טיפה בים: כ-270 פועלי בניין מאוקראינה הגיעו לעבוד בארץ

הפועלים עברו מבחנים מקצועיים ובדיקות רפואיות וישולבו באתרי הבנייה בישראל על ידי התאחדות בוני הארץ • כ-200 פועלים נוספים יגיעו בשבועיים הקרובים

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

כ-270 פועלי בניין מאוקראינה הגיעו אתמול (ג') לישראל וכ-200 פועלים נוספים יגיעו בשבועיים הקרובים, עד 4 ביולי. הם מצטרפים ל-129 פועלי בניין אוקראינים שהגיעו לארץ אשתקד. מדובר בישום ראשון של של ההסכם הבילטירלי בנושא, שנחתם לפני שנתיים בין שתי המדינות. המהלך יסייע בפתירת רק חלק לא גדול מהמחסור הצפוי בפועלי בניין, בעיקר סינים, כמפורט בהמשך. 

לאור המצב הכלכלי והאבטלה הקשה בענף הבניין באוקראינה, התייצבו לפני כשלושה חודשים כ-1,000 פועלי בניין למבחנים מקצועיים שנערכו שם על ידי נציגי התאחדות בוני הארץ ומשרד השיכון הישראלי. המועמדים עברו גם בדיקות רפואיות ונבחרו 270 מהם המגיעים עתה לארץ. 

הפועלים אינם חייבים לשלם דמי תיווך לאיש, בניגוד למצב ששרר בעבר לגבי פועלים ממדינות שונות, שנדרשו לשלם אלפי דולרים למתווכים. ההסכם בין המדינות מביא לכך ש"יבוא" הפועלים נעשה במסגרת רשמית וללא מתווכים. הפועלים משלמים רק את מחיר כרטיס הטיסה והוצאות הבדיקות הרפואיות. לאחר מכן הם מופנים לעבוד אצל קבלנים , בסיוע התאחדות בוני הארץ

המרכז להגירה בינלאומית, בראשות ארנון מנטבר, המסייע להבאת פועלי הבניין מחו"ל, מסר הבוקר ל"מרכז הנדלן" כי בראשית חודש יולי יערך סיבוב נוסף של מבחנים, לאיתור מאות פועלי בניין אוקראינים נוספים. עוד נמסר, כי העובדים שהגיעו הם בעיקר לעבודות רטובות וברזלנות, מקצועות שבהם קיים מחסור בפועלים ישראלים.

המרכז מנפיק לפועלים פוליסות ביטוח רפואי, בתשלום. כן נפתח "קו חם" טלפוני, שבו יכולים העובדים להתלונן על תנאי העסקתם. לדברי המרכז, הפועלים יקבלו שכר ותנאים סוציאליים כמקובל אצל עמיתיהם המקומיים. כן יחתמו על חוזים של עד 5 שנים. בתום התקופה עליהם לעזוב את ישראל, על פי הוראות רשות האוכלוסין  וההגירה.

הקשיים בהעסקת פועלים סיניים מכבידים על הענף, והפועלים מאוקראינה יפתרו רק חלק מהבעיה. ממשלת סין הודיעה שלא תאשר לפועלים סינים לעבוד באתרים שבהם היו תאונות עבודה  או שתנאי הבטיחות בהם אינם כיאות. אשתקד, לדוגמא, פורסם, ש-3,200 פועלים סיניים סיימו חמש שנות עבודה בישראל, ועל פי הוראות רשות האוכלוסין וההגירה עליהם לעזוב את  המדינה. 

הפועלים האוקראינים 

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בניין מסיןעובדים זריםהתאחדות בוני הארץמשרד השיכוןארנון מנטבר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...