משבר או הזדמנות? מחירי הבתים בארה"ב יורדים זה 13 חודשים ברצף

כך על פי המדד הנחשב Case–Shiller Home Price של S&P, אשר קובע: מדובר בקצב עליית המחירים הנמוך מאז 2012 • עיקר הירידות – בחוף המערבי

שיתוף הכתבה

האם שוק הנדל"ן האמריקאי נמצא שוב במשבר מסוים – או שזו הזדמנות פז עבור המשקיעים? על פי מדד המחירים הנחשב Case–Shiller Home Price של חטיבת המחקר S&P ירדו מחירי הנדל"ן למגורים במדינה זה החודש ה-13 ברציפות, עם פיחות של 3.5% באפריל 2019.

המדד של S&P בודק את מחירי הנדל"ן למגורים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב. נתוני אפריל מראים כי המחירים הללו המשיכו לרדת, מאז מרץ 2018 – ירידה שנחשבת לגדולה ביותר מאז שנת 2012. הירידות הגדולות ביותר נרשמו בחוף המערבי.

בניכוי השפעות עונתיות מחירי הנדל"ן למגורים דווקא עלו ב-14 מתוך 20 הערים שנכללו במדד, ורק בשתיים נרשמה ירידה: סיאטל ו-וושינגטון הבירה. גם בהסתכלות שנתית על כל עיר בפני עצמה הנתונים חיוביים יותר: 19 מתוך 20 הערים הציגו עליית מחירים שנתית בעיר עצמה (זאת בנפרד מהנתונים המוצגים בתחילת הכתבה, המבטאים את המגמה הכללית במדינה). הערים המצטיינות הן לאס וגאס עם עלייה של 7.1% ופיניקס עם עלייה של 6%.

יש לציין כי פרסום אחר, של ה-FHFA (הסוכנות הפדרלית למימון הדיור, Federal Housing Finance Agency), דווקא מצביע על עליית מחירי הנדל"ן למגורים באפריל האחרון, בראייה הארצית, ב-5.2% ביחס לאפריל אשתקד וב-0.4% ביחס למרץ 2019.

כך או כך, נראה שהמגמה המשתקפת ממדד Case–Shiller Home Price של S&P עשויה להדליק נורות אדומות בקרב מקבלי ההחלטות באמריקה – אך יש בה גם משום קריצה למשקיעי הנדל"ן, הזרים והמקומיים. רבים מהם בוודאי שואלים את עצמם אם הנקודה הזו היא הנקודה שבה כדאי "לתפוס בשתי הידיים" את ההזדמנות ולהשקיע בנדל"ן, בתקווה לעלייה מתמשכת שתגיע בקרוב – או שהנתונים דווקא מצביעים על תחילתה של ירידה ארוכה ושל משבר מתמשך. ימים יגידו לאן הדברים מתקדמים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שוק הדיור להשכרה בארה"במעלות spמחירי הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...