקיד מפברואר 2016 ומשמש גם כדירקטור בחברת נכסים ובנין ובחברת השקעות דיסקונט (סדק"ש). החברה מבקשת את הארכת כהונתו בשלוש שנים נוספות, וכן תשלום דמי שירותים בעלות שנתית של 1.125 מיליון שקל.

כאמור, בקשה זו – והאספה שתתכנס בעקבותיה – באות על רקע הקשיים שאיתם מתמודדת לאחרונה חברת אי.די.בי, החברה שבראש הקבוצה. החוב של החברה למחזיקי האג"ח עומד לפי שעה על 2.2 מיליארד שקל, ולאחרונה הודיעו הן המנכ"ל והן סמנכ"ל הכספים על עזיבה. על פי הפרסומים, אחד המהלכים שמתכנן לבצע בעל השליטה, אדוארדו אלשטיין, הוא להורות על רכישת גב ים בידי דסק"ש מידי נכסים ובניין .

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי יעקובוביץאלחנדרו אלשטייןמניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...