אושרה תוכנית היכל המשפט החדש בירושלים; ישתרע על פני 40 אלף מ"ר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית להקמת ההיכל החדש, שישתרע על פני 40 אלף מ"ר וירכז את כלל בתי המשפט בעיר למקום אחד

שיתוף הכתבה
הדמיית היכל המשפט החדש בירושליםהדמיית היכל המשפט החדש בירושלים

עיריית ירושלים אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת היכל המשפט החדש בעיר, שירכז במקום אחד את כל בתי המשפט הקיימים כיום בבירה. מדובר במבנה אשר ישתרע על פני 40 אלף מ"ר. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את התוכנית אשר נמצאת בסמכותה. היא נחשבת לחלק מפרויקט הכניסה לעיר, אף על פי שקידומה החל עוד לפני גיבוש התוכנית הכוללת לאזור.

כבר ב-2014 נבחר האדריכל לתוכנית היכל המשפט החדש בעיר, אדריכל דוד זרחי, אך רק כעת היא אושרה לקידום על ידי הוועדה המקומית. היא ממוקמת בשולי תוכנית הכניסה לעיר, מול מתחם הקריה המחוזית, ותרכז את בתי המשפט המחוזי, המשפחה, הנוער, השלום, התעבורה, המקומי והארצי לעבודה. עוד בעת פרסום המכרז למציאת אדריכל לפרויקט נכתב כי "ריכוז ערכאות השיפוט הפזורות ברחבי העיר ירושלים תחת קורת גג אחת יביא לחסכון בעלויות התחזוקה והביטחון".

התוכנית עתידה להסדיר את הדרכים למתחם. במסגרת הדיונים בה הוגשו התנגדויות מבעלי קרקעות סמוכות, והוועדה קיבלה חלק מהתנגדויותיהם וחייבה שילוב חזיתות מסחריות בהתאם לתוכנית המאושרת, אשר יהוו חלק מרצף עירוני למתחם הכניסה לעיר.

ראש העיר, משה ליאון: "היכל בתי המשפט החדש הוא חלק ממכלול מיזמים חדשים שמטרתם להעניק שירות מצוין לתושבי ירושלים והאזור. מדובר במקום נוח, נגיש ובצמוד לתחבורה ציבורית ענפה. המתחם יהיה צמוד למרכז העסקי והכלכלי, שיוסיף 40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר, בשילוב תיירות ענפה ומגוון תרבותי רחב שיהפוך את הכניסה לעיר למוקד עסקי מוביל שימשוך אליו חברות, משקיעים וגופים כלכליים רבים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןבעלי קרקעותבית משפט בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...