אושר במחוזית: פרויקט בינוי-פינוי עם 1,100 יח"ד בגבעת אולגה

החברה המבצעת, חברת ענב, תבנה תחילה בניינים חדשים עבור המשפחות המתגוררות במתחם – ורק לאחר האכלוס תהרוס את המבנים הישנים, שבמקומם יוקמו מבני ציבור

שיתוף הכתבה
אפי כץ מנכ"ל ובעלים חברת ענב אפי כץ מנכ"ל ובעלים חברת ענב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאחרונה תוכנית רחבת היקף להתחדשות עירונית בשכונת גבעת אולגה שבמערב חדרה. הפרויקט, חברת ענב, הוא פרויקט בינוי-פינוי – כלומר דירות הדיירים ייבנו על קרקע פנויה שהוקצתה לכך מראש, ובכך יזכו  להיכנס לדירות החדשות ללא צורך במעבר לדיור זמני במהלך העבודות סביב הפרויקט.

התוכנית, המתוכננת על קרקע בשטח של 115 דונם, כוללת בניית כ-1,100 יח"ד חדשות, 2,300 מ"ר שטחי מסחר, כ-2,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-44,000 מ"ר שטחי ציבור. תחילה תבנה חברת ענב בניינים חדשים, שאליהם יעברו משפחות אשר אמורות לפַנות את דירותיהן הישנות. לאחר הפינוי ייהרסו הדירות הישנות ובמקומן ייבנו, במרכז שכונת אולגה הוותיקה, מבני ציבור פתוחים. סה"כ ייהרסו 198 יח"ד ישנות וייבנו כ-1,100 חדשות, ב-12 בניינים בני 11 עד 34 קומות.

בהחלטת הוועדה נכתב כי היא "סבורה שמדובר בתוכנית בעלת חשיבות ותרומה לעיר ולתושביה, ולפיכך יש חשיבות תכנונית וציבורית לאשרה. הוועדה קיימה דיון מעמיק בהתנגדויות ושקלה את האיזון בין הרצון לקדם התחדשות עירונית , תוך שיפור וחיזוק המרחב הציבורי לטובת דיירי המתחם והשכונה כולה, לבין הרצון לשמור על המאפיינים האורבניים ולצמצם פגיעה בסביבה האורבנית הקיימת".

אפי כץ, מנכ"ל חברת ענב: "מדובר בבשורה לתושבי השכונה ולחברת ענב. אנו מקדמים את הפרויקט זה כ-10 שנים. מדובר בפרויקט משמעותי בצמוד לשכונת עין הים, ולשמורת טבע על מצוק לאורך קו החוף. אני מעריך כי נצא לביצוע להקמת השכונה החדשה כבר במהלך השנה הקרובה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהחברת ענבאפי כץפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...